/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Logitech WebcamSphere problem.
Fra : tukols
Vist : 562 gange
200 point
Dato : 22-01-06 11:59

Hei

Har et mystisk problem med dette kamera.
Efter en større udredning, og formatering er der ingen tvivl tilbage. Når kameraet bliver installeret, begynder min processlinje at opføre sig mystisk.

Kontrolpanel, som jeg har lagt ned forsvinder nogle gange ved genstart, samt "vis hurtig start" er væk. Det flueben der skal sættes her forsvinder.
Jeg har også oplevet at "start" bliver inaktiv, og også mit kontrolpanel. (Når det er der)

Har forsøgt med den driver der fulgte med kameraet, samt hentet den nyeste fra Logitech.

Der er ingen fejlmeddeleser under log. Hverken system eller programmer.

Nogen der har oplevet det samme, eller har en ide om hvad der foregår?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 22-01-06 12:02

Tror du skal scanne efter virus online.

Peter

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-01-06 12:08

Vel, det gjorde jeg i første omgang. Også med Kaparsky.
Nu har jeg formateret det hele og installeret forfra, og fejlen kom igen samtidig med at jeg installerde kameraet.

Hilsen tukols

Accepteret svar
Fra : golfhouse

Modtaget 200 point
Dato : 22-01-06 12:10

din driver er sikkert ikke kompatibel, har du prøvet bare at sætte det til, for at se om den selv finder det.

Peter

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-01-06 12:17

Er forsøgt, og duer hellere ikke. Hellere ikke med flueben i "søg på windows update"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-06 12:34

Kunne måske være dine bundkorts usbdrivere der ikke er helt up til date?

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-01-06 14:37

Hej.

Så kom jeg på arbejde tedd. Har tjekket lidt omkring dette.
Har et Soltek SL-K890Pro-939 bundkort, og det er jo ikke så gammelt.
Har de seneste opdateringer af drivere og 4in1 til det. Der ligger ikke noen USB driver opdateringer til dette bundkort.
Har aldrig før haft problemer med nogen USB enheder før.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 02:27

Ok! Men dit usb må jo styres via viachipsettet! Der burde ikke ske noget ved at geninstallere 4-1 driverne! Brug quick eller express installering så finder det selv ud af om der skal installeres noget!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-01-06 10:00

Hej tedd

Jeg var ude på Solteks hjemmeside i går, og hentede og installerede den nyeste 4in1 driver. Har lige geninstalleret kameraet nu, og ser ved genstart at jeg har det samme problem. Min processlinje er igen lavet om.

Det er noget skod....................det her. Det er godt surt at have givet omkring en tusse for et kamera som ikke duer.
Det undrer mig jo en del, hvis jeg er den eneste som har dette problem.
Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-01-06 12:04

Jeg har nu snakket med Logitechs support.

Jeg fik følgende forslag:
Afinstallere webcam for herefter at :
I msconfig at vælge valgfri start, fjerne alle flueben på nær at bruge oprindelig boot ini fil.
Genstarte og installere webcam på nyt.
Igen i msconfig, og vælge normal start tilbage.

Har gjort dette, og umiddelbart så ændrede den min proceslinje i første omgang, men efter genoprettelse, har den fået lov til at blive der efter en 2-3 genstarte. Nå må jeg se hvordan det går.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 17:28

Jeg krydser finge Lyder dog som om logitech har fået henvendelser før, så må man jo håbe de arbejder på en bedre driver, for det er jo ikke logitech der burde bestemme hvad PC'en skal starte op med!

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 23-01-06 18:46

Helt enig.

Skod at betale 1000,- for det man tror er det beste.

Peter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 18:57

Nu er det jo svært at skrive drivere med det utal af forskelligt hardware og software der findes idag! Som regel er logitech gode til at rette bugs i drivere, og som regel virker logitechs produkter perfekt! Men selv de bedste kan jo fejle og det er jo netop en af grundende til at de har support!

Jeg købte forøvrigt et microsoft rat med force feedback, der så ikke virkede på winxp. Lidt underligt at sælge et produkt der ikke virker på deres eget styresystem, og supporten sagde bare at det var der intet at gøre ved!

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 23-01-06 18:59

arg... nedtur, lad os købe microsoft, vi må da kunne gøre det bedre

Peter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 19:05

Ja det kan vel ikke koste så meget det firma

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 23-01-06 19:07

jeg smider gerne 50 til 100,- andre der er med.

Peter

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-01-06 21:30

He-mange gode kommentarer.

Foreløbig, så virker alt som det skal. Trods flere genstarter. Har dog ikke prøvet at bruge den over MSN endnu.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 22:17

Ok smider osse en 50'er så må vi vist ha nok?

Du kan jo prøve at køre den indbyggede guide i MSN, tukols så ved du jo om det virker hvis du lige står og skal bruge det!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-01-06 22:44

Tja.............det er det fandens..........lortet virker, og har gjort det hele tiden. Til og med rigtig godt.
Det har "bare" lagt min proceslinie ned. Ved den første installation, så kunne jeg ikke en gang bruge start og programmer ind i mellem. Det var "frosset".

Så det bliver spændende det her om det nu holder vand ved brug...........

M.h.t prisen på Microsoft, så er i lige ved at være i overkant. (Og det fra en der er uddannet inden for MS)
Ham Bill, er en super handelsmand med visioner, men at få skidtet til at køre stabilt.......
Nå ja..........Logitech er nu hellere ikke for gode (Har jeg erfaret).

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 22:51

Med hensyn til logitech, så er de måske uskyldige i den sammenhæng! Det er vist lidt svært at få oplyst kildekode hos MS, så tredjeparts drivere fumler sig ofte lidt frem! Logitech er jo en direkte konkurrent til MS på bl.a mus, keyboard og andet, så fejlen kunne jo lige så godt ligge hos microsoft

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-01-06 22:54

Det har du faktisk ret i tedd. Havde ikke lige vinklet den............

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-01-06 00:18

Ja, det virker endnu, så jeg må jo som sådan sige at problemet er løst.

Tedd og golfhouse, tak for gode råd og underholdning.
Jeg giver poeng til jer begge. Den ene i tråden her, og den anden i egen tråd.

Hilsen tukols

Godkendelse af svar
Fra : tukols

Dato : 26-01-06 00:19

Tak for svaret golfhouse.