/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
kan det være rigtigt ????
Fra : kj1945
Vist : 635 gange
270 point
Dato : 14-01-06 17:11

at politiet kan beordre dig til at du skal lade din døre stå uaflåst natten over, fordi en som har lejet sig ind i et lokale hvor der også står andres sager og ting selv kan gå ind dagen efter, uden opsyn af nogen slags og hente sine ting. da man er forhindret i selv at være tilstede for udlevering den pågældende dag.
mvh
kj1945

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 14-01-06 17:13

Tror det ikke, men ville bede dem aflevere dette skriftligt, da de så må tage forsikrings ansvaret...

Peter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-06 17:13

Rent forsikringsmæssigt er det uforsvarligt. Er det ikke muligt at få en ekstranøgle??

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 14-01-06 17:26

Sønderborg politi ( Ole K. ) ville hverken modtage nøgle eller stå for noget ansvar, men kun give befalinger, ( for mig at se lille fyrste med sort jakke, magtbegær i sine udtaelser så det batter)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-06 17:34

Ehm... så må du vel tage en sort jakke på, og sige til lejeren, at han/hun kan komme ... og så er det op til dig, hvornår du kan være til stede??? Eller få en af de andre som har ting stående til at overvåge imens lejeren er der.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 14-01-06 17:44

Så dropper du at følge hans ordre, så må det jo prøves i retten, husk du får fri proces.

Peter

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 14-01-06 17:49

Hej Nordsted 1
Jeg mangler magt knapperne og service emblemmet og hænge på den gamle sorte jakke, jeg spurte mange gange om vedkommende ikke kunne få det dagen efter, svar) nej igen samme udtaelse du kan bare lade den stå åben eller uaflåst, de andre skulle komme lang vejs fra hvis de skulle over tage overvågning

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 14-01-06 17:53

når du har et lager til udlejning har du ret til at bestemme åbnings tiderne.

Så enkelt er det, jeg ville ikke lade den stå åbent..

Går politiet ind ved hjælp af låsesmed ville jeg klage til stats advokaten øjeblikkeligt, da de så krænker de andres rettigheder og de skal jo have en dommerkendelse, for at gå ind.

Peter

ps. sæt et skilt på døren med åbningstider og et kontakt tlf. nummer.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 14-01-06 17:54

Sønderborg politi

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 280 point
Dato : 14-01-06 17:55

Jeg syntes, at du skal fortælle Politi-bulderbassen, at det vil du ikke med mindre han skriftligt tager ansvaret.
Politiet kan give anvisner som borgerne SKAL følge, men det kræver at der er hjemmel til at give anvisningerne i henhold til lovgivningen.

Nu har jeg før set sagsfremstillinger hvor man kun fik et brudstykke og bliv ikke fornærmet, men er du en udlejer der har tilbageholdt en lejers ejendele og som nu driller ved at nægte at lade døren stå åben så lejeren der ikkekan i dagtimerne ikke får mulighed for at hente sine ejendele.
Hvis det er tilfældet er du på vej over i noget der kaldes selvtægt og her er det hårfine fortolkninger der gælder så hvis du vil trodse ordensmagten i sådan et tilfælde bør du nok alliere dig med en advokat.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-06 17:57

Nu ved jeg ikke om jeg tager helt fejl, men når først politiet er blandet i sådan noget, formoder jeg, at der evt. kan være tale om, at der har været noget forudgående, evt. med nægtelse af adgang, og at vedkommende har fået rettens ord for at han har lov til/skal have sine ting udleveret???

Og der er proceduren helt klar, Hvis der er aftalt et tidspunkt, så skal vedkommende have adgang.
Og hvis ikke du selv eller en anden på dine vegne, kan/vil være til stede og låse op, ja så er alternativet jo at der ikke bliver låst.
Ellers kan personen med politiets hjælp rekvirere en låsesmed på udlejers/den der har nægtet at låse op, regning.

mvh dova

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 14-01-06 17:59

hej
golthouse
Ja det var også faktisk det der gik igennem hovedet på mig nogle gange,
men lader du ikke døren stå åben så skal vi nok sørge for at den bliver åbnet men det bliver på din regning og ingen statister til at overvåge,
jeg er ret ny tilflytter så man kender ikke nogen som man vil lade overtage mit arbejde med udlevering

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 14-01-06 18:15

Hej dova
lejeren er ikke en hvem som helst, men en snu long fing fong som ikke kan se forskel på dit og mit
da det blev opdaget blev der sat en skilt på døren med al henvendelse til tlf, nr. men man er vel snu så det skal være op til en veekend for di at man så skal have alle sine medsvorne medhjælpere til at hjælpe sig, for så også de kan se hvad der står i de andres ting, der er aldrig blevet nægtet udlevering. undtagen den pågældende dag
mvh
kj1945

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 14-01-06 18:29

Hej Bjarne
man bliver ringet op af sønderborg politi fredag d. 13-01-06 kl. ca 17,30 at vedkommende skulle have sine ting d.d
jeg fortæller så, det er skrevet om før, bl. a om det så ikke kunne vente til den 14-0106 i stedet nej - nej og atter nej så der var ikke tid til at kontakte bulle basse manden det var skarp ordre fra vel nok meni under høvding (ole k
mvh
kj1945

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 18:35

Du er på gyngende grund og er din fhv. lejer en uvederhæftig person, som du lader forstå så har han garanteret en lovknuser, der hjælper ham bare for at få fred.
Der er mange udlejere der har nægtet adgang før dig, og er blevet tromlet ned.

Dit spørgsnål om det kan være rigtigt. -Ja det kan det, men ikke nødvendigvis retfærdigt.

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 14-01-06 18:52

hej Bjarne
du er nok ved at nå sagens kerne for der er ikke en i den knuser , men 7-8 stykker lader det til
der er ham høvdingen som jeg har haft inden for væggene og så har han ca, 6-7 medhjælpere
skal det fremover være dem der styre dig og ikke dem med den sorte jakke som skulle have en regulær løn for sit arbejde
men jeg har det ikke godt på den måde hvis det er tilfældet
mvh.
kjeld

Godkendelse af svar
Fra : kj1945

Dato : 14-01-06 19:03

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 19:08

Nå, ja det misforstod du lidt for jeg kalder en vis gruppe af beskikkede advokater for lovknusere fordi de er eksperter i, at få loven anvendt anderledes end lovgiverne, men jeg ved nu heller ikke hvad der værst. En flok banditter eller en led advokat.
Noget tyder på, at Politiet prioriterer lidt tilfældigt, men der er ingen tvivl om at du ikke må forhindre, at ejermanden afhenter sine ting og ifølge den generelle prioritering så er statsbesøg og statistikindrapportering vigtigere end at beskytte lovlydige borgere så du har tabt på forhånd.
Loven beskytter de slemme og Politiet er bare brikker i et politisk spil.