/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
amerikansk oversættelse af ops
Fra : hightowernr1
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 25-01-06 19:24

Jeg har en opskrift fra min faster fra Seattle, men har lidt svært ved at oversætte den. Det kan være nogle skrivefejl i opskriften, men er der en der kan oversættefor mig??
Chocolate covered peanuts

12 ox. el. oy. chocolate chips - 1½ cup
12 ox. milk chocolate chips- 1½ cup
1 lb. chokolate almond bark-10 squars-450g
1 lb. White almond bark-8 squars-450g
5½-6cups salted peanuts

Jeg har de rigtige cup-mål, men ved ikke hvor meget de andre forhold svarer til.

Det skulle ende med at blive noget lign. vores cornflakes-toppe, bare med peanuts i stedet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-06 19:31

Du har jo målene! enten i cups eller gram så du behøver ikke bekymre dig om ox og lb!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-06 19:33

Hvis ox altså er en vægtenhed? og ikke udtryk for renhed!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-06 19:37

tror ox står for antal! altså 12 styks i dette tilfælde der så svarer til 1½ cups!

Kommentar
Fra : randersfjord

Dato : 25-01-06 19:56

det er nu ellers en lækker opskrift

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-06 20:21

Ja håber osse på en prøvesmagning

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 25-01-06 22:24

Har fundet ud af at der skal stå oz= ounces
og lb= pund/450g

Men hvad med de der forskellige chokolader?? Kan i oversætte dem?? Hvad der måske er tilsvarende, som man kan købe herhjemme i DK.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 25-01-06 22:34

Det er højst sandsynligt en speciel chokolade, men svarer til en mørk chokolade med mandler og en hvid chokolade med mandler.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-06 23:48

Har set de der chokoladechips et eller andet sted! Stablet lige som de chips man kan købe i rør! svarer til almindelig lyst og mørkt chokalade!

De andre svarer nok til det frieda nævner med henholdsvis ca. 10 og 8 tern til hver!

Kunne du ikke sende resten af opskriften?

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 26-01-06 17:46

Hej igen.

Kommer lige fra job...
Jeg syntes ikke lige jeg er blevet klogere med denne opskrift!! Og det er hele opskriften der står der...

Det der ellers står er hvordan det laves...
Smelt barks-tilset chips-tilset peanuts.
sættes på vokspapir 1 spiseskeful ca.

Sjovt hvordan sproget er blevet blandet, men faster har også boet over there i mange år...

Annuller spørgsmålet
Fra : hightowernr1

Dato : 31-01-06 12:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg mangler stadig nogle svar på hvad for noget chocolade jeg kan købe tilsvarende i DK...