/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
fz50 studs
Fra : tronddk
Vist : 1681 gange
50 point
Dato : 20-01-06 21:09

hvordan får man den skide Indsugningsstuds af kan ikke får den af på nogle måde og vel helst ikke i gang men vinkelsliberen da der er for ligt plas til det kan få de 2 bolte af hvordan får jeg de 2 andre af ???(dem der ikke er bolte) skal ha dem af fordi Membran er gået i stykker (kan man hvis tydlig høre når man giver fuld gas når man trykke på kickstarten den kan ikke køre, giver gnist er benzin og giver små knald en gang imellem )

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 60 point
Dato : 20-01-06 21:34

Hey tronddk.

Det er mange år siden jeg har arbejdet med knallerter, men umiddelbart som jeg husker det så skal der specialværktøj til eller en boremaskine, og derefter skrære nye gevind. Jeg har fundet en side på nettet hvor der også er et forum, det kan være de kan hjælpe dig.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 20-01-06 21:35

Ups he he... her er linket til siden..

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=120

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-01-06 22:07

Boltene som holder studsen er knækbolte.
Du kan fjerne bolthovedet ved at slibe hovederne af,derefter kan studsen løftes op og tages væk, og gevindet der sidder tilbage kan så drejes ud med en klemtang/vandpumpetang/eller rørtang.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mortencj

Dato : 26-01-06 06:50

Det er ikke nødvendigt at slibe hovederne af, man kan ved hjælp af en gl. skruetrækker og en hammer sagtens få dem ud har selv gjort det flere gange, man banker et hak i hovedet på knækbolten med hammer og skruetrækker derefter ligger man skruetrækkeren ned så den peger ca vinkelret ind på hovedet og man kan nu slå knækbolte rundt indtil den er så løs man kan skrue den ud med fingerne

MvH Morten C. Johnsen

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 29-01-06 20:02

Tak for svaret Simmaster.vel lige telføje at når man laver det så skal man huske at lave modsat gevind for det var min føste fejl