/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
HVAD ER TØMMERMÆND MHT. TRAFIK
Fra : h_bmv
Vist : 612 gange
50 point
Dato : 15-01-06 01:31

Jeg bliver fuld af første slurk, og kan døje med utilpashed (tømmermænd??) i op til en uge efter en fest ! !

Utilpasheden i dagene efter; er det sprit som jeg stadig ikke er kommet af med? Væskebalancen som stadig ikke er i orden? ELLER ????

Som Adam i "Mythbusters" på Dicovery channel prøvede at undskylde sig da de afprøvede myten om at man kan snyde politiet's alkotest, og han blev overbegrinet af af det samlede amerikanske politi's kvindelige sekretærer: >> I swear I'm a cheap date ! << , hvis i skulle have interresse i at tjekke dette afsnit ud, så bare tjek Discovery , de genudsender det stadig som gale.

Når jeg nu i morgen og de følgende dage er øm(eller i hvert fald "træls"!) i samtlige muskler, har problemer med koncentrationen og deraf måske er irritabel (!!) , er det så sprit jeg stadig har i blodet op til en uge efter når jeg har gjort det grundigt ???

Jeg prøver altid at fylde masser af postevand på og få indtaget noget mad med masser ekstra salt, men det hjælper sq ikke .... !!!!!

Er den eneste måde jeg kan finde ud af dette at investere i et alkometer, for man kan vel ikke få taget en blodprøve en søndag eftermiddag, med denne ene begrundelse ???????

Vh.

Ps:

Hjææælp

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 15-01-06 01:50

Pyhh, jeg venter spændt på mulige svar/løsninger. Skål.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-01-06 08:41

Er man træt og ukoncentreret er det ikke tilladt at køre bil.
Tømmermænd eller ej.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-06 09:05

Jeg kan ikke lige finde ud af, om du overdriver for at fremme forståelsen, når du siger du bliver
fuld og har tømmermænd, i en hel uge, bare efter en slurk. , men har du kun drukket ganske lidt og er utilpas i en uge, kunne jeg godt li' at vide om du måske er allergisk overfor græs?? Måske
et underligt spørgsmål, men min søn er meeeget allergisk overfor græs, og bliver virkelig syg, bare
af en slurk øl

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 50 point
Dato : 15-01-06 11:41

http://www.vinlegging.net/bakrus/
Hej læs lidt her og se om du "finder dig selv" i artiklen...Det kan jo være at det er B vitamin mangel du lider af ????? Hvad ved jeg?? Men læs og se om du kan få det lidt bedre næste gang ..
Den med vodka og hvidvin kontra Cognac og Whiskey var jeg ikke klar over selv !!

Mvh sverola

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 15-01-06 12:21

Som Kandu på grund af sine evindelige fejl (længere historie) snød mig for i nat da jeg lavede indlægget, SÅ MANGLER DENNE SÆTNING :

>> Jeg må konstatere at dette er mig meget vigtigt at finde ud af, idet at jeg er EN MEGET SAMVITTIGHEDSFULD trafikant og jeg jævnligt MÅ LADE KØRETØJET STÅ P.G.A. MEGEN UTILPASHED.<<

Gu' kører jeg da ej når jeg har det skidt, det må næsten også lyse ud af mit indlæg !

Så ikke flere forsøg på at beklikke min hæderlighed !!!! PÅ FORHÅND TAK ! !

-Indlægget handler om det der står i det, ikke om andet.

Tak til dem der forholder sig til det jeg spørger om.

Vh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 15-01-06 12:23

----> Nordsted , nej jeg har ingen allergier.

----> sverola, ja skal lige nærlæse det fra vores nordiske naboer.

Vh.

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 15-01-06 12:28

Hej h_bmv
Det tager leveren ca. fem kvarter, at forbrænde een genstand.
Så afhængig af indtagelsen, kan man nogenlunde regne sig frem til, hvornår man har brændt sin druktur af.
Resten af "turen" bunder nok i vædske, vitamin og mineralmangel, som du selv er inde på.
(måske samvittigheden også spiller en smule ind)
Men ihvertfald, GOD BEDRING !
MVH HALVDUM

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 15-01-06 12:37

Ja det kan være jeg skal prøve vitamin piller. Hvad med den her som jeg har set i bilka???

http://shop.duft-natur.dk/vitaminer_mineraler/multi_vitamin_urter_produkter/folkepillen_120_tabl.html

Her er de to vigtigste afsnit fra siden:

http://www.vinlegging.net/bakrus/

Energikrevende Det forbrukes store mengder energi for å forbrenne alkoholen. I tillegg forbrukes B-vitamin i leveren under forbrenning, og vi får b-vitaminmangel som resultat.

Vh.

Sprit vin og øl vil også inneholde små mengder metanol eller tresprit. Brunt brennevin som whiskey og konjak vil inneholde mest. "Ren 60%", vodka og hvitvin vil inneholde minst. Det er når metanolen forbrennes i leveren at giftstoffene frigjøres. Etanol forbrennes lettere enn metanol, og metanolforgiftningen vil derfor ikke gjøre seg gjeldende før mesteparten av etanolen i blodet er borte

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 15-01-06 12:53
Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 15-01-06 13:02

Teil . Undskyld, Teil kan godt se hvad du mener nu , men det ved jeg også udmærket godt

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 15-01-06 13:36

Det er sådan at kroppen danner nogle giftstoffer når vi har forbrændt alkohol. Det er dem vi bliver utilpasse af!
Når du nu bliver så utilpas af alkohol, er der nok ingen anden udvej end at undgå det
Og, nej det er ikke alkohol du har i blodet.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 15-01-06 13:41

Yes! mangrossa, det var lige nøjagtig noget af det jeg gerne ville vide

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 15-01-06 13:42

Men hvorfor er vi nogen som bliver hårdere ramt end andre??

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 15-01-06 14:17

ALLE : TAK. Pointene går til sverola for artiklen.

Vh.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 15-01-06 16:07

Selvtak.......... Håber du får det lidt bedre fremover efter festen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 15-01-06 22:01

tjaeh hvorfor vi er nogle der får det dårligere...nogen tåler giftstoffer bedre end andre..anden forklaring kan jeg ikke give dig