/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
god effektiv slankekur?
Fra : Pete.Sinner
Vist : 12354 gange
100 point
Dato : 13-01-06 21:58

Er der nogle der har prøvet denne kur? Hvad er jeres erfaringer og evt. vægttab?

Der findes en hvidkålssuppe som består af nedenstående og er fra medsendte kur. Der er meget forskellige meninger om både kur og måden at tabe sig på, men her er som sagt opskriften

1 stk. hvidkålshoved
2 stk. løg
2 stk. grøn peber
1 stk. bladselleri
2 ds. Fl. Tomater, bestemmer selv om der skal være krydderier i dåsen.
1 stk. grøntsags bouillonterning pr. ½ liter vand

Grøntsagerne snittes fint efterfølgende kog det i ca. 10 min. (Grøntsagerne skal være dækket af vand). Skru ned og lad grøntsagerne simre til de er møre.

Suppen skal spises, når du føler sult, du må spise så meget du vil – suppen forøger ikke dit kalorie indtag, faktisk vil du tabe dig mere jo mere suppe du spiser.

1. dag: Alle slags frugt (- bananer) så meget du har lyst

2. dag: Alle grøntsager ( - majs og bønner) og en stor bagt kartoffel med smør

3. dag: Frugt og grøntsager med samme undtagelser som dag 1 og 2. ( - kartoffel)

4 dag: Op til 8 bananer og 2 ¼ dl. Skummetmælk

5 dag: Bøf med tomater, bøffen kan tilberedes som du har lyst til, og du må spise så meget som du vil, men skal drikke et stort glas vand til hver tomat.

6 dag: Bøf og grøntsager ( - majs og bønner)

7 dag: Brune ris og grøntsager, samt usødet frugtjuice

Du må indtage kaffe, te og diæt sodavand, dog uden sukker og salt

Det er ikke tilladt at lave om på dagene.

Tab op til 17 pund og føl dig godt tilpas på 7 dage. En af hemmelighederne bag virkningen af denne 7 dags kur, er at maden du spiser kræver flere kalorier til forbrændingen end du indtager, så spis så meget du vil.

7 dags kuren kan bruges så tit som du har lyst og behov for. Du behøver ikke være bange for at føle dig utilpas eller træt. Faktisk vil du rense dit system for urenheder, og få dig til at føle dig så godt tilpas, som du aldrig troede var muligt.

Efter 7 dage vil du være lettere og få masser af energi.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-01-06 22:36

Min ekskone prøvede for mange år siden.............Det virkede S..
sverola

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-01-06 23:01

Citat
maden du spiser kræver flere kalorier til forbrændingen end du indtager

Glem alt om den der, for det findes ikke

Suppen , ja da den kom frem som en af de utallige "mirakelfupslankekure" hed den faktisk Poul Nyrup kuren.

At der så er kommet andre fødevarer med som supplement er noget nyt, for oprindeligt skulle man kun spise suppen i 8-10 dage.
Men måske var det på grund af massiv kritik og advarsler om, at man kunne blive syg hvis man kun spiste den suppe igennem længere tid.

Muligvis vil du tabe dig på den uge, men det er i form af væske og ikke fedt.

Og der vil ikke være tale om et varigt vægttab på den måde der.

Det kræver en varig kostomlægning og motion.

Korte slankekure til at smide hurtige kilo dur ikke, fordi de som regel er baseret på at spise mindre, og så sætter kroppen forbrændingen ned, sådan at når kuren er slut og folk begynder at spise som før, så tager de endnu mere på.
Det er den "boomerangeffekt" man ser hos dem der er på slankekure med jævne mellemrum, og for hver gang bliver det sværere at tabe sig igen, fordi det tabte vender tilbage som fedtvæv der er sværere at forbrænde.

mvh dova

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 13-01-06 23:04

Hvis man kan tabe 17 pund på en uge, skal der vist være rigeligt at tabe af.

Tror det kommer på igen i løbet af den næste uge. + lidt mere til.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-06 08:44

Spis mindre og du taber dig.

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-06 09:39

Lige en kort bemærkning..........Som jeg skrev før så virkede det på min ekskone.......Hun tabte ikke 17 pund på den uge men nogle kg røg der da ,,,,,,,,,Men til Dova og andre så ved i jo også at det er de første dage /uger det går stærkest da det er væske som forsvinder -men skal det være permanent slankning er der kun en løsning "mindre ind mere ud"
Omlægning af kostvaner giver den største og bedste slankning..kombineret med motion..
1/2 time med rask gang hver dag dækker behovet for kroppen (kilde :min læge)
Men igen den omtalte kur virkede for eks'en..
For at være lidt styg...Hun tabte sig mest da vi gik fra hinanden....Men det er nok ikke en kur som er værd at kopiere

Godkendelse af svar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 28-01-06 17:50

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 28-01-06 18:07

selvtak og held og lykke med kuren

Kommentar
Fra : SlangenEva

Dato : 22-01-07 19:10

Jeg bruger kuren 3- 4 gange om året. Over 2 år har jeg tabt 10 kg varigt.

For mig fungerer det sådan: Jeg har en vægt jeg gerne vil holde, men af og til henover et par måneder sniger den sig lidt op. Så er det jeg tager suppekuren og jeg taper typisk 2- 4 kg. pr. gang.
Det er den ene del af kurens virkning for mig. Den anden del er, at når min vægt over et par måneder stiger, er det jo fordi jeg begynder at slække på principperne omkring sund kost, dvs. 6 om dagen, begrænset fedt og kulhydratindtag. Kuren er med til, psykologisk at få mig tilbage på "sporet", så at sige stramme op på min kost. Efter 3 -4 mdr sløser jeg igen og nupper kuren.

SlangenEva