/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Firmware
Fra : jesper.s
Vist : 640 gange
80 point
Dato : 20-01-06 09:18

Hej.

Jeg har en DVD brænder der hedder " Lite-On DVDRW SOHW-1633S BPSA ". Jeg kan ikke finde firmware til den. På Lite-On hjemmeside har jeg prøvet at downloade en firware til den, men får dette svar når jeg prøver at installere den:

No mached drive detected!
This utilityis only for LITE-ON DVDRW SOHW-1633S drive.

Detected drives:
1-0-0-0 E: LITE-ON DVDRW SOHW-1633S BPSA

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg har problemer med at brænde.

På forhånd Tak!

Jesper S.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-01-06 09:26

Gå ind i egenskaber for drevet.
Opdater drivere, tillad at der oprettes forbindelse til nettet, for at søge.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 20-01-06 09:34

Det har jeg prøvet, men det hjalp ikke. Så jeg har ladet mig fortælle at det er firmware til drevet jeg skal bruge. Jeg kan bare ikke finde en jeg kan bruge.

Jesper S.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 20-01-06 09:48

Hej.
Er den firmware, du prøver at flashe version: DR16BSOY?
VH
Leif0149

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 20-01-06 09:56

Ja det er det, men den vil som skrevet ikke acceptere den.

Jesper S.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 20-01-06 10:17

http://www.videohelp.com/forum/archive/t282365.html

Dette er henvisning til et link med samme problem.
Du har prøvet andet mærke DVDér?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 20-01-06 11:29

Og der var ikke checksumsfejl under download?
Prøvet at slette zip-filen og hente den igen?
Og endelig: Du bruger vel Winzip og ikke Ultimatezip til udpakning.
Jeg hra haft problemer, når jeg anvender Ultimatezip.
VH
Leif

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-01-06 15:14

Firmware er ikke det samme som en driver. Firmware er det software som lite-on har lagt ind i DVD brænderen. Jeg selv havde ikke lige tænkt over at der jo også er software inde i drevet. Jeg fik firmware opdateret i foretningen, og han kunne heller ikke finde den hos Lite-on men fandt den ved at søge i google med "drevets navn" firmware download.
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-01-06 15:16

Hej igen.
Er det CD'er den ikke kan se men godt DVD'er?
K_M_S

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 21-01-06 08:43

Jeg har prøvet at slette og downloade igen uden held. Ja, det er winzip jeg bruger. Jeg har søgt på drevets navn, men kan ikke finde nogen der virker til mit drev.

Jesper S.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 21-01-06 11:14

Hej.
Det er ikke en af de lette.

Hvad er dit problem med at brænde? CDer eller DVDer?

Jeg bruger altid Grade A medier, da de billigste har utroligt mange fejl.
Har du prøvet at begynde nedefra på firmwarelisten og se, om du kan opdatere med en af de tidligere drivere og så arbejde dig op gennem listen?

Kan også være, at dit drev, trods 1633S er en så ny version, at der endnu ikke findes nogen opdateret frimware.

Foreløbig vil jeg foreslå, at du investerer i en enkelt i Danmark indkøbt mærkevare DVD og prøver den. Verbatim er gode. Aldi har sikkert nogle TDK liggende (5 for 100 kr eller 4 DVD RW+ for samme beløb.

Held og lykke
Leif

Annuller spørgsmålet
Fra : jesper.s

Dato : 05-02-06 16:21

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål