/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hundeansvarsforsikring hvor?
Fra : solling
Vist : 4379 gange
50 point
Dato : 18-01-06 11:30

hej hvor er det billigste sted af få den lovpligtige hundeansvarsforsikring...... altså kun ansvarsforsikringen ?

Accepteret svar
Fra : Jimmy17

Modtaget 60 point
Dato : 18-01-06 11:38

Prøv at kontakte GF forsikring
http://www.gf-forsikring.dk/

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-01-06 11:39

Koster 286,- om året kan jeg se derinde.
Telefon: 70 13 80 80

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 18-01-06 12:18

Det er højst sandsynlig billigst, der hvor du har dine andre forsikringer. Derved opnår du evt. rabat.

Husk på, at en alm. ansvarsforsikring normalt ikke er gældende, hvis du går til træning eller udstilling med din hund. Så skal den være udvidet og er ikke ret meget dyrere.

Med venlig hilsen MissXX

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-06 12:24

De fleste selskaber tegner kun hundeansvar hvis du har andre forsikringer hos dem.

ellers her: http://www.dyrekassen.dk/dk/hund/familiedyrsforsikring_-_hund.htm

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-01-06 12:37

Har endnu ikke mødt noget forsikringsselskab, der kunne hamle op med GF.
Men venter spændt på det.

Skriv hvad du finder ud af, også mht. priser.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-06 12:50

Jeg giver selv ca. 290.00 I GF og det koster 350.00 i Dyrekassen, men i GF har jeg så forsikring på vore biler.

Jeg vil da også gerne anbefale GF forsikring, hvor jeg tidligere havde alle forsikringer og sparede mange penge, men da jeg flyttede til en ejendom hvor der engang har været landbrug så ville de ikke forsikre, og de vil heller ikke forsikre visse biltyper, hvilket dog er en fordel for os andre da vi slipper med billigere forsikring.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-06 12:51

præmierne er årlige.

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 18-01-06 14:09

Hejsa........... Vi giver kun 225 kr. årligt pr. hund. Har ikke hørt om nogen der er billigere. Men det er i lærerstandens! Så der er jo nogle "betingelser" der skal være opfyldt for at komme ind der

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-01-06 17:20
Kommentar
Fra : vixendk

Dato : 18-01-06 20:50

Hejsa, du kan sammenligne priser og se hvad der er billigst på www.forsikringsluppen.dk, det gælder alle forsikringer tror jeg

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 18-01-06 20:52

Udvidet Hundeforsikring med tandskade til avels hund koster hos Topdanmark 447,-

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 18-01-06 22:09

Hej

Prøv helt klart der hvor dine øvrige forsikringer er måske kan de presses lidt!

Til MissXX det er altså ikke alle steder at en udvidet er påkrævet - DcH har selv en som forening og råder derfor hundeejerne til at tegne en alm. og ikke mere! Men ved at de fleste specialklubber kræver det.

VH DCH

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 18-01-06 22:12

Hej Vixendk
Hundeforsikring figurer ikke under forsikringsluppen (altså jeg kan finde) måske forstår jeg bare ikke siden ??

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-01-06 22:26

DCH
Jeg kiggede også lige derinde, kunne ej heller finde dem....

Godnat folkens: Skal op kl. 4:30 i morgen tidlig, så bør nok gå i seng...

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 18-01-06 22:41

DCH skal der ikke en udvidet nu hvor det en avlshund (tæve) og til stævner udstillinger mm
daogså når vi træner hvis figurenten får et hak

Zita

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 19-01-06 09:22

Hundeforsikring,
Lovpligtig ansvarsforsikring, præmie pr. hund 212,- i tjenestemændenes forsikring (http://www.tjm-forsikring.dk)
OBS du skal ikke tegne den udvidede forsikring hvis du træner i DcH du er også dækket til konkurrencer. Til udstillinger i DKK regi er den alm. også nok
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 19-01-06 10:39

Til DCH og andre.....

Det er ikke hvad klubben kræver, men hvornår forsikringen dækker! Nogle forsikringsselskaber dækker ikke med en alm. ansvarsforsikring, hvis skaden er sket til træning eller på udstilling.

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 19-01-06 10:41

zita30

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, men kan se at Bodil er bekendt med DKK regi! Som Bodil også skriver skal der "kun" den lovpligtige til ved konkurrencer i DCH regi, hvis figuranten får et hak, betaler DCH's forsikring!Håber at det var svar nok.

Jimmy17, det var rart at vide at man ikke er den eneste

VH DCH

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 19-01-06 10:43

MissXX, det er for mit selskabsside en forhandlingssag! Jeg meddeler at jeg træner og dermed forventer jeg dækning. *s*

Ligeledes hvis skaden sker til træning er det som skrevet før DCH's ansvarsfosikring der dækker fig. Er det en anden hund er det ejerens egen, så vidt jeg har oplevet blandt hundefolk.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 19-01-06 10:48

Nu kender jeg ikke DCH-regi, men undrer mig stadig.

Hvis din hund bider din hundetræner på træningspladsen i forbindelse med træning, så dækker din alm. forsikring eller klubbens?

Hvis din hund overfalder og bider en anden hund på træningspladsen, så dækker din alm. forsikring eller klubbens?

Er du sikker på, at din egen forsikring er udvidet uden at du ved det?

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 19-01-06 10:52

Citat fra TopDanmarks hjemmeside:

Hundeansvarsforsikring
Hundeansvarsforsikringen er lovpligtig og dækker, hvis din hund skader andre mennesker eller deres ting.

Udvidet ansvarsforsikring
En udvidet ansvarsforsikring dækker, hvis din hund for eksempel bider dommere og instruktører ved udstillinger, konkurrencer og lignende. Disse skader er ikke dækket af den lovpligtige ansvarsforsikring, og derfor kræver mange hundeklubber, at du har oprettet denne forsikring, før du kan få lov til at deltage i deres arrangementer.

Som flere af Jer har skrevet, så kan det være, at Jeres egen klub har tegnet en forsikring, så I ikke behøver at have udvidet. Men jeg tro næppe at det er alle, og slet ikke DKK. Min logik siger mig at DKK ikke dækker en skade, som en bidsk hund har forvoldt en dommer. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl, ingen tvivl om det.

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 19-01-06 10:58

DcH har en forsikring som dækker, dvs. du skal tegne den lovpligtige forsikring ikke andet, hvis ikke den lovpligtige dækker ja så træder DcH's forsikring ind, læs selv.
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Orientering nr. 8 Januar 2005

FORSIKRINGSFORHOLD I DcH

HUNDEFØRERENS ANSVARSFORSIKRING ER LOVPLIGTIG
Lovpligtig ansvarsforsikring kan tegnes i langt de fleste forsikringsselskaber og dækker, de skader, som hunde forvolder, og som hundefører/ejer kan gøres ansvarlig for. Undtaget er dog skader, som hunden forvolder i forbindelse med træningsarbejde eller konkurrence ved en hundeførerforening.
DcH´s lokalforeninger har ret til at kontrollere, at medlemmerne har deres lovpligtige hundeansvarsforsikring i orden.
HUSK - det er kvitteringen for betalt forsikring, der er gyldigt bevis - ikke en forsikringspolice.

KOLLEKTIV UDVIDET ANSVARSFORSIKRING FOR HUNDE
Udvidet ansvarsforsikring for hunde er tegnet af landsforeningen kollektivt for alle lokalforeningers medlemmer. Forsikringen dækker i de tilfælde, hvor den skadelidte, i henhold til Lov om Hunde, ikke kan få erstatning over skadevolderens hundeansvarsforsikring.
På hver skade, der dækkes af den kollektive udvidede ansvarsforsikring, er der en selvrisiko på kr. 1.000,- som deles mellem landsforeningen og lokalforeningen.
Den kollektive udvidede ansvarsforsikring dækker skader forvoldt af DcHs medlemmers hunde på medlemmer af DcH, herunder skader på medlemmers ting og hunde, uanset om man i henhold til Lov om Hunde har medvirket til skaden.
Repræsenterer et medlem DcH i en konkurrence afholdt af en anden forening, dækker forsikringen medlemmet for de skader, hunden måtte forvolde på de andre deltagere, deres ting og hunde på samme måde, som hvis den skadelidte var medlem af DcH. Det gælder også når et medlem repræsenterer DcH i konkurrencer, der afholdes i de Nordiske lande.
Der er også dækning, hvis DcH er ude med et opvisningshold, men der dækkes kun, hvis både skadevolder og skadelidte er medlem af DcH.
Det sekundære medlem er dækket på samme måde som det primære medlem.
Skaden skal under alle omstændigheder først anmeldes til den lovpligtige forsikring. Afslår denne forsikring at dække skaden, anmeldes den til den kollektive udvidede forsikring.
Forsikringsbetingelser og skadesanmeldelse for den udvidede ansvarsforsikring findes i formularmappen.
Bliver der rejst erstatningskrav for skader, der falder ind under betingelserne for den kollektive udvidede ansvarsforsikring, skal udfyldt skadesanmeldelse, bekræftet af den pågældende DcH-lokalforenings formand, indsendes til hovedbestyrelsens ansvarlige for forsikringer.
Har den skadevoldende hund IKKE den lovpligtige ansvarsforsikring i orden, dækker den kollektive udvidede ansvarsforsikring ikke for skaden. Derfor bør lokalforeningerne benytte deres ret til at påse, at alle medlemmer har den lovpligtige ansvarsforsikring i orden.

ANMELDELSE AF FORSIKRINGSSKADER FORVOLDT AF EN DcH-HUND
Efter afslag fra den lovpligtige ansvarsforsikring udfyldes skadesanmeldelsen til den kollektive udvidede forsikring. Skadesanmeldelsen vedlægges det skriftlige afslag fra den lovpligtige forsikring og evt. betalte dyrlægeregninger.
Skadesanmeldelsen sendes til hovedbestyrelsens ansvarlige for forsikring, der registrerer og videresender anmeldelsen. Anmeldelsen må IKKE sendes direkte til Topdanmark.
Vær opmærksom på, at forsikringen kun dækker, hvor der har været en DcH-hund impliceret, eller hvor DcH kan gøres ansvarlig.
På skadesanmeldelsen udfyldes forsikringstagerens navn med lokalforeningens formands navn, da det er formanden, der tegner foreningen. Ligeledes skal anmeldelsen underskrives af formanden.
DYRLÆGEREGNINGER: Hundeejeren må selv lægge pengene ud. De refunderes senere fra Topdanmark, hvis skaden anerkendes. DcH kan ikke anerkende en skade på forhånd.

AFTALE MED TOPDANMARK
Træner et DcH-medlem også i en specialklub under Dansk Kennel Klub, og man her kræver, at medlemmet tegner en udvidet hundeansvarsforsikring, ydes der en rabat på 30% på den udvidede hundeansvarsforsikring i Topdanmark.

ARBEJDSSKADEFORSIKRING FOR ALLE, DER HAR HVERV I DcH
Landsforeningen har tegnet en arbejdsskadeforsikring for medlemmer, der er betroet et hverv for lokalforeninger, kredse eller landsforeningen. Forsikringen dækker for personskade, som disse medlemmer pådrager sig ved udøvelsen af det hverv, de er blevet pålagt. Dvs. at DcHs konsulenter og dem der er med i DcHs eftersøgningskorps er dækket, hvis de pådrager sig en personskade.
Arbejdsskadeforsikringen dækker kun personskade, f.eks. mén og erhvervsevnetab - ikke tingsskade.
Forsikringsbetingelserne findes i formularmappen. Skadesanmeldelse kan rekvireres ved hovedbestyrelsens ansvarlige for forsikring.

FORSIKRING AF BESTYRELSESMEDLEMMER
Der er tegnet en kollektiv ulykkesforsikring for alle lokalforenings- og kredsbestyrelsesmedlemmer. Dækningsområdet er:

Ulykkestilfælde, der måtte indtræffe under arbejde for foreningen.
Ved møder, hvortil der foreligger en indkaldelse, dækker forsikringen tillige ved ulykkestilfælde, der måtte indtræffe på den direkte vej/rejse til og fra mødet.
ERHVERVSANSVARSFORSIKRING FOR LOKALFORENINGER
Landsforeningen har tegnet en kollektiv erhvervsansvarsforsikring. Den dækker for det ansvar, der eventuelt kan gøres gældende overfor enten en lokalforening eller landsforeningen i forbindelse med udøvelse af vore aktiviteter.
Forsikringsbetingelserne findes i formularmappen. Skadesanmeldelse kan rekvireres ved hovedbestyrelsens ansvarlige for forsikring.

FORSIKRING AF LEGEPLADSER
Alle børnelegepladser på lokalforeningernes træningspladser er forsikret af en kollektivt tegnet forsikring. Forsikringen omfatter det erstatningsansvar som kan pålægges foreningen som følge af de legepladser, der er opstillet på foreningens træningspladser. Legepladserne bør dog etableres efter de retningslinier, der er gældende.

FORSIKRING AF LANDSFORENINGENS EJENDELE
Landsforeningen har tegnet en løsøreforsikring, der dækker landsforeningens ejendele placeret ved forskellige medlemmer.
Landsforeningens ejendele skal registreres ved hovedbestyrelsens ansvarlige for dette. Alle, der har en eller flere af landsforeningens ejendele til låns, underskriver en liste over de udlånte effekter. Disse lister danner grundlaget for landsforeningens løsøreforsikring.
Det påhviler brugeren af ejendelene at opbevare disse på betryggende vis.
Når brugeren ikke længere har behov for at låne en eller flere af landsforeningens ejendele (f.eks. ved ophør på en post eller en opgaves færdiggørelse), skal denne/disse afleveres til hovedbestyrelsens ansvarlige for ejendelsregistreringen.

HOVEDBESTYRELSENS ANSVARLIGE FOR FORSIKRINGER
Hovedbestyrelsen udnævner hvert år på det konstituerende HB-møde en ansvarlig for forsikringsområdet.

Den ansvarliges opgaver er følgende:

Forhandle forsikringsaftaler på plads med forsikringsselskabet.
Administrere anmeldelser på de kollektive forsikringer.
Lave en årlig opgørelse over skader anmeldt til forsikringen.
HOVEDBESTYRELSENS ANSVARLIGE FOR DcHs EJENDELE
Hovedbestyrelsen udnævner hvert år på det konstituerende HB-møde en ansvarlig for landsforeningens ejendele
Det er den ansvarliges opgave at sørge for, at alle DcHs ejendele er registreret ved brugeren.

FORSIKRING AF LOKALFORENINGERNES EJENDELE
Såvel klubhuse, som alle former for løsøre bør være forsvarligt forsikret på lokalforeningens eget initiativ.
Det er vidt forskelligt, hvilke ejerforhold der gør sig gældende på klubhuse og løsøre i lokalforeningerne, så det kan ikke inddrages i kollektive ordninger.
Det er lokalforeningens bestyrelse, der er ansvarlig for, at forsikringsforholdene er i orden.

--------------------------------------------------------------------------------

Landsforeningen Danmarks civile Hundeførerforening, 21-05-2005 Copyright

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 19-01-06 13:48

MissXX

Ja, jeg er fuldkommen sikker på at min forsikring ikke er en udvidet idet den for det 1. kun koster 238,- eller sådan noget! og så stor der lovpligtig forsikring på policen.

Men som du kan læse er det gældende regler for DCH.

Tak for fundet Bodil *s*

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 04-04-06 20:07

Tak for svaret Jimmy17.