/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Navn på 70'er band
Fra : g_h
Vist : 1467 gange
60 point
Dato : 17-01-06 17:32

Jeg søge navnet på et band, der spillede på samme tid som Sailor og Showaddywaddy m.fl
Stilen var også magen til!
Det eneste jeg kan huske, er at bassangeren i bandet, havde gråt hår og var lidt af en spasmager!
Jeg ved godt, oplysningerne er få, men jeg tidobler pointene, til det rigtige svar!

Gert

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-06 17:37

Ehm.... Eletric light orchestra????

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 17-01-06 17:40

Jeg vil ikke lige påstå, musikstilen er den samme og nogen bassanger er der vist heller ikke i ELO

Gert

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-01-06 17:44

Samme stil som Showaddywaddy.

Hvad med Mud, kendt med numre som Tigerfeet, The cat crept in o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-06 17:45

Jeg ved ikke hvordan ELO så ud, jeg tog efter lyden Den eneste gråhårede jeg kan komme i tanke om er Billy Cross.... Jeg følger lige med på sidelinjen, for nu bliver jeg nysgerrig

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-01-06 17:46

Ud fra de få oplysninger du giver, vil mit eneste bud være Darts (deres genembrud var Daddy cool) .
Bassisten var lidt rund i det, uden at være direkte fed, og havde grå hår.

Lidt flere oplysninger ville hjælpe.

MVH

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 17-01-06 17:49

Nej! De er slet ikke så kendte og da slet ikke nu!
Bassangeren med det grå hår og så mener jeg at huske en kontrabas og trompeter på scenen!

Gert

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 17-01-06 17:58

Red Squares ???

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 18-01-06 02:25

Kan det være the Rubettes?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 18-01-06 06:34

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-01-06 08:57

Racey (lay your love on me) (some girls) Forsangeren var meget lille.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-01-06 08:57

Racey (lay your love on me) (some girls) (oh-boy) Forsangeren var meget lille.

MVH

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 18-01-06 09:34

10CC

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 18-01-06 14:56

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 60 point
Dato : 18-01-06 15:10

Er der slet ikke flere oplysninger????
Sang de på engelsk, dansk eller ??????
intet fra en af deres tekster??????
Har ikke rigtigt flere bud ud fra de sparsomme oplysninger.

MVH

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 18-01-06 15:22

Jeg tror, de er engelske og jeg har ikke hørt til dem meget længe!
Jeg har set dem flere gange i et engelsk musikprogram, der blev vist i tysk fjernsyn, tilbage først i 80'erne!
Jeg ved godt, det er lang tid siden, men håbede på, der var nogen, der nikkede genkendende til den gråhårede bas-sanger, der altid fór forvildet rundt på scenen og tit havde hele hovedet inde i kameralinsen!!
Musikstilen var som før nævnt og Mud og Racey er også med i kategorien!
Der var mange sådanne bands dengang og jeg kan være bange for, det evt. var "husorkesteret" til netop dette musikprogram og at de måske ikke enggang har et virkeligt navn

Gert

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-01-06 18:44

Så skydes der fra hoften...

BOT=Bachman Turner Overdrive

James Last

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 19:11

Paper Lace....The night Chicago died eller Black eyed boys, på den sidste er der et blæseinstrument med

Roger Glover.... Love is all, der er også et blæseinstrument?? og der syntes jeg den kan minde om Saylor

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 22-01-06 17:21

Jeg var jo teenager dengang, og kommer til at tænke på Rod Stewart, men ved ikke helt hvad en bas-sanger er.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 22-01-06 17:22

Der var vist en rigtig spasmager som hed Plastic Bertram eller noget lignende

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 29-01-06 22:41

Tak for svaret viskinge.
Om ikke andet, så forslag tæt på stilen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-01-06 07:05

Jeg har faktisk et bud mere, men er endnu ikke kommet i tanke om, hvad det er de hedder. (det kommer lige pludselig)

MVH

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 15-08-08 22:59

Lige pludselig var de der:
De hedder selvfølgelig Darts

http://www.youtube.com/watch?v=bKlqo2ukDtg

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 15-08-08 23:35

Det har viskinge da skrevet for 2½ år siden !!

Ikke den hurtigste forbindelse du sidder med

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-08-08 09:50

LOL.... Det kan svare sig at sætte et stearinlys under modemmet.... Så varmer det hurtigere op.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 16-08-08 14:12

Var det ikke det som viskinge skrev for 2½ år siden ???

Har du først opdateret siden nu