/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Pølsejagt
Fra : AKZO
Vist : 1481 gange
100 point
Dato : 25-01-06 20:43

Hej

Jeg er helt tosset med de pølser de sælger i mange DK benzin kiosker.

De er af mærket SIBYLLA - svensk tror jeg.

Kan man da ikke købe dem andre steder en på DK tankene? Jeg tænker på en alm forretning, så man kan lave mange uden at det bliver for dyrt.

AKZO

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 110 point
Dato : 25-01-06 20:58

mit bedste tip..............Spørg om du ikke kan få købt en kasse hos den lokale DK tank -så har du da nogle i fryseren....
Jeg tror ikke at disse pølser sælges normalt i butikkerne??
Men jeg tror da at en flink ,tankejer gerne gør en af sine største" pølse fans" en lille tjeneste

mvh sverola

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-06 21:02

Sibylla pølser fås ikke i fri handel, kun som engrosvare til pølsevogne, benzinstationer m.m..
Det er et produkt specielt fremstillet til "Pølsevognsbrug", ligesom de danske pølser der bruges i pølsevogne o.l. er af en anden og bedre kvalitet end "supermarkedsmodellerne.

Citat
Udsagn fra pølsevognsbranchen bekræfter, at danske hotdog-pølser er specielle, og at der blandt kunderne i danske pølsevogne er en klar præference for danske hotdog-pølser. Derimod er det ikke afgørende, at det anvendte svinekød er dansk. De danske mobile pølsevogne kunne i princippet dermed evt. købe deres hotdog-pølser i udlandet. I øjeblikket er der imidlertid kun ringe muligheder for at indkøbe hotdog-pølser til danske pølsevogne i udlandet. Swedish Meats har en stor pølsevognsafdeling ved navn ”Sibylla”, og tyske Böklunder ligger rent fysisk ikke ret langt fra grænse grænsen, og producerer også pølser til Danmark. Alligevel er det i praksis vanskeligt for danske pølsevogne at skifte til en udenlandsk leverandør. Årsagen er, at de danske hotdog-pølser er forskellige fra de udenlandsk producerede hotdog-pølser. Ringe udbudssubstitution gør det urealistisk, at der ændres herved inden for kort tid.

fra http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis.pl?vaerkid=16643&reprid=0&filid=15&iarkiv=1

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-01-06 02:45

Du kunne jo kigge på http://www.sibylla.se/ Hilsen

Kommentar
Fra : LTPTiger

Dato : 26-01-06 02:46

Hæy AKZO Så sku' du prøve Faktas grillpølser, de er gode både når man koger,steger og griller dem. De er billige 10 stk. for ca.18kr. det sku billigt og så er hammer gode. Prøv det. Hyggge

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 26-01-06 08:02

Øv hvor ærgeligt... de smager altså bare så godt! Specielt dem med chilli.

Jeg prøver at spørge på tanken om jeg ikke kan købe nogen til fryseren.

Tak for foreslag

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 26-01-06 08:02

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 26-01-06 16:46

Selvtak....håber du får fyldt fryseren

mvh sverola