/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ny intern seagate hardisk
Fra : jannicolai
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 19-01-06 16:45

Hej jeg har købt en seagate intern hardisk på 250gb det er en ata 100.Den har jeg sat i en extern box med usb.Men jeg kan ikke finde den på computeren,nogle der kan hjælpe.Den skal jo nok formatteres først? men hvordan

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-01-06 16:48

Højreklik på denne computer-administrer-diskhåndtering, husk at oprette partition,formatere og give et drevbogstav.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 19-01-06 16:58

hvis jeg gør som du siger, kommer der en tekst der kunne ikke oprettes forbindelse til tjenesten logical disk manager. Deaktiveret,hvordan for jeg det aktiveret?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-01-06 17:03

Du har flyttet jumper helt ind mod IDE kablet ? Ellers virker disken ikke.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-01-06 17:05

start - kontrolpanel - administration - tjenester...

scroll ned til tjenesten - Locical Disk Manager

Højreklik - vælg egenskaber - og klik på start

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 19-01-06 17:08

der står i vejledningen at hvis jeg skal bruge den som slave -dvs som ekstra hardisk -fjernes alle jumpere.Det har jeg gjordt ,det er måske forkert?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-01-06 17:09

Ja, det er forkert - når du sætter den i en USB boks skal den stå som master

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-01-06 17:16

Din indstilling af jumper gælder kun, når disken sidder i maskinen.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 19-01-06 17:35

hej hvor er det jumperen skal sidde,der er noget der hedder Cable Select er det der den evt skal sidde

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 19-01-06 17:37

der fulgte en at2 ide driver cd med boksen skal jeg bruge den til noget?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-06 17:37

Den skal sidde helt ind mod det brede kabel.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-01-06 17:40

Normalt ikke.

Godkendelse af svar
Fra : jannicolai

Dato : 19-01-06 18:58

Tak for svaret peet49.det var jumperen der sad forkert, nu virker det tak for hjælpen alle sammen
mvh jannicolai

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-01-06 19:03

Selv tak.