/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB tilRJ45 converter
Fra : allangraa
Vist : 556 gange
20 point
Dato : 22-01-06 11:05

Hej,

Jeg har et par eksterne diske der kører over usb jeg gerne vilhave sluttet til mit netværk om muligt og det værende over min router, da jeg så slipper for maskiner der står og summer hele tiden.

Er der nogen der kender til en sådan converter?

Det skal siges at diskene får strøm fra ekstern kilde.

Med venlig hilsen

Allan Graa

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-01-06 11:17
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-01-06 11:24

du får også brug får en prossesor bundkort mm da det så ikke er muligt at se den (ip adresse mm ) det er der få der findes servere

Kommentar
Fra : allangraa

Dato : 22-01-06 11:25

Tror ikke lige den løser problemet, da der ikke bare skal kobles fra usb til rj45 på routeren - man skulle også gerne kunne tilgå den eksterne harddisk via routeren og ud på netværket

Kommentar
Fra : allangraa

Dato : 22-01-06 11:26

det kunne jeg godt forestille mig rotw, men hvad ved jeg...der er vel andre der har haft samme tossede ide og det kunne da være der var lavet en fiks løsning der kunne finde ud af at give disken en ip.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-01-06 11:32
Kommentar
Fra : allangraa

Dato : 22-01-06 11:44

sorry Gambrinus - den gør ikke andet end at omkode usb til rj45 og der skal bruges et os.

Systemkrav:

Microsoft Windows 98/ME/2000/XP

OS nødvendig: Microsoft Windows 98/ME/2000/XP

løser vist heller ikke problemet

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-01-06 11:47

1. hardisken er "din lang tids hukommelse"
2. "netkortet har en ip adresse"( øjne )
3. så skal du bruge en hjerne som kan føre dataerne(klodser) fra øjnene videre dvs Prossesoren
4. og en der kan sotere dataerne fjerne / lægge dem på plads (klodserne) dvs Ram

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-01-06 11:51

dvs du skal bruge en computer og et ftp server program og et ftp klient program

Kommentar
Fra : allangraa

Dato : 22-01-06 11:53

tak for stavepladen rotw - i know the details,men er der lavet en fiks lille ting, der kan smides på eller skal jeg ud og finde en gammel spand af en maskine for at at det kan lade sig gøre?

Meget sødt med 'øjne' og 'klodserne'

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-01-06 12:03

en gammel spand

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-01-06 12:39

OK
Så lærte jeg også noget.
På den anden side.... Hvad kan du forlange for 20 point.
Gambrinuis

Accepteret svar
Fra : funbreak

Modtaget 20 point
Dato : 22-01-06 13:34
Kommentar
Fra : allangraa

Dato : 22-01-06 14:36

Det var lige det jeg håbede på at undgå, da det vil kræve en maskine og ikke bare en "dimsedut" af en eller anden art. Hvis andre har nogle gode ideer er de meget velkomne.

rotw: dvs du skal bruge en computer og et ftp server program og et ftp klient program

Godkendelse af svar
Fra : allangraa

Dato : 22-01-06 14:43

Tak for svaret funbreak. Endeligt var der en der havde en fornuftig løsning og så uden at det smadrer økonomien...havde jeg flere points fik du det

Mvh Allan Graa

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-01-06 15:58

Sådan funbreak - Jeg har lige bestilt en sådan! - Tak for tippet!

Kommentar
Fra : allangraa

Dato : 23-01-06 10:05

En anden lille lækker løsning ville være denne router, hvis man ikke har en router eller bare vælger denne løsning: http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=393778

Det er en multi function router, der kan tilsluttes en masse usb enheder.

Allan G