/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
I Danmark....er der handicap p
Fra : mangorossa
Vist : 856 gange
50 point
Dato : 23-01-06 21:59

I Danmark....er der handicap parkeringspladser foran idrætshallen.
>

Sådan stod der i Nordsted´s tip.... http://www.kandu.dk/tip13367.aspx

Jeg undrer mig lidt over at det skulle være så underligt?

Se her: http://www.dhif.dk/FrontPage/?id=58

Det må da snart være gået op for folk at handicappede ikke er nogle sølle stakler der sidder derhjemme og ynker sig selv.
Ja undskyld, jeg blev lige lidt harm

Her skulle jo være et spørgsmål..

Så spørgsmålet er så: Kan man spille basketball i kørestol?

Accepteret svar
Fra : Jimmy17

Modtaget 50 point
Dato : 23-01-06 22:03

Ja, kan man sagtens

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-01-06 22:05

Vil desuden godt give dig ret i det du siger.

De bliver fremstillet og anset som nogle, der ikke kan noget - og det passer jo ikke.

Der er få, der er sådan, men mange får virkelig noget ud af tilværelsen alligevel.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 22:08

Du kan da bl.a. i Århus spille basketball

http://www.lavia-aarhus.dk/basket.htm

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-01-06 22:12

ans jeg ved godt at man kan spille basket i kørestol..det var kun fordi jeg jo helst SKAL stille et spørgsmål

Jeg har selv spillet bordtennis i 10 år (før jeg fik børn , så havde jeg ikke tid længere )

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 22:36

Nu læste jeg lige det tip du henviser til.

Og det tip er i vittighedstråden

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-01-06 22:44

Man kunne jo også forestille sig, at der er handicappede blandt publikum eller forældre til udøvere?

Det er da fuldstændig logisk, at der er handicapparkeringspladser der... Ligesom der bør være i forbindelse med alle andre offentlige bygninger...

Ud over det, der bestemt også stødte/undrede mig, så var vittigheden nu meget sjov

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-06 22:46

Mango.... undskyld undskyld, hvor får jeg røde ører, det var bestemt ikke for at nedgører nogen, at jeg lade den vittighed på kandu.

Jeg gjorde det ene og alene, fordi der har været så meget fnidder omkring de tips, da jeg så selv fik
den vittighed på mailen, syntes jeg måske det var på tide, at vi også kunne få lidt at smile af, istedet
for al det unødige mundhuggeri.

Jeg har stor respekt for handicappede. Endnu engang undskyld

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-01-06 22:53

godt ord igen...jeg er ikke snerpet eller alvorligt vred...jeg bruger bare enhver lejlighed til at gøre opmærksom på, at mennesker med et handicap har ligeså stor værdi som andre mennesker.

Jeg blev såmænd heller ikke stødt, så du skal endelig ikke undskylde..

Jeg glæder mig bare over, at i ved bedre end som så

jeg er godt klar over at det er en vittighed ans....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 23:04

Det skulle være en vittighed, men det er ikke alle handicappede, der opfatter det som en vittighed.

Desuden mener jeg heller ikke at ordet "undskyld" har nogen værdi. Det ændrer ikke på det skete.
Det har ingen forbindelse med denne tråd/vittighed at gøre, det er bare min holdning.

Citat
undskyld [ —ån™sgyl’ ] udråbsord
1. udtryk for at man beklager noget, el. høflighedsudtryk man bruger når man ulejliger el. forstyrrer nogen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-01-06 23:11

Årghh ans, slap af..jeg mener det jo ikke så alvorligt vel?

...tror jeg skynder mig at lukke denne tråd..

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 23-01-06 23:12

Tak for svaret Jimmy17.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-06 23:16

Ans har du et bedre bud på hvordan man kan sige - undskyld - ?? det ændrer ikke det skete, det har du ret i, men det er det eneste ord, jeg kan bruge, for at vise Mango, at det var tankeløst, det jeg skrev

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-01-06 23:20

Nordsted, jeg klantrer slet ikke dig for det der står...du har jo bare kopieret det fra noget du selv har modtaget...det var udelukkende for at få lidt oplysning ud omkring handicappede og sport..ect..
Det er mig der undskylder for at have gjort dig forlegen...det var ikke meningen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 23:49

mango

Om du mener det alvorligt eller ej, det ved jeg så ikke, men det var da dig, der oprettede tråden

Citat
Fra : mangorossa

Dato : 23-01-06 23:20

--------------------------------------------------------------------------------
Nordsted, jeg klantrer slet ikke dig for det der står...du har jo bare kopieret det fra noget du selv har modtaget...det var udelukkende for at få lidt oplysning ud omkring handicappede og sport..ect..
Det er mig der undskylder for at have gjort dig forlegen...det var ikke meningen

Nordstedt1

Nej, men jeg synes, man bør tænke sig om, før man kommer med et sådant "tip"

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-01-06 23:52

Det gjorde jeg skam også..jeg tager også konsekvensen af det...men du gør det (som sædvanligt) til langt mere end det er...

Glem det...drop ud...det er ikke så alvorligt...jeg har undskyldt overfor Nordsted...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-06 00:01

Nææ, jeg gør det ikke til mere end det er.

Jeg tænkte bare på hvordan jeg selv ville opfatte det, hvis jeg var handicappet. Og da jeg så læste dit spørgsmål

Citat
Fra : mangorossa Vist : 66 gange
50 point
Dato : 23-01-06 21:59

--------------------------------------------------------------------------------
I Danmark....er der handicap parkeringspladser foran idrætshallen.
>

Sådan stod der i Nordsted´s tip.... http://www.kandu.dk/tip13367.aspx

Jeg undrer mig lidt over at det skulle være så underligt?

Se her: http://www.dhif.dk/FrontPage/?id=58

Det må da snart være gået op for folk at handicappede ikke er nogle sølle stakler der sidder derhjemme og ynker sig selv.
Ja undskyld, jeg blev lige lidt harm

Her skulle jo være et spørgsmål..

Så spørgsmålet er så: Kan man spille basketball i kørestol?

Ja, så svarede jeg på det.

Læg lige mærke til din egen bemærkning

Citat
Ja undskyld, jeg blev lige lidt harm

Det gjorde jeg også på dine vegne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-06 00:22

Mango skrev:

Citat
.....at mennesker med et handicap har ligeså stor værdi som andre mennesker

Ikke helt enig. Jeg har kendskab til een, hvis handicap netop gør, at han langtfra har samme værdi som andre mennesker. LOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-06 00:33

Jeg kender forresten en dame der går til riffelskydning i Helsingør skytteforening. Hun har ingen handicap parkeringsplads, men det er måske fordi hun er blind og ingen bil har

Hun er en dygtig skytte

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-06 08:14

Jeg har ingen respekt for handicappede - men respekt for mennesker.
Om de så er handicappet på den ene eller anden måde ændrer ikke min opfattelse.
Men jeg respekterer ikke "Carl smart" som kaster sin vogn ind på en handicap plads - jeg bliver nærmest sur.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-01-06 08:36

Ja, emesen, det er du ikke ene om
Jeg har også skældt mange ud på den konto, og de har altid en undskyldning klar eller også kan de finde på at ignorere mig fuldstændig. Så bliver jeg først tosset

Ja, ans, jeg fik nok overdrevet lidt, jeg var ikke harm på Nordsted, det er jo ikke hende der har lavet vittigheden vel? Det er mere det at vittigheden er opstået....og den er jo opstået ud fra det folk går og regner med er sandheden....argh, det er svært at diskutere i sådan et forum som dette, jeg ville have foretrukket at kunne se jer i øjnene og tale om det i stedet..men nu har jeg jo selv startet det og må jo så fortsætte

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-06 14:44

Kommentar
Fra : bettecandy

Dato : 01-03-07 04:51

Jeg vælger at dreje tråden en tak, og kommentere på: "Det må da snart være gået op for folk at handicappede ikke er nogle sølle stakler der sidder derhjemme og ynker sig selv."

Nej det er bestemt ikke gået op for folk, her har samfundet meget at skulle have sagt, handikappede/syge bliver behandlet som l o r t af samfundet... Her tænker jeg bla på syge mennesker der sider i 7 10 12 år (og nogle sider mere end det) før end der bliver tilkendt førtidspension, i mellemtiden er folk blevet kastet ud i alle mulige og umulige (flest af det sidste) ting, samtidig med at de hele vejen i gennem er blevet nedgjort udnyttet snyt oma. Jeg har selv en del "sjove" udtalelser og episoder med i min i forhold korte bagage.

Som handikappet er man en dum stakkel, sådan er det, og man bliver alle vejne behandlet som værende sådan en.

Min "staaaakels" mand har fx mistet en finger for 1 måned siden, i den forbindelse har vi oplevet hvor forfærteligt folk syntes det er og oplevet hvor handikappet de entlig gør ham, fx min moster, hun mener ikke at manden kan køre bil (øhe hvorfor skulle han ikke kunne det?) bowle kan han heller ikke ifg hende, selv om at det er den anden hånd han kaster med, spise med kniv og gaffel, troede hun ikke på før hun så det, eller en fra byen der har tilbudt at save brande for os, til næste vinder periode... jammen hvorfor skulle manden ikke selv kunne gøre det, der er altså et helt år til vi får brug for det? Jo jo det ER af venlighed, bestemt, men det er altså også ret så belastende at folk går og gør ham mange gange dårligere end han reelt er. At folk spørger, om han ønsker hjælp til x fint nok, det gør jeg da også selv, hvis jeg fx skal servere mad for en i kørestol, og jeg kan se at det er lættere umuligt at finde et sted at side, så pørger jeg da også om jeg skal hjælpe ved at bane vej (de må s q selv børe talærkenen) lige som jeg vil tilbyde at bære en talærken for fx en far der skal have 3 talærkner med sig ned på en plads, altså ganske alm venlighed, men at der bliver konstateret at man kan/ikke kan... indrømmet jeg bliver rasende, men ok jeg oplever selgfølgelig også selv ofte at blive sat i bås med hvad jeg kan/ikke kan og hvordan jeg er som menneske når folk får af vide hvad mit handikap er, det er til at brække sig over er det.