/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36432
alimak 21375
EA_HS 19179
refi 16217
pallenoc 13678
Cortina01 13096
3773 12627
geu 12469
Nordsted1 11856
10  BjarneD 11802
Gløderør
Fra : ThomasEp
Vist : 6140 gange
50 point
Dato : 23-01-06 15:18

Jeg skal ha skiftet gløderør i min gamle nedslidte golf II, kan jeg godt bare købe nogle nye og så er det dét? eller skal jeg være opmærksom på noget andet?

Mvh Thomas

 
 
Kommentar
Fra : dova


Dato : 23-01-06 15:26

De er ikke nemme at komme til at skifte, men ellers er det bare at købe nogen nye, og så sætte dem i og sørge for at ledningerne sidder rigtigt.

Nu skriver du gammel nedslidt Golf.

Er du sikker på gløderørene er brændt over?

Hvis den forvarmer fejler de ingenting, og så hjælper det ikke at skifte dem i håbet om at få bedre start, hvis det er slitage og du evt. har startproblemer i kulden.

mvh dova

Kommentar
Fra : zita30


Dato : 23-01-06 15:27

Gløderør Golf II 1,6D/TD 8/83-10/91
Varenr.: 501266839400
Kr. 59,00

Hvor gammel er bilen og hvad motor er der i den her er et eksembel fra T.Hansen

Zita

Kommentar
Fra : droslerne


Dato : 23-01-06 15:38

Hvis den forvarmer er der intet med dine gløderør Men på golfen er det lidt pillearbejde,
Hoyer Reservedele har dem til 129 kr.
Kan du ikke starte nu må du igang med æterflasken God fornøjelse
Mvh Robert

Kommentar
Fra : ThomasEp


Dato : 23-01-06 15:38

Nå, jamen jeg fik ellers at vide at det er gløde rørene jeg skal skifte, den har lidt tid om at starte her om vinteren, jeg plejer at forvarme den 2 gange, men den har stadig lidt problemer med at starte..

Kommentar
Fra : ThomasEp


Dato : 23-01-06 15:47

Dova, det er en golf fra 87 og den ligner noget der er løgn, motoren fejler ifølge min mening ikke rigtig noget, det er bare det med at starte det L... det tager jo en krig nogen gange, og det er ikke en fed situation at stå i når man prøver på at starte den i et ½ minut og den bare står og hopper.. den har jo ingen problemer med at starte når den er varm, eller når man lige har haft den igang, så kan ikke rigtig se at andet end at gløderørene er "ude a funktion"

Kommentar
Fra : ThomasEp


Dato : 23-01-06 15:49

Robert, sådan nogle gløderør har vel en begrænset levetid som så meget andet?? De kan da godt blive dårlige, det kunne være fint hvis det var omvendt, at de så blev bedre med tiden

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 23-01-06 15:50

Det hjælper ikke at forvarme flere end en gang hvis gløderørene virker, man kan bare brænde dem af.

Der er et par muligheder ved startproblemer når det er koldt.
den ene er et dårligt batteri....den anden er manglende startvillighed grundet dårlig kompression som følge af en slidt motor.

Bruger den så evt. også motorolie, kan du godt regne med, at det er slitage der er skyld i problemerne.
Jeg har kørt flere hundrede tusind kilometer med de motorer der, og ved nøjagtig hvordan det er at begynde med udskiftning af gløderør, dyser o.s.v. i håbet om at hive lidt flere kilometer af noget der er "færdigt".



mvh dova

Kommentar
Fra : zita30


Dato : 23-01-06 15:59

Hvis den står til et glødetal på 97 så kan du barer gå ned på 92 grader det giver dig en hurtiger respons ved forvarmningen, de er billigst hos T Hansen 59,- stk

Kommentar
Fra : ThomasEp


Dato : 23-01-06 16:16

Dova..

Batteriet er nyt og det er på 65 A, så det kan jo næsten ikke være det! Men lad os nu antage at det ene gløderør er mindre effektivt end de 3 andre har det så ikke lidt at sige??

Men jo, det kan da godt være at det er slidt motor, men den lyder til at være "sund" nok, jeg venter lige og følger op på det med de gløderør indtil jeg har tjekket hvordan og hvorledes. jeg arbejder selv med diesel motorer til skibe men de er dog lidt større end golfens motor,. tak for det indtil nu

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp


Dato : 23-01-06 16:21

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Holst-Hansen


Dato : 23-01-06 17:12

Jeg har selv en gammel diesel bil og har døjet en del med at starte når det bliver koldt, men jeg har gjort følgende købt et nyt forvarmer relæ og sat et batteri på men 105 amp. nu starter den som var det en ny benzin bil.. og det er herligt, mine gløde rør er bosch og ca 1½ år gamle. Jeg synes at 65 amp lyder af lidt til det er en diesel, men på den anden side skla en gammel Opel hellere ikke bruge et der er større, det hjælper dog en del skal det siges.. God fornøjelse med!

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 167769
Tips : 31232
Nyheder : 719565
Indlæg : 6332146
Brugere : 217836

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste