/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Works kontra Excel?
Fra : bentedorrit
Vist : 529 gange
100 point
Dato : 12-01-06 21:04

Hej,

Jeg har regnearket Excel på min nuværende PC, men jeg tænker meget på at købe en ny PC, som har en programpakke med Works.
Mit spørgsmål lyder således: kan jeg undgå at købe officepakken med Excel og arbejde videre i Works med mine gamle regnskabsdisketter (som altså er lavet i Excel)?

Mvh Bentedorrit

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 12-01-06 21:18

nope det kan du ikke,

Men man kan heller ikke undvære excel, det er programmet som virker.

Peter

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-06 21:27

Jeg holder også på at hvis du først har arbejdet med Excell så kan du ikke klare dig med works.
Der er kun en vej...........officepakken. Men det behøver jo ikke være den nyeste office for udover lidt fancy ting er der ikke så stor forskel. Jeg har office 2000 som klarer det hele.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 12-01-06 21:28

Hejsa
Det kan du med OpenOffice... som er ganske gratis
Læs mere på:
- http://da.openoffice.org/
- http://ooo.chbs.dk/
og den engelske hjemmeside på http://www.openoffice.org/
Hygge...
Søren

NB: Works vil irritere dig ihjel

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-01-06 21:34

NB:
Kode
Funktionaliteten og brugergrænsefladen i OpenOffice.org er sammenlignelig med andre kontorpakker såsom Lotus Smartsuite, Microsoft Office og Corel WordPerfect Office.

Derudover har OpenOffice.org følgende unikke fordele:

Du lagrer og udveksler dokumenter med den åbne XML-baserede standard for kontordokumenter, OpenDocument. Dokumentstandarden OpenDocument sikrer dig fri og leverandøruafhængig adgang til indholdet af dine dokumenter - også i fremtiden.
Du kan underskrive dine dokumenter med en digital signatur.
Du kan med et enkelt klik eksportere dine dokumenter til PDF-format uden at skulle anskaffe et særskilt program.
OpenOffice.org anvender typografier til håndtering af formatering.
OpenOffice.orgs ordfuldførelse tilbyder automatisk at fuldføre de lange ord, som du tidligere har skrevet i teksten.
Du kan med et enkelt klik eksportere præsentationer til Macromedia Flash.
Du kan frit hente ordbøger til stavekontrol for mere end 40 sprog - herunder dansk og færøsk.
OpenOffice.org har den mest omfattende og dedikerede understøttelse af XML, XML-dokumenter og åbne standarder.
Filstørrelsen på dine dokumenter er væsentligt mindre, da dokumenter gemt i OpenOffice.org's åbne XML-format automatisk zip-komprimeres.
Du kan nemt konvertere alle dine Microsoft Office-dokumenter til den åbne standard for kontordokumenter, OpenDocument.
OpenOffice.org er kompatibel med Microsoft Office og mange andre kontorprogrammer. Du kan indlæse et Word-dokument, Excel-regneark eller en Powerpoint-præsentation (uanset version af officepakken) i OpenOffice.org, ændre indholdet og gemme det i dokumentstandarden OpenDocument (anbefales) eller i det oprindelige binære format. OpenOffice.org er på grund af den stabile programkode også velegnet til at konvertere et ellers beskadiget Microsoft Office-dokument til det åbne XML-format for kontordokumenter.

Godkendelse af svar
Fra : bentedorrit

Dato : 12-01-06 21:52

Tak for svaret CLAN.
Jeg glemmer alt om Works, OpenOffice ser spændende ud, jeg har allerede været "inde" og kigge og det er sikkert svaret på mine problemer. Jeg har også arbejdet meget i Word og de ting vil jeg selvfølgelig gerne have adgang til selv om jeg får ny PC.

Mvh
Bentedorrit

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-01-06 17:33

Takker for points... glad for du ku' bruge svaret
Jeg har OpenOffice og Microsoft Office 2003 installeret, og de fungere fint sammen
Go' weekend