/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Havkajak i plast
Fra : trampeline
Vist : 698 gange
500 point
Dato : 27-01-06 23:38

Har boet i Norge på østlandet og har padlet i ca 8 år, erfaring fra sikkerhedstrening og padling under varierte forhold. Ønsker å lege mere i bølger og surf, såkaldt (rock hopping), men vil samtidig padle på tur.

Valget er så langt falder på det klasiske britiske design.
Er i tvivl om jeg skal køpe en Capella RM 166 fra P&H, eller Scirocco fra Current design.
Er der nogen der ude som har erfaring med disse både (-type) og som har erfaring fra padling i store bølger? Eller har andre forslag?

mvh
Ole

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 250 point
Dato : 11-02-06 09:22

Det kan være vanskeligt at sige hvad lige præcis du skal købe da det afhænger lidt af temprement og brugs område...
Jeg var inde på et par af de norske sider og faldt over denne ...Jeg vil mene at du her får et neutralt og godt svar .. http://www.kajakkogfjell.com/Test/Test_turracer.htm men vurder selv

Mvh sverola

Godkendelse af svar
Fra : trampeline

Dato : 12-02-06 01:13

Tak for svaret sverola.
Men hvis du kender til disse kajakktyper som jeg søker svar om, vil du vite at disse ikke er hverken hav- eller tur-racerkajakker, så testen gir ikke mening med mindre rigtig bådtype er testet. Men takk for for svaret.

Mvh Ole

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 12-02-06 10:01

Ok ole og selvtak..........