/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Hvordan fjerner jeg programmer
Fra : rolandkorg
Vist : 1176 gange
15 point
Dato : 26-01-06 17:31

Hvordan fjerner jeg programmer så de er helt væk fra min Mac med OS X Tiger ?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-01-06 17:44

Gå ind i programmer og smid den ud i skraldebøtten, hvis det ikke er effektivt nok så hent Desinstaaller på nettet i www.versiontacke.com : - )

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 26-01-06 17:52

Er det nok bare at smide det i skraldebøtten ? Har brugt windows i mange år, og når man trækker et program i skraldebøtten der, er det jo kun ikonet der slettes

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-01-06 17:55

Generelt skulle det være nok, det kører jo ikke som Windows database

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 26-01-06 18:03

Det er selvfølgelig rigtigt, der er jo nok osse en grund til at Mac er så simpelt.

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 26-01-06 18:09

Først går du ind i Programmer og fjerner den dér, derefter går du ind i biblioteket og smider den ud.
Når det er gjort tømmer du skraldebøtten og lukker maskinen ned.
Når du tænder igen skulle du ikke se mere til det program.

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 26-01-06 18:16

Skal også lige høre...
Når jeg installerer et program, finder det så selv ud af hvor det skal ligge ?
eller er det ligesom windows hvor man selv kan bestemme hvilken mappe programmet skal installeres til ?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-01-06 18:17

ja, jeg kan fortælle dig, at jeg aldrig har brugt en manual, så det er en god computer meget nem at arbejde med, og jeg har heller aldrig haft en virus eller lignende i de 5 år jeg har brugt min.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-01-06 18:20

Programmer lægges normalt i en mappe for programmer ligesom windows men man kan placere den hvor man har lyst til, men jeg anbefaler det førstnævnte !!!

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 15 point
Dato : 26-01-06 18:20

Programmer lægges normalt i en mappe for programmer ligesom windows men man kan placere den hvor man har lyst til, men jeg anbefaler det førstnævnte !!!

Godkendelse af svar
Fra : rolandkorg

Dato : 26-01-06 18:23

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 27-01-06 00:21

Det kan i denne forbindelse være værd at nævne at visse programmer også efterlader filer andre steder end i mappen "Programmer". Et sted der kan være tale om er f.eks. "Bibliotek/Application Support/" i roden på system-disken og ligeledes i "Brugere/>brugernavn</Bibliotek/Application Support/".