/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
kopiering af cd
Fra : timeglas
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 25-01-06 18:45

jeg har købt en dansk cd hvori der står en advarsel.

"Forsøg ikke at kopiere denne cd. Ikke alene er det en overtrædelse af eksisterende regler om ophavsret, men alle overgange (cross-fades) vil blive ødelagt hivs den bliver forsøgt kopieret"

Nu ville jeg jo gerne lave en kopi til min bil og til arbejdet. Er der noget reelt i advarslen?

mvh timeglas

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 25-01-06 18:49

Den hopper jeg ikke på, før det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-01-06 18:56

Læs her hvad du må og ikke må.
http://www.infokiosk.dk/sw9430.asp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-06 18:58

Hov, jo jeg ved godt det er forbudt men jeg tror ikke det kan ødelægge noget

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-01-06 19:01

Det tror jeg ikke på.....Ved en kopiering sker der jo ikke andet end afspilning i det ene drev og brænding i det andet ...vel???
http://antibiomatika.net/arkiv/2003/12/kopikontroll

Men prøv at læs det som står ved denne link

sverola

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-01-06 19:11

Ren fup og svindel. De truer med bål og brand, men glem dem.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-01-06 19:13

PAS PÅ !
Der er ikke mange, der ved, at hvis man køre uden lys på cykel, platser dækkene !
Hvis man i bil køre for stærkt, byder moteren sammen !
Hvis man smugler spiritus, forvandles det automatisk til træsprit !
Jeg ved godt, i aldrig kunne finde på nogen af delene, men jeg taler af bitter erfaring.
Gambrinus

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-01-06 19:13

Og når man læser sådan noget:
___________________________________________________________________________
Spørgsmål og svar

Jeg har købt en cd med en kopispærring, som jeg ikke kan spille på min cd-afspiller – må jeg så godt bryde kopispærringen?

Svar:
Ja, du må godt bryde en kopispærring for at kunne lytte til musikken.

Men du må ikke bryde en kopispærring for at tage en kopi af cd’en.

_____________________________________________________________________________

Så bliver man sku sur,

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 26-01-06 17:05

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-06 17:54

Selv tak