/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Finde min overførte midilyd
Fra : Fknight
Vist : 453 gange
70 point
Dato : 19-01-06 17:57

Hej igen.
Jeg har fundet bulkfunktionen, indspillet en sang, og startet bulkfunktionen.
Der kommer en nedtælling på 35 sek, når nedtællingen når til 0 , står der End.

Jeg tænkte derfor at det måtte betyde at min sang var blevet overført, men jeg kan ikke finde den på min computer. Jeg aner ikke hvor den skulle ligge, og har kigget i min manual..

Er der nogen der kan hjælpe mig ?

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 19-01-06 18:15

Der står i manualen. Overfører User song og registration memory data fra keyboardet til en computer, hvor de kan hentes frem senere.

Men det er ikk nogen stor hjælp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-06 18:42

er ikke helt med - ved ikke hvad bulk er (udover når man køber billig hardware) - men når du overfører skal du vel også gemme - eller i det mindste vide hvad filformatet hedder så du kan søge under det - ikk´ ???

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 19-01-06 18:48

Jeg har ik haft mulighed for at vælge hvor min overførelse skal gemmes, så har lidt problemer..

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 19-01-06 19:23

Gå i "start" -> "søg" og søg på .smf (Standard Midi File)

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 19-01-06 19:59

Fandt ikk nogen filer ved at søge efter .smf

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-06 20:07

start - søg - vælg alle midifiler

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-06 20:08

du kan også vælge al musik - kan jo være du hurtigt genkender det - brug dato for oprettelse

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 19-01-06 20:18

Havde du "musicsoft" kørende mens du "bulk-dumpede"??

Vh fluffy

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 19-01-06 20:31

Og er du 100% sikker på at din midi-driver er korrekt installeret??

vh fluffy

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 19-01-06 20:39

Ja den er 100% rigtig installeret.
Jeg havde ikke musicsoft åben mens jeg dumpede

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 19-01-06 20:43

Behøver jeg at skrive at du burde prøve at have "Musicsoft" åben mens du dump'er

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 19-01-06 20:52

Det er umuligt. Man kan ikke have Musicsoft åben samtidig med at man dumper.

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 70 point
Dato : 19-01-06 22:25

Jeg gik lige detektiv på "Musicsoft", og hentede den ned for at læse "hjælp-filen"... den understøtter slet ikke overførsel fra keyboard til PC, via PSR 295

Syntes vi havde været alle de rigtige procedurer igennem, og det burde virke. Så jeg tænkte at det var tid til at gå helt tilbage og starte forfra. Så jeg har pløjet din manual igennem og gennemsøgt nettet (google er din ven)...

Gik ud fra at du havde undersøgt om det overhovedet var muligt, og at problemet lå i hvordan man gjorde...

Men jeg kan ikke finde en eneste information om at dit keyboard skulle kunne overføre "hjemmelavede" songs til en computer... Hvordan kom du ind på den idé til at starte med?? For hvis du har fået det at vide nede i forretningen, burde du gå ned og brokke dig over mangelfuld vejledning!

Du kan dog stadig bruge dit keyboard som "remote keyboard" altså koble den til computeren og lave dine egne sange der med et sequencer program. Og så hente frem og tilbage som midi-filer.

vh fluffy

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 20-01-06 07:57

Jo jeg har tænkt på det kunne være min fremgangsmåde , og har tjekket om det kunne være det. Men det ser det ikke ud til.

Har læst i manualen at man kan overfør usersongs fra keyboard til PC
Side 64 står det på.

Bulksend "Overfører User song og registration memory data fra keyboardet til en computer, hvor de kan gemmes og hentes frem senere."

Jeg kan på mit keyboard optage 5 sange, Usersong 1, 2-3-4-5 kommer de til at hedde. Eftersom det er dem jeg har indspillet på og der står i manualen at man kan overfør dem(Usersong) er det min opfattelse at det burde kunne lade sig gøre.

Jeg har også tænkt på Musicsoft muligvis ik var en hjælp, pga. Den sikkert kun kan overfør Midifiler fra internettet til keyboardet og tilbage igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 08:41

bare en lille tanke - har du kigget i søg under song ???? - det har jeg nemlig opdaget hos en bekendt der legede lidt med et keyboard

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 20-01-06 10:29

Ja det har jeg.. Fandt ikke nogen sange.

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 22-01-06 11:33

Jeg vil bruge et sequencer program istedet, tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Fknight

Dato : 22-01-06 11:35

Tak for svaret fluffyclaus, et sequencer program er også ligeså godt , som at overføre sange fra Keyboard til pc, vil jeg mene..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 12:11

godt der var en løsning her