/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Opvaskemaskine
Fra : teknik06
Vist : 2958 gange
40 point
Dato : 27-01-06 13:49

Vi har en ældre opvaskemaskine af Mærket Vølund 253. Vi har hedtil ingen problemer haft med den, men nu er der 2 fejl. Dels vil den ikke åbne sæbeautomaten, og dels vil den ikke tørre servicen ordentligt. Er der nogen der ved hvilke reservedele der skal til for at løse det (de) problemer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-06 13:51

Du skal først sikre dig at der kommer nok vand til maskinen, evt filter der er tilstoppet.

Accepteret svar
Fra : Pede1313

Modtaget 40 point
Dato : 27-01-06 14:05

Hejsa

Det er vaxmotoren som åbner udluftningsspjældet , som er brændt i stykker. Det resulterer at der kommer 230v over på elektronikkortet, hvorved at det brænder kortet i stykke, så den laver lidt forskelligt revage. Du kan evt. skille lågen ad og, så kigge på bagsiden af elektronikkortet i midten, der vil du se om det er brændt i stykker. Kig evt. på www.tp-denmark.dk de sælger denne vare nr. 8801201.

Kommentar
Fra : teknik06

Dato : 27-01-06 14:06

Det er tjekket, jeg tror det ligget i styringen eller måske en komponentfejl

Kommentar
Fra : teknik06

Dato : 27-01-06 14:08

Tak Pede du kom lige over mig. Jeg tror du er inde på noget af det rigtige.

Kommentar
Fra : Pede1313

Dato : 27-01-06 14:10

Har du prøvet at demontere vaxmotoren som sidder monteret på udluftningsmotoren?. Hvis ikke ,så løsne skruen, og palen og pil den op, og så vil du se at den er brændt i stykker.

Kommentar
Fra : teknik06

Dato : 27-01-06 14:46

Jeg har ikke skilt noget ad endnu da jeg helst vil have delene først.

Jeg skiller den ad her i weekenden så mon ikke det viser sig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-06 18:35

Ovenstående er korrekt. Vi har en Vølund 251 og har skiftet printet og den kører nu på 10 år uden problemer.

Godkendelse af svar
Fra : teknik06

Dato : 29-01-06 14:02

Tak for svaret Pede1313. Printkortet og vaxmotoren er skiftet det tog 10 min og tilsyneladende virker alt som det skal.