/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vaskemaskine - enkelt problem?
Fra : Kysoa
Vist : 1299 gange
40 point
Dato : 21-01-06 15:35

Jeg har netop overtaget en Hoover vaskemaskine i min nye lejlighed, men fik en ubehagelig overraskelse ved den første vask, da tøjet lugtede mærkeligt efter vask. Jeg tænkte den havde stået for længe uden brug, men det gik op for mig, at den ej heller tager sæbe og skyllemiddel ind. Selv efter 4 vaske (både med og uden tøj og på forskellige programmer), er jeg lige vidt, dog tog den sæbe fra forrummet med den 4. gang.

Er der nogle der har erfaringer med dette inden jeg sætter den store serviceundersøgelse i gang - jeg tænker, at det måske bare er et filter, der skal renses eller lignende?

På forhånd tak :)

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 50 point
Dato : 21-01-06 15:37

tag skuffen ud og rens den.. rens så langt ind i maskinen du kan. Vi smider altid sæben ind i maskinen for at undgå tilstoppelse. Så er det kun skylle midlet vi hælder i skuffen
Junior

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-01-06 15:37

lyder mere som en printplade der er defekt. Desværre

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 21-01-06 15:40

Det lyder som om gamle sæbe rester har blokkeret tilgangen...Siden den nu er begyndt at tage vand og sæbe ind efter 4 vask...Har du ikke en af de der vaskebolde som du kan bruge til den knold evt har løst sig op af sig selv????

sverola

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 21-01-06 15:55

Det er gamle sæberester, der er problemer her.

Giv den et par tomme vaske på kogning.
Det fjerner den dårlige lugt.

Vedr. sæbeskuffe.
Skyl det godt igennem med vand.
Kan du tage noget ud/af, så gør det og skyl.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 21-01-06 15:56

Tjek evt sprøjtedyser i sæbeskuffen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-01-06 16:34

Kør den igennem med en liter kærnemælk.
Rådet har været på tv.
Så det burde virke.
Det er gamle bakterier.

Kommentar
Fra : michael.s

Dato : 21-01-06 16:49

Pil toppladen af og rens brusepladen, den over sæbeskuffen, og kør så et par vaske igennem med rodalon det fjerner lugten, det er det råd Electrolux giver deres kunder mod lugt gener, og husk at efter hver vask, skal du åbne lågen og sæbeskuffen på klem, for at luften kan cirkulere igennem for at undgå at lugten kommer igen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-01-06 18:02

Tjek om der kommer vand ned i sæbebeholderen undeer vandindtag, gør der ikke det er det sien opover der er stoppet, gør der og sæben bliver våd men ikke løber ned i maskinen så er det sæbeskuffen du skal rense

Kommentar
Fra : Kysoa

Dato : 23-01-06 09:48

Det var ganske rigtigt skuffen, der skulle renses...maskinen kører deruda´ igen, tak for svar :)

Godkendelse af svar
Fra : Kysoa

Dato : 23-01-06 09:49

Tak for svaret CCjunior, du var den første, der havde ret :)