/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Tænker på andre.
Fra : Hannabanana
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 14-01-06 17:01

Hej! Jeg er en MAND på 20.

Jeg har, for ca. 5 måneder siden slået op med min kæreste, fordi jeg TROEDE at jeg ikke var forelsket i hende længere. Jeg finder en ny, og indsér, at min tidligere kærlighed var perfekt. Jeg får hende heldigvis tilbage, og alt kører fint. Hun er naturligvis bange for at jeg vil forlade hende igen, på samme måde som før. (Hun var på ingen måde forberedt på det). Det har jeg imidlertid lovet hende at jeg IKKE gør! Det tror jeg heller ikke jeg gør, så det er fint.
Mit problem er, at jeg, selvom jeg har fået min "eneste ene" tilbage bliver ved med at tænke: "kunne jeg mon få det bedre??", "Er dette det bedste?"
Jeg tænker altså hele tiden på, hvordan det er at være sammen, både seksuelt og psykisk, med andre piger. Jeg frygter at jeg tvivler på min kærlighed, men et eller andet sted ved jeg godt, at det er noget pjat, og at jeg har fået alt som jeg vil ha' det! Jeg har været utroligt heldig, at få min kæreste tilbage igen.

Hvis i har nogen kommentarer, vil jeg meget gerne høre dem!!

Tak!

Accepteret svar
Fra : golfhouse

Modtaget 110 point
Dato : 14-01-06 17:15

Tror du skal sætte dig kigge hende i øjnene og så tænke på hvordan det var uden hende...

Tror det er naturligt, med disse tanker men hold ved.

PEter

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 14-01-06 17:17

ja, du er et kæmpe fjols. Ikke bare dummer du dig først, så hyler du til du får den første tilbage, og nu hælder du vand ud af ørene ???

Du er da ikke værd at samle på. Slå op med din kæreste, om ikke for andet så for hendes skyld. Surt for hende at spilde mere end 2 minutter på dig.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-01-06 17:18

Hejsa
Jeg tror bare at du er aldeles og helt normal. Mange unge mænd har det som du. Prøv at se sådan på det, at du ikke nødvendigvis SKAL være sammen med din kæreste resten af livet. Det KAN jo være at det er hende der slår op næste gang!
.....Alternativet vil være, at fortælle din kæreste hvordan du har det, og så kommer ud og får prøvet nogle flere piger. (du er måske ikke klar til at binde dig endnu)
Har du ikke haft andre kærester?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-06 17:19

Ja du en et heldig asen, at kæresten ville have dig tilbage, efter at du bare slog op, bare fordi du pludselig bliver forelsket i en anden pige, det er forståelig at hun er bange for at det kan ske igen. Er du i det hele taget voksen nok til et fast forhold? jeg mener noget i retning af, at løbe hornene af sig, før man binder sig, mit råd vil være lad være at lave investeringer, så som at købe hus eller lignende sammen, før du finder ud af hvem du vil være sammen med

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-06 17:34

Er man 20 så er alle damer dejlige.
Nyd livet og damerne.
Det gjorde jeg i den alder.
Og fortryder intet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-01-06 18:01

Jeg synes også nok, at I skal vente en ti års tid med at gifte jer, lave børn, købe hus, bil eller hund -eller hvad man nu gør i vore dage for at bekræfte et forhold...

Det handler måske om, at du ikke er moden nok til at ville "kærligheden". Det handler i høj grad om aktivt at VÆLGE at elske din kæreste. Uanset om hun er "perfekt" eller ej. Mennesker, der ikke er perfekte møder altså også kærligheden.

Du bliver nødt til at vælge: Enten fortsætter du som nu, med at forsøge at holde på din kæreste indtil noget bedre viser sig for en af jer.. Og det sker helt sikkert! Hvis du bliver ved med at søge, så vil der vise sig nogen, som virker endnu mere perfekt, spændende eller smuk end hende du har nu. ---Eller hun finder en der er bedre end dig.

Eller også vedtager du med dig selv, at hun er den eneste ene for dig. Og så VISER du hende, at du har valgt hende mellem alle andre. Og så må du bare håbe på, at hun vil vælge dig på samme måde.

Men du ER meget ung. Og det er jo langtfra sikkert, at I to skal fejre sølvbryllup sammen engang.
I din alder er det lige så meget noget med at øve sig i engagement. VÆLG din kæreste og gå helt op i JERES forhold. Hvis du ikke kan det, så ER det måske tid at komme videre... Måske en tid UDEN kæreste ville være sundt??

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 14-01-06 20:26

Man kan aldrig være sikker på noget her i livet.
Tror man først man sidder sikkert i sadlen, så er der jo ikke mere at kæmpe for.
Og så dør kærligheden.
Tænk lidt på om du er sikker på, hun vil dig.

Eller tog hun dig bare tilbage fordi der ikke var dukket noget ordentligt op i mellemtiden, og så er du da bedre end ingenting? £|>

Kommentar
Fra : Leif_og_inge

Dato : 15-01-06 13:24

Din tilbagekomne kæreste har alle grunde til at være sur på dig fordi den måde du har tacklet sagen på er for dårlig, havde jeg været din havde jeg ganske enkelt fyret dig... alternativt ( da jeg jo har andre tendenser ) havde jeg gjort noget helt andet ved dig... det er godt for dig at du ikke er min svigersøn! INGE!!!

Kommentar
Fra : Hannabanana

Dato : 15-01-06 14:24

Og tak for alle jeres synspunkter!

Der er nogen stykker af jer, der siger, at jeg "ikke er værd at samle på", og at "jeg bare skulle fyres" Jeg tror ikke i KAN sige dette, da i ikke kender hverken min kæreste eller jeg. Det er nemt nok at sige/skrive, men i virkeligheden har det en hel del flere dimensioner!

Jeg har aldrig haft andre længerevarende forhold, og fortryder også at jeg gjorde hvad jeg gjorde. -Men det er fortid, og jeg må leve videre, som det er NU! Jeg forsøger på alle måder at vise, at min kæreste er den rigtige, det jeg forsøger at få svar på, er bare om det er NORMALT at føle en hvis interesse for ANDRE piger, selvom man selv HAR den perfekte.

Tak!

Godkendelse af svar
Fra : Hannabanana

Dato : 15-01-06 14:25

Tak for svaret golfhouse.

Kommentar
Fra : Ascom_6230

Dato : 18-04-06 20:30

Undskyld mig, men først vil jeg lige sige at du overhovdet ikke skal høre på det "troldenesdhb" skriver. Det er det værste lort jeg har hørt til dato.
Det er en helt normal tankegang du har.
Mit råd til dig er at sætte dig ned og snakke med din kæreste om hvordan du har det.
Der må jo være noget galt men jeres forhold. Det jeg mener er, at der må være noget du savner.
Snak med hende om det, og find en løsning som kan afhjælpe det.
En kæreste som holder af en vil også gøre alt for at få det til at fungere.