/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Adobe Photo Shop ver. 7.0
Fra : 19431225
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 26-01-06 10:19

Jeg har installeret Photo Shop 7.0 på min naboes computer, det gik fint indtil jeg skulle lukke ned for programmet, så kom fejlen
Programfejl Photoshop.exe.
Instruktionen ved " 0x03e930da" referende hukommelse ved " 0x00000008".
Hukommelsen kunne ikke "read".

Jeg har installeret samme program på min egen computer uden problemer.Er der nogen der ved hvordan jeg får rettet denne fejl, og hvad betyder det.??

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-01-06 10:33

Det tyder på den pågældende PC har for lidt RAM?!
PS kræver MEGET RAM.
Det første PS gør når du starter programmet op er at "tilrane" sig >50% af de tilgængelige RAM som er på PC'eren.

Prøv at checke hvor meget RAM PC'eren har.

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-01-06 10:39

Nærmere, at du har et program / fil kørende, der hører til Adobe, som ikke er blevet lukket, eller er blevet slettet.
Prøv at søg efter nye/gamle dokumenter, oprettet af Adobe

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-01-06 10:41

Ellers prøv en tur med en RegCleaner, det kan være der er gamle rester i din database.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 26-01-06 10:57

jeg har prøvet med reg cleaner

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 26-01-06 11:00

jeg ved ikke om det har nogen betydning, men der var en anden adobe photo shop installeret men på engelsk, og min nabo ville gerne have den på dansk så jeg slettede den gamle adobe via tilføj og fjern programmer og installerede herefter den nye version på dk..

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-01-06 11:02

Derfor
Ud med alt det gamle,

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-01-06 11:03

Det er bedst at slette alt, i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 11:32

Det kan være en registreringsnøgle fra den gamle der har drillet dig.
Fjern alt og kør derefter en regcleaner, hvis du ikke forstår at gøre det manuelt.
Genstart og installer igen med alle programmer lukket ned - kan gøres via joblisten-programmer.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-01-06 12:51

den bedste regcleaner er nok denne:
RegSupreme 1.3 (anbefalet af Spywarefri.dk) http://www.macecraft.com/regsupreme/

Manual her: http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm

(er gratis i en 30 dages prøveperiode)

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 26-01-06 12:55

tak for svaret, jeg vender tilbage efter en geninstallering

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 12:57

Lige på falderebet vil JEG så anbefale en af disse (jeg bruger selv jv16)
http://www.321download.com/LastFreeware/

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-01-06 13:00

glemte helt:
du SKAL også huske at smide photoshops pref-fil ud, da den ikke slettes ved af- / re-installering.
Prøv at resette preferencefilen enten ved at holde ctrl.+shift+alt nede mens Photoshop starter op,
eller ved at smide filen ud.
Den ligger i C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\ 7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings\

Application Data er en skjult fil, så når du søger skal du slå View Hidden Files and Folders til.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 26-01-06 13:24

pref filen, vil du forklare trin for trin hvordan jeg gør???

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-01-06 13:47

Windows C: system 32 / prefetch, slet alt der har ned adobe at gøre

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-01-06 14:08

så tager vi den igen:
Du skal finde denne fil: Adobe Photoshop 7.0 prefs.
Den ligger i: C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\ 7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings\ Adobe Photoshop 7.0 prefs.
Marker den og tryk på delete.

Hvis du ikke kan finde den skal du gøre følgende:
Start -> Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Fanebladet Vis -> slet flueben i Skjul filtypenavne for kendte filtyper og sæt prik i Vis Skjulte filer og mapper.

Der dannes helt automatisk en ny pref-fil med photoshops generelle indstillinger, når du genstartet PS

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-01-06 14:09

sofus.dk >>> det har intet med Adobe Prefetch at gøre - hold fingrene fra den !

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-01-06 15:56

Det har det da i allerhøjeste grad, da den bliver hentet af MS når Pc´en starter op.
Hvis den starter op med en forkert version, kommer der også fejlmeldinger.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 26-01-06 16:09

Nu er jeg meget i tvivl om hvem der har ret og hvad jeg skal gøre. OBS det er kun når jeg lukker ned at fejlen kommer??

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-01-06 16:46

start med at slette pref-filen og vend så tilbage

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 16:46

Findes dette virkeligt sofus?
Citat
C: system 32 / prefetch

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-01-06 16:51

Prefetch ligger i C:\Windows\Prefetch (og så ligger Photoshop deri)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-01-06 16:57

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 16:57

Det er det med troværdigheden jeg ville pille lidt ved og håber, at 19431225 forstod en hentydning.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-01-06 16:59

Man kan da tage fejl.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-01-06 17:01

stadigvæk: hold fingrene fra prefetch-filen og fjern prefs-filen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 17:02

Jeps. Der er vi i samme båd.