/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Lageroptælling, dato i C5
Fra : Leo.pedersen
Vist : 1142 gange
100 point
Dato : 12-01-06 14:35

Jeg har startet på lagerstyring i 2005.

Bruger C5 version 3.0.

Nu har jeg færdighehandlet lageroptællingen og skal til at indtaste den, men har et lille problem.

I Lager * periodisk * Lageroptælling, der kan jeg indtaste v.nr. og korrekt antal, men jeg kan ikke ændre datoen, dvs. der står hele tiden 12. januar, også selv om jeg klikker på kalenderen, og vælger 31-12-2005.

Da det jo er optællingen pr. årsskiftet, så skal det have virkning der.

Hvordan får jeg korrekt dato?

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 12-01-06 15:58

er du sikker på at det er muligt at tilbage stille datoen??? Du kan jo ikke tage en optælling idag med tilbagevirkende kraft da du ikke kan være sikker på at det antal du havde da stemmer med det idag..
Vi kører lagerstyrings programmet Vivaldi og vi har 72 timer fra tælle listerne kommer ud til de er forældede..
Vi har løbende tælling af varer frem for en tælling pr år dvs at vi hver dag tæller (varegrupper div med antal arbejds dage) i vores tilfælde 8500 div med 220 ca 40 varelinier pr dag

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 12-01-06 16:56

Hvis du skal lave en lagerregulering som følge af lageroptælling, skal du ind under Lager/Dagligt/Indtast kladde - der bør du kunne indtaste dine ændringer til lagerbeholdningen med korrekt dato.

Efter indtastningen skal du køre en regulering - se i din manual under Lageroptælling.

Mvh. AMP

Accepteret svar
Fra : golfhouse

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-06 20:19

Gå ind i værktøjer kloken og ændre systemdato til den 01.01.06 eller 31.12.05 så virker det.

Peter

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 12-01-06 20:19

Gå ind i værktøjer klokken og ændre systemdato til den 01.01.06 eller 31.12.05 så virker det.

Peter

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 12-01-06 20:19

Gå ind i værktøjer klokken og ændre systemdato til den 01.01.06 eller 31.12.05 så virker det.

Peter

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 12-01-06 20:20

sorry den gik lidt amok.

Peter

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 13-01-06 19:52

Tak for svaret golfhouse.

Jeg har gjort som du foreslog, og det virkede.

Hilsen

Leo