/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvad skal man vælge?
Fra : anetteogjesper
Vist : 1196 gange
50 point
Dato : 21-01-06 17:37

Hej

Vi står og tænker på at købe et videokamera, men kender ikke meget til de forskellige typer.

Hvad er fek.s DV og Digital8? og er det godt at optage direkte på DVD?

Gerne en beskrivelse.

Hvilket kamera kan anbefales til en 3000 kr.?

Mvh
Jesper og Anette

Kommentar
Fra : orpe

Dato : 21-01-06 17:51

Hvis jeg skulle købe en vidio i dag vil jeg nok købe en dvd da man op tage med det samme og se det direkte dvder der hjemme og skal ikke først til at lægge det ind på pc og så ned på en dvd

Så jeg vil anbefade ed dvd

Sal lige siges jeg har ikke en selv men dem jeg kender der har en er meget tilfredse

Hilsen Orpe

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 21-01-06 17:58

nej det sidste nye er harddisk videocamera, det er vejen frem, for man skal altid hjem og redigere, dv... får kvaliteten til at falde.
Sony er et godt mærke de har en god kvalitet i videokamera.

Peter

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 21-01-06 18:00

men i forhold til de 2 dv og digital 8 ville jeg vælge dv, pga. kvalitet, et jvc dv-35 er et rigtigt god camera, min kone har sådan et.

Peter

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 21-01-06 18:08

Hvad er dv?

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 21-01-06 18:13

digital video, det er et lille bånd

Peter

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 21-01-06 18:15

Et bånd... er det som 8m.m. film?

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 21-01-06 18:20

nej meget bedre kvalitet, det er faktisk det beste til din pris, der kan med alm. afspilnings hastighed optages ca. 60 min. pr. bånd.

http://www.foto-fun.dk/shop/default.asp?ProductID=313

men du kan jo optage i lp = long play giver dig 90 min optagelse

Peter

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 50 point
Dato : 21-01-06 18:52

hvis du optager direkte på en dvd skive, kan du ikke lige slette de 5 min hvor du glemte at slukke for kameraet.
Vælg et med dv in og dv out. det er digitalt og betyder groft sagt at du med dv out kan overføre din film til computer og dv in betyder at du kan ligge det færdigt redigerede tilbage på f.eks et bånd.

junior

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 21-01-06 18:54

enig

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 21-01-06 19:32

Okay tak. ellers nogen gode råd, når jeg skal vælge?

Kommentar
Fra : henrik.r

Dato : 22-01-06 15:28

Ja det alt sammet godt men hvis du køber dv kamera så spar dv out væk hvis du har dvd brænder i din pc det er lige mellem 500-1000 kr der er sparet. og dvd kamera skal du op omkring 5000 kr for at få nået der er pengene vær www.fotopriser.dk

Kommentar
Fra : henrik.r

Dato : 22-01-06 15:30

kamera ja sony hc-17 eller canon mv 800

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-01-06 10:33

Tak for svaret CCjunior.
Ville gerne have givet jer alle point for de mange gode svar!