/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
hjælp
Fra : bublebee
Vist : 515 gange
50 point
Dato : 12-01-06 23:32

Gider ik skrive spørgsmålet igen, men har stor brug for hjælp....

Kig: http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=81031

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 12-01-06 23:51

Har du hørt om Copy/past ?

Citat:
Vi har et lille irriterende problem med vores brænder.
Indtil nu har den altid brændt fint uden problemer. Vi brænder vores dvd skiver med 4 x hastighed uden nogen komplikationer. Men så nu lige pludselig er den begyndt at hakke i filem når man når mod slutningen. Hvad er der lige gået galt for den?

Vi troede problemet lå i, at vi brugte flere forskellige usb ting i samme stik, så vi uinstallerede alt og lagde så brænderen ind igen, uden nogen forbedring.

Hvad er der gået galt for den nu?

Mit svar: Den er vel blevet slidt, køb en ny.
Hvor gammel er den ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 12-01-06 23:56
Kommentar
Fra : babee

Dato : 13-01-06 06:26

har du fået ny dvd afspiller ?? hvis det er en denver er det ikke skiverne det er galt med men dvd afspilleren havde nemlig samme problem

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 13-01-06 09:19

Flere råder til at man ved brænding er opmærksom på varmen fra laserebrænderen og ikke brænder mere end 3-4 stk af gangen.Jeg havde samme problem og der har det haft virkning at lade en hvile

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-01-06 13:11

Den er ikke mere end et par mdr gammel.....

og det kom lige pludselig.

Og vi har ikke fået ny afspiller...

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 13-01-06 15:05

Det er ulovligt at kopiere dvd'er...måske er de beskyttet, og derfor hakker de?

Har ingen anelse om det kan være det... Mads

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-01-06 15:09

ss det er desværre heller ikke derfor. Det har vi nemlig tænkt på.....og det er ikke det

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 13-01-06 15:16

Er det fra image filer du brænder eller er det direkte kopiering " on the fly"????

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 13-01-06 15:18

Hvis det er Image filer så prøv at spole filmen igennem hurtigt med f.eks Power DVD,hvis det er on the fly kopiering ,så lav den til en image fil først.Dette "on the fly har aldrig virket tilfredsstillende hos mig

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 13-01-06 15:21

Du kan også prøve at gå i eénh håndtering diskdrev-driver fjern driver---genstart

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-01-06 23:19

Det er image kopiering...

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-01-06 23:17

Virkelig ingen der har en ide til hvad der er galt. Det mest underlige er, at vi kan godt se filmene på computeren, men i dvd afspilleren hakker den ved de sidste kapitler. Men vi har prøvet at sætte andre brændte i, og det virker nu fint.....

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 14-01-06 23:35

Det bliver jo bare et gæt,men har du prøvet at brænde forskl image filer,og gør de det alle,eller er det eén bestemt? Ellers prøv at få et par andre skiver
Der foresvæver mig,at en gang de nederste-sidste skiver i boxen lavede vrøvl
I sidste ende er en brænder jo ikke det dyreste og hvis du ikke har RW kan det jo hurtigt løbe op .Jeg har brændt i fl år og mener efterhånden at have været ude for det meste og vil gætte på,når du ikke har fundet en løsning nu,at fejlen ligger i brænderen,men prøv med et par andre skiver først,evt et andet brænde pogram,jeg gætter kun
Mvh

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-01-06 00:00

Det er de samme skiver som vi hele tiden har brugt, og det er de nederste i bunken der driller.

Det er en extern brænder der koster 800 kr. Skiverne er heldigvis fra tyskland og koster ca. 2½ stykket, men det er stadig irriterende.

Det mest underlige ar bare at vi ikke kan se dem på DVD maskinen, men godt kan se filmen på Computeren.....

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 15-01-06 00:12

Hvis der er bøvl med Lead out sporet er PCafspilleren måske mindre følsom end Dvd spilleren,mit råd i første omgang vil være at få et par skiver af et andet mærke.Du må acceptere at det ikke virker som det plejer,du er nød til at foretage dig et eller andet---prøve andre skiver-andet brænder pogram .Hent evt på www.slysoft.com "clone cd" der er 14 dg prøvetid,og kopier en af de film du har liggende du ved der ikke er vrøvl med.Tag dig ikke af det hedder clone cd,det kopierer også dvd.
Vil gerne høre videre men er til lang pibe og divan,men i morgen mester
Mvh

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 18-01-06 21:15

Vi fandt selv fejlen i det hele.
Det var skiverne - vi prøvede at skifte fra de minus skiver vi brugte, til samme mærke bare + skiver. Og nu virker det hele fint ;)

Annuller spørgsmålet
Fra : bublebee

Dato : 25-01-06 18:24

Fandt selv ud af dette