/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Soltag til Passat '91 rep.sæt
Fra : dadman
Vist : 2197 gange
200 point
Dato : 24-01-06 11:09

Hej!
Jeg har fundet en gammel Passat i forrygende stand. Desværre er det originale el-soltag defekt, løfteren mm. i venstre side er knækket af. Det er ikke lykkedes mig at finde et reparationssæt, VW siger det ikke eksisterer.. Jeg har forhørt mig hos diverse huggere, der er ikke umiddelbart noget på lager.. Er der nogle af jer gæve mennesker der har en ide til, hvordan jeg får skidtet repareret??

Venligst

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-01-06 11:43

Du henvender dig her:
http://www.spe.dk/sites/profil.html

De kan bare det dér med soltage...har selv fået løst et problem med et soltag på en ældre Mazda i sin tid

Elers Held og Lykke med din dejlige Passat!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 24-01-06 12:11

jeg har også et problem med hul i taget (knivstik !) sort kalesche. tape holder ikke rigtigt- har prøvet forskelligt. gaffa o.lign.

jeg søger en pæn reperationsløsning !

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-01-06 22:26

man kan i nogle campingforretninger købe lappegrej til luftmadrasser. Hvis du giver lappen samme farve som kaleschen, og monterer den på indersiden, skulle du kunne løse problemet pænt.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 24-01-06 22:36

nej det dur ikke - det er et dobbelt "foldetag"- to lag med luft imellem(isolation) og der er stukket igennem begge. det er ikke lærred, men kunststof plast/gummilignende og jeg har prøvet lapper med forskellig lim intet holder. Montøren har ikke et råd-vilhellere sælge mig et nyt betræk til 2500.

og nu ser det også lidt grimt og misfarbet ud omkring revnen på grund af lim og rensemidler ---suk

Kommentar
Fra : dadman

Dato : 26-01-06 10:45

Hej Palle!

Jeg blev da helt vild med ideen og talte med dem, men de havde desværre ikke noget til et originalmonteret soltag, kun eftermonterede. ØV! Andre ideer? Anyone??

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-06 10:56

Det var jeg altså ikke klar over
Det var godt nok også "kun et uoriginalt" på min omtalte Mazda. Har du prøvet hos andre VW forhandlere end den ene du allerede har haft henvendelse til? Nogle gange giver det "pote" hvis du prøver flere steder...det er ofte sådan at "nogle" er mere servicemindede end andre.
Prøv evt. den metode jeg ofte selv praktiserer, ved at komme med en posefuld wienerbrød til kaffen...det "tør" nogle gange selv den mest "frosne" værkfører op

Held og Lykke!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : dadman

Dato : 30-01-06 12:46

Hej Palle.
Jeg har endelig fundet løsningen. Efter lang tids søgning fandt jeg en importør af VW som havde sagerne. "Kims Autoimport" i Bjerringbro har det hele til tyskerne.. Så ved I det til fremtidig reference. Dermed fandt jeg selv løsningen, men Palle får alligevel pointene som tak for den gode vilje!

A.

Godkendelse af svar
Fra : dadman

Dato : 30-01-06 12:47

Tak for svaret pallenoc.