/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Pudler og snevejr
Fra : melbit
Vist : 1153 gange
30 point
Dato : 18-01-06 11:20

Hey.......... Er der en eller anden der har et godt råd omkring langhårede pudler og sne........ Mine
elsker at tumle sig i sneen, men sneen danner store snebolde i pelsen der IKKE er til at ryste af. LIgeledes under en travetur er problemet der selvfølgelig osse. Jeg ved godt at det smelter når vi kommer ind igen - men især den lille kan næsten ikke gå for snebolde under maven og på benene der bliver dobbelt så tykke som ellers....... Et sjovt syn, men ubehageligt for hunden.
Er godt klar over at en kortklippet hund ikke har det probem, men det er ikke det råd jeg
søger....... Måske der findes et eller andet vandskyende man kan spraye på pelsen?
Håber på noget "visdom"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-06 11:23

giv dem frakke og sko på

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 18-01-06 11:31

Så tror jeg godt nok at jeg bliver upopulær.......... Hundene mener selv at de er RIGTIGE hunde!
og det mener jeg faktisk osse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-06 11:39

jaja - men det er faktisk en rigtig god ide hvis de lider så meget under sneens favntag

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-06 11:42

Jeg lå faktisk og tænkte lidt på noget af det sammen for et stykke tid siden. Jeg har en labradorhvalp og den er jo ikke så høj endnu

Jeg fantaserede lidt omkring en plasticpose..altså:

Du tager en plasticpose/sæk i passende størrelse, klipper huller til ben hale og hovede..ja der hvor der ikke er hul i forvejen altså..

Og så klæder du simpelthen hunden på..jeg har ikke selv prøvet det endnu, men måske det var en idé?

Kan ellers lige se de der snebolde for mig

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 18-01-06 12:03

Min mors puddel havde et dækken/frakke. Hunden var selv glad for det, når det var vinter og møgvejr, så hentede hunden selv sit dækken i bryggerset, når den skulle ud.

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 18-01-06 12:05

Hej mangorossa......... Tja ideen er ikke helt tosset endda. Jeg skal så bare have "monteret" 4 stk. benbeskyttere for det er faktisk på benene at det er allerværst. Og ja - du har helt ret - det ser utroligt sjovt ud at den går med stor-skrævende ben men det kan ikke være særlig rart både det med sneen og så det at moar kommer til at grine lidt.............. Tarveligt!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-06 12:09

benbeskyttere= husholdningfilm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 12:38

Min yorkshire får frakke på, det har han affundet sig med, men han har alligevel snebolde på benene, jeg tror nu nok det vil blive ubehageligt at have plastic på, det bliver stift i frostvejret, og må da også larme??? Jeg har bildt ham ind at han er så sej, når han har dresset på, han var heller ikke helt pjattet med at skulle have sådan et reflekskødben der blinker om halsen, men så roste jeg
ham til skyerne, og bilde ham ind, at han kunne komme med i den næste film om "Blinkende lygter 2" så nu syntes han også selv at han er noget så uimodståelige, jeg føntørrer så benene når vi
kommer ind igen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-06 12:56

Nordsted du er ret så funny...
Jeg ved ikke om det kan virke, men det kan da prøves..ikk?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 13:09

Mango... du prøver bare så kan du lige fortælle om resultatet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 13:12

ehm... putte ham i en sæk i passende størrelse, tja findes der så små poser, jeg kan vel egentligt bare bruge kondomer til hans ben

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-06 13:21

Nordsted :D D)

Ja for dælen da..kondomer, balloner..

Man kan da få fryseposer i mange størrelser Nordsted!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 13:32

Ej, når vi er mere eller mindre sneet inde, laver jeg sådan en labyrint til ham ude i haven, sidst kunne jeg se på haleføringen hvor han var kommet til, det så nu temmelig sjovt ud. Når vejvæsenet så har været her sommer vi rigtigt ud, men det er noget hø med alt det vejsalt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 13:48

Jeg plejer at fedte Silkes poter ind med vaseline for at undgå at hun skal få isklumper mellem tæerne... Måske virker det også på benene? Men så er der jo lige det, om du kan leve med en fedtet hund? For der skal et godt lag på...

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 18-01-06 14:03

Hmmm.... Birgitta - det tror jeg nok bliver lige lovlig fedt........... Tror dog nok at vi alle er bedre tjent med sneboldene. Det er dog kun rent vand! I hvert fald hvor vi bor

> Og den med plastikposer og kondomer - nope - men det kunne da være et ømt syn! > " Hey, psssttt, har du set hende med de 3 plastikhunde" Men kunne jo risikere at blive meldt til "dyrepolitiet"?

Indtil videre vælger vi at tage sneen med godt humør og sneboldene ligeså - det varer jo sjældent længe i DK

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 14:10

Melbit, det har du helt ret i, jeg havde nu heller ikke tænkt mig at gøre forsøget, men det var da en sjov ide

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-06 14:13

Ha ha..plastichundene....ja, man skal passe på

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 30 point
Dato : 18-01-06 14:15

Du KUNNE også strikke nogle små trøjer med ben til vufferne... -Sådan nogle små ribstrikkede ben, i tyndt garn, som slutter nogenlunde tæt om benene, de ville ikke genere nogen. Heller ikke hundene.
Du kunne måske endda fabrikere noget af sådan nogle strikkede rør, som man kan købe i metermål i hobby- eller håndarbejdsforretninger? De findes vist både i stribede og i ensfarvede.. Det kunne blive rigtig elegant .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 14:20

Birgitta, jeg har overvejet at sy hunden noget bikostyme, til sommerbrug, vores naboer har bistader, og de kan ikke altid finde ud af, at blive på deres egen paracel, så jeg tænkte, at hvis jeg nu gav hunden sådan noget tøj på, blev bierne vel så bange at de kunne blive hjemme??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 14:32

Strikkede rør i sort og gult!! Hvor nuttet!
---Hvis dragten osse er til vinterbrug, så skal du sætte sorte rør på som ben... EJ altså... det kunne blive helt ny hundemode...

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 18-01-06 14:35

Jeg er meget glad for den fine og sjove respons........... Hvis jeg skal til at sy/strikke/hækle bliver det vist først til næste vinter vi får glæde af det
Jeg havde nok håbet på at en eller anden sad inde med DET trylleri, der virkede. Men hun/han er nok ude i sneen med hunden

Birgitta - det med de strikkede rør er ikke helt tosset. Lidt ligesom benvarmere til os 2´benede. De kunne måske "forbindes" med et X over ryggen, bare for at holde dem oppe Men igen så tror jeg det bliver svært at "gå pænt" UDEN at grine af de små vovser med striber............

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 14:37

det var jo også det jeg tænkte, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal sy vingerne, det skal jo helst være så naturtro, at bierne bliver så bange at de bliver hjemme, for det er godt nok ikke særligt festligt, når der kommer et par hundrede tusinde bier flyvende, jeg er noget bekymret for at der er bare en der får forvildet sig ind i hundens pels og stikker ham, han har lært at han ikke må snappe efter dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 14:41

Til min den første hund, strikkede jeg en fiks lille rullekravesweater, men glemte at der skulle være hul til vandhanen... så jeg købte en i stedet

Jeg tror også at sneen sætter sig fast på benvarmere, hvis de er strikket

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 14:47

JA, du kunne da lynhurtigt klippe to rør i passende længde, lave et lille hul foroven af hver, og forbinde dem med en bukseelastik over ryggen. HVIS der kommer mere sne, så er det da lavet med et snuptag.
Eller endnu smartere: Du tager et rør, lidt mere end to benlængder. Sprætter det op på et lille stykke på langs på midten. Så putter du et (hunde)ben i hvert hul og lader det midterste stof sidde nede på brystet. Og igen, -en elastik op over skulder og nakke kan holde benvarmeren på plads.

Men lidt held kan stoffet på undersiden holde snekuglerne væk fra brystet...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-06 14:55

Det går hen og liver meget underholdene det her

Jeg kan nøjes med at købe orange rør og sætte i små cirkler rundt om maven på Perle, hun er jo sort!
Forstår i? ...de der strikkede rør, klipper jeg i mindre stykker...osv..så ligner hun nok en humlebi

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 15:04

HiHiHi, Sus, -har du osse bi-problemer?? -Hvad med at sætte gul sløjfe om maven på hende?

Forøvrigt kunne "vingerne" laves af en plastic-pose, sådan en man fryser mad ned i. Eller endnu flottere: af en stegepose... Den knitrer jo som cellofan..
---Det er snart fastelavn.....

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-06 15:07

Nej døjer ikke med bier..synes bare lige den var oplagt..JAAAEH..hun skal da med min datter ud og gå fastelavn..udklædt som humlebi ...hi hi vi finder på mange sjove ting.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 15:10

Så skal din datter da være bi-avler... Med nethat og handsker o.s.v...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 15:16

bare sig til mango.. nethat og handsker kan jeg vel låne af naboen, nu vi har været så medgørlige hele sommeren

Birgitta, du kunne ta' patent på det der

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-06 15:17

Jaeh..hun står og griner her ved siden af

Den med stegeposer er super..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 15:17

melbit.... undskyld at vi udnytter din tråd, jeg skal nok stoppe nu

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 18-01-06 15:28

I kan bare blive ved.......... Det genere IKKE mig Jeg hygger mig da lidt over alle Jeres gode og fantasifulde ideer. Så fortsæt bare.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 15:42

Sus, måske kan du låne både hund og nethat af Nordsted. Måskke kan I låne et par småhunde andre steder...: "Biavler i bisværm"... --Hvalpene kunne måske komme hjem på besøg?? (bare ikke ham, den lyse.. Han duer ikke i den sammenhæng.. Nårh, jo. Han skal bare have SORTE striber..)

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 18-01-06 15:45

Hej

Jeg har selv Pudler.

Vi har en lille frakke på når vi går tur
hilsen
lillian

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 15:53

Birgitta.... hvordan gør jeg lige med følehornene, der skal jo sidde sådan en ponpon (hvordan staves det?) men de skal jo da stadig stritte, ellers ser det sjusket ud hvis de bare hænger ned

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 18-01-06 16:19

Så er der lidt syn for sagen - og der må gerne grines
Kig ind i min profil og se en hund med snebolde .............. Ved ikke helt om det virker, så giv gerne et bud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 16:37

ja ja, lige præcis sådan ser min også ud, jow det virker skam..... stakkels hunde

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 17:33

Åh, ja... Sådanne iskugler har jeg set før... En lille pommeraner, som jeg gik tur sammen med i sneen var en dag kommet lidt væk fra os andre. Og så stod han pludselig bare stille med ryggen til os, som om han stod og snusede til et eller andet.. Vi gik hen for at se, hvad han havde fundet, -og der stod den stakkels hund og kunne ikke løfte hovedet fra jorden på grund af en kæmpestor sneklump, der sad fast i hagesmækken på ham..
Det lille arrigtrold forstod ikke, at vi forsøgte at hjælpe, så han snerrede og snappede mens vi prøvede at brække sneen løs.

Nå, men billedet ser ud til at forestille et bagparti, og der kan det være sværere at få et par benvarmere til at blive hængende... Og dog. Du kunne jo tage "røret" fra før. Det skal være langt nok til at gå fra den ene bagpote- op over ryggen- og ned til den anden bagpote. Og bredt nok til lige at kunne rumme det nederste af et hundelår når der bliver trukket i det. Det skal jo helst sidde nogenlunde til forneden. Så klipper du en sprække på langs på midten af røret. Ikke for lang, for stoffet er elastisk og benvarmerne skulle gerne sidde nogenlunde fast. Hvis benvarmeren glider ned over rumpen, så kunne man måske tøjre den med en strop til halsbåndet..

EJ! Du må lave et par forsøg -og fotografere resultatet---

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 17:42

Sådan et foto, vil jeg nu også gerne se, og husk nu at lave et hul til du ved nok, det skulle jo ikke være blebukser

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 17:47

Nordsted, røret skulle jo gå op overryggen...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 17:51

Birgitta, jeg har så svært ved at forstå syanvisninger, jeg plejer at kikke billeder, kunne du ikke lige fikse sådan et par bukser, tage et billeder af hunden med dem på, og så sætte ind her på siden

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 17:59

Arh, min hund er for stor til at kunne være i de der smalle rør, som jeg tænker på...
Heldigvis har hun ikke den slags problemer. Hun har en meget, meget praktisk pels.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 18:04

Birgitta, jeg tror også jeg har fundet ud af hvad du mener, ideen er nu ikke så skeløjet endda. Det er da dejligt for din vovse, at den har sådan en praktisk pels, ellers var der jo også de der rørhalstørklæder

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 18:07

Åhja... Dem må jeg huske, hvis hun skulle få ræveskab -eller sådan noget..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 18:13

Jeg tror jeg bare køber en bobslæde, og sætter hunden af ved div. lygtepæle på vores rute

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-06 22:31

jeg hulker og græder simpelthen af grin..skulle læse denne tråd højt for min mand og søn..og fik jordens største grineflip..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 22:41

ja ja, vi kan da have meget fornøjelse af vores hunde, på flere måder

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-06 22:51

Ja mon ikke, hvad skulle vi dog gøre uden de små kræ?

Nordsted..hvilken del af landet er det du bor i?

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 18-01-06 23:00

Hej

Hvad med en heldragt i flis? Det skal jo nok være noget med ben i. Den må godt være blomstret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 23:10

Mango..... Nordsjælland, og vi har heldigvis ikke fået sne siden sidst i december

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-06 23:25

Nordsted..ååh jeg flytter straks til nordsjælland...vi får altid mest sne her hvor jeg bor..lige mellem Odder og Horsens..underligt...vi har altid mere sne end de har både i Horsens og Odder..

Nå, jeg vil i seng, sov godt alle sammen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-01-06 13:43

Jamen du skal da være velkommen på Sjælland, Sus. Men jeg er nu skidemisundelig på al den sne, I får derovre i det jyske. Silke æælsker da sneen, og hendes poter har bare godt af den, -når bare det er ren sne, -uden salt. Perle må da også være vild med sne? Du skal nok lige tage hende med på råd inden du flytter herover... --Der er også den soleklare fordel ved sne, at det er så nemt at få øje på sin hund når den pisker ud over marken på aftenturen.
Når sneen er væk fra marken, så må Silke IGEN gå aftentur i snor... Bare fordi moren bliver utryg ved, at jeg ikke kan se hende.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 20-01-06 14:06

Perle æælsker sneen...og jeg har mange gode grin og oplevelser af at se hende boltre sig..herligt.
Nej, jeg HAR boet på sjælland.. jeg kunne ikke holde de (midt)sjællændere ud
Så jeg flyttede hjem til jylland igen, fik hjemvé altså...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-01-06 14:16

JUuuuh, så har vi sne igen! til glæde for nogen, og til gru og rædsel for andre.
Og vi skal ud og gå med "veninderne" i eftermiddag. De exer helt ud, hundene, -og fræser rundt og slås i sneen.. Bagefter skal vi herhjem til eftermiddagsmik. Det bliver nogle dejligt trætte og rene hunde, der kommer på besøg i dag.

Jeg håber, at pudlenuserne også klarer sneen, -uden heldragter... --Det varer nok ikke så længe, så er sneen væk igen..

Godkendelse af svar
Fra : melbit

Dato : 23-01-06 11:13

Tak for svaret Birgitta. Selvom det ikke var helt nemt at at finde det rigtige svar i denne tråd faldt valget dog på dit.................. Mest p.g.a. forslaget om de KØBTE strik-rør.
Og da der sker mere sjovt i tråden - vælger jeg at lukke nu........
Håber at vi mødes igen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-01-06 13:11

Tak for accepten af mit svar, melbit. Selvfølgelig mødes vi igen i andre hundetråde. -Allesammen.
--Indtil da må du og dine pudelnusere have det godt i sneen..