/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænding af DVD-er
Fra : Bhlas
Vist : 1967 gange
45 point
Dato : 08-01-06 23:50

Pænt goddag

Jeg var så heldig at få en DVD-brænder i julegave .. jeg sidder nemlig med mange film på min computer, som jeg godt ku tænke mig at få brændt ud, så de kan ses på fjerneren .. Jeg var jo så af den overbevisning at når jeg havde en DVD-brænder og brændbare cd'er med 4.7 gb på, så ku jeg brænde mine film ud og sætte den i DVD'en .. det kan jeg så ikke få til at virke, og har fundet ud af at man kan hente film med menuer og det hele, der fylder i nærheden af 4.4 gb, eller sådan noget - kan det virkelig passe at det kun er de store filer der jeg kan brænde ud og bruge, og ikke mine almindelige film? Altså, de film jeg har på 699-700 mb ..

Håber i kan komme med et svar, så jeg er fri for at gå og være i tvivl

På forhånd tak

Kommentar
Fra : wium

Dato : 09-01-06 05:54

Du kan blot kopiere dine filer ned på DVDen med fx Nero programmet, som har en funktion hertil i Nero Express.
Du kan også anvende InCD programmet og anvende DVDen som en CD.
Du kan downloade en kopi af Nero via nettet.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-01-06 06:50

Jeg vil anbefale dig at benytte den nye Nero 7 (nævnt tidligere) da du heri kan redigere + en masse andet. Hvis dine DVD film er for store til en DVD skive, så benyt også DVD Shrink, den får dem til at "passe" til dine skiver.
Nero 7 Premium = http://www.nero.com/nero7/eng/index.html
DVD Shrink = http://www.dvdshrink.org/what.html
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-01-06 06:52
Kommentar
Fra : jabus

Dato : 09-01-06 06:54

For at kopiere en dvd film skal der køre en kodebryder,bruger selv ANY dvd fra WWW.slysoft.com
Når ANY dvd er installeret kan man slette ikonet,ved uret skal være en ræv for at den er aktiv

En original dvd fylder typisk mellem 5 og 9 GB,derfor skal det overflødige ”barberes ” af (rippes),det er ekstra materiale,ekstra undertitler,reklamer o.s.v det gøres med et rippe pogram,der findes flere,bruger selv Clone dvd fra www.slysoft.com , pogrammet er på dansk.Når filmen er rippet for overflødigt materiale ligger der en ISO fil i mappen på under 4,5 GB.der dobbelklikkes på ISO filen og brænder pogrammet starter aut.Brug en RW de første gange.Jeg skal her prøve at lave en manual til clone dvd.

Alt efter hvilket brænderpogram du bruger ,er proceduren stort set denne.
Alt er på dansk
www.slysoft.com clone dvd—any dvd
Først install Clone dvd, så ANY DVD.KodebryderDen installerer du,den kører i baggrunden,(du kan slette ikonet)Husk at konfigurere den .Og så er det faktisk bare at lave en mappe f.eks på skrivebordet,kald den FILM el andet.Afhængig af størrelsen på HD,skal du huske at slette efter kopiering
Første billede vælger du hvilken kopi du vil lave,jeg bruger selv den øverste,der fravælger du det du ikke mener du vil have.
Næstøverste og nederste fremgår det af teksten
Andet billede der finder du dit DVD drev og vælger mappen VIDEO_TS,nu til/fra vælger du
Tredje billede viser det du har valgt
Fjerde billede finder du mappen på skrive bordet-----kør

Når indlæsningen er færdig lukker du vinduerne ned,dobb klikker på film ikonet og Creator brænder.Prøv de første gange med en RW så går du ikke helt galt i byen.Jeg bruger creator men fremgangsmåden er stort set ens

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-01-06 07:41

Til JABUS

Et rigtig godt svar, som jeg også vil gøre brug af. Har netop fået en bærebar med det hele, men kender ikke at kopierer en dvd. Konen har længe spurgt om jeg kan. Maskinen kan, men jeg kan ikke.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 09-01-06 07:51

De film du har der er ca 700 mb er sikkert avifiler de skal konverteres før du kan se dem på en stasionær dvdafspiller.
Til det bruger jeg selv roxio easy cd/dvd creator.
De film du har som er fuld størrelse pakker du bare ud (hvis de ligger som rarfiler) og brænder dem derefter i nero.
hvis de ligger som flere rarfiler makerer du dem alle op på en gang og pakker dem ud så skulle det gerne blive til en stor fil eller mange vob filer der kan brændes ligeledes i nero.

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 09-01-06 18:36

Til jer alle - rigtige lækre besvarelser, skal nok prøve dem når jeg får tid ..
Fik et Nero program med brænderen da jeg fik den .. har prøvet det, og den vil ikke rigtig brænde mine .avi-filer ud ..

Tror nok det skal virke når jeg har fået hentet de store filer med undertekster, menu, materiale osv., men tager bare så lang tid, og så har jeg også så mange gode film på computeren jeg gerne vil have ud .. i .avi format ..

Men som sagt, prøver jeres udemærkede muligheder og ser om det så ikke kunne lykkedes - vender selvfølgelig tilbage !

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 10-01-06 16:42

Det lykkedes endelig med Nero, at brænde .avi-filer ud som DVD'er .. tog en helvedes lang tid (godt og vel 6 timer) og der er stadig nogen af mine .avi.-filer der ikke vil brændes ud ..
Men, nu til noget helt andet som jeg også håber i har lidt forstand på (?):
Med Nero kan jeg ikke brænde mine subtitles-filer med ud, hvilket betyder at der ingen undertekster er på filmen - hvilket der ville være hvis jeg så den på min computer .. en fyr ved navn "T-boy" har uploaded/delt nogen kun film efterhånden, hvor han har lagt underteksterne oveni filmen, således at der ikke behøves nogen .srt/.sub fil ved siden af ..
Nogen af jer der har den mindste idé om hvorledes man gør dette ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 10-01-06 16:51

Hvis du bruger funktionen "burn from image" skulle det vel gøre det!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-01-06 17:00
Kommentar
Fra : jabus

Dato : 10-01-06 17:04

I mappen med filmen er der 2 mapper AUDIO og VIDEO---Audio mappen er tom ,men skal brændes med
Eller har jeg misforstået hvad du mener.Du kunne også convertere dem til ISO filer så kommer der en samlet fil ud af det

http://www.freedownloadscenter.com/Best/avi-iso-convert.html

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 11-01-06 15:14

Det er nogen rigtig lækre programmer i henviser til allesammen, men tror desværre ikke jeg fik udtrykt mig tydeligt nok:

Problemet med at brænde mine .avi filer ud på DVD-cder er nu løst .. prøvede DVDSanta, og det virkede ganske udmærket .. ligeledes gjorde Nero, efter lidt kæmpen med det ..
Når jeg henter en hel DVD-film (med Azureus, .torrent-filer), så er der jo både menuer og undertekster med deri .. men ved mine .avi-filer, har jeg en .srt/.sub fil lagt i samme mappe som filmen, så jeg får undertekster på .. problemet er så at disse .srt/.sub filer ikke vil brændes med ud på DVD-cderne, så jeg har ingen undertekster når jeg brænder mine .avi-filer ud ..
Ham T-boy jeg snakkede om, han har som sagt delt/uploaded som .avi-film, hvori der også er undertekster .. Altså, så jeg har en go film med danske undertekster, i én enkelt fil .. mit spørgsmål er så om nogen af jer ved hvordan dette er gjort, og med hvilket program ? Jeg har jo ikke brug for hverken menuer, extra-materiale og hva der nu ellers er med på en rigtig DVD ..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 15:48

Med DVD Shrink = http://www.dvdshrink.org/what.html kan du fravælge det du ikke har brug for.

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 11-01-06 16:20

Ja, men jeg har jo ikke brug for at fravælge noget - har derimod brug for at tilføje mine .srt-filer oveni mine .avi-filer ..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 16:26

Jeg forstår ikke dit problem, vælger man Lav din egen DVD-Video i Nero 7 Premium ja så får du alle de filer og mapper som skal til, når du "converter" din AVI fil til DVD fil(er).
Brænd evt. ud på en sletbar DVD skive, det er en god investering, når man "leger" med DVD, da du ellers ødelægger DVD skive efter DVD skive, med en RW (Re Writeable) kan du slette og optage om og om igen.

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 12-01-06 06:56

Nej, det kan man nemlig ikke .. jeg har fundet ud af at brænde mine .avi-filer ud på DVD-skiver, således at de kan ses i min DVD-afspiller .. men jeg kan ikke tilføje mine .srt-filer, sådan at underteksterne kommer med ..
Har prøvet programmet DVD Lab Pro, og i det program kan jeg tilføje mine .srt-filer - jeg kan derimod ikke tilføje mine -avi filer ..

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 12-01-06 06:56

Nej, det kan man nemlig ikke .. jeg har fundet ud af at brænde mine .avi-filer ud på DVD-skiver, således at de kan ses i min DVD-afspiller .. men jeg kan ikke tilføje mine .srt-filer, sådan at underteksterne kommer med ..
Har prøvet programmet DVD Lab Pro, og i det program kan jeg tilføje mine .srt-filer - jeg kan derimod ikke tilføje mine .avi filer ..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-01-06 07:43

Så må du lave dine avi filer om til mpeg filer, herved slipper du for alt det roderi

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 12-01-06 18:08

Nu har jeg prøvet alverdens programmer for at få lagt de undertekster over på min film - men ingen af dem der virker .. har prøvet med DIKO, VirtualDUB + VobSUB, Convert Movie, DVDShrink, CloneDVD og DivX to DVD ..
Ikke alle programmerne der havde den mulighed at ligge subs oveni fimlen, men dem der kunne de virkede heller ikke .. er der ikke det ene galt, så er det det andet ..
Er der nogen af jer der har prøvet det før, eller ved hvordan man gør ?

OBS!! Skal nok få forhøjet pointene .. bare ikke altid jeg får den mulighed hvor jeg kan forhøje .. håber det kommer ..

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 12-01-06 20:24

der ligger en guide her til hvordan du lægger faste subs på avi

http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=28

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 13-01-06 06:49

Prøvede guiden, ligesom med alle de andre, men den her så til gengæld ud til at virke .. hele filmen blev konverteret, men da jeg så sku se filmen her til morgen, så er det kun i starten der er lagt undertekster oveni filmen .. Why !?

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 13-01-06 09:33

kan det være en demo af programmet der kun laver f.eks 5 minutter?

prøv evt at søge på google på sub på avi der burde du kunne finde en guide der virker

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 14-01-06 04:02

Ja, var også min første tanke .. at det var ford det er en demo version .. er ikk meget for at ska til at betale for den fulde når jeg ikk ved om det virker - tvivler jeg faktisk på .. prøvet mine fldelingsprogrammer, google, og download.com, men allesammen var den samme "trial" version som jeg prøvede før ..

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 22 point
Dato : 14-01-06 14:41

prøv evt denne guide
http://www.drunkendonkey.net/eng/index.php?showtopic=38021

(ved ikke helt om siden kræver du opretter dig som bruger for at kunne ses)

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 14-01-06 16:00

Grausen - rigtig fin guide .. har du prøvet at gøre det på samme fremgangsmåde som det står der ? Nemlig ikk første gang jeg er udsat for at jeg ska finde "Textsub 2.3", men den er der ikke .. var den heller ikk da jeg prøvede andre fremgangsmåderved andre guides .. noget med at VOBSub og virtualDUB ska samarbejde, men har gjort med de programmer som der står jeg skal .. syntes det er mærkeligt den ikke er der, og så kan jeg jo heller ikk lave de undertekster ..

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-01-06 16:19

da du installerede programmet huskede du så at gøre dette:

Det er vigtigt at du følger følgende installationsrækkefølge:
Lav en ny mappe og pak virtual dub ud til den mappe.
Begynd med installationen af vobsub, men vær opmærksom på at du skal installere "VobSub for Virtual Dub" og "TextSub for Virtual Dub" filterne. Dette gøres på andet trin af installationen. Afkryds "Plugin" og vælg filter til "VobSub for Virtual Dub" og "TextSub for Virtual Dub". Ved næste trin skal du vælge din mappe hvor virtual dub er pakket ud.

Du er nød til at skulle have sat flueben der hvor de skriver for ellers vil du ikke få textsub2.3 frem

hvis det er installeret korrekt er jeg nok bare ikke helt med på hvad du mener

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 14-01-06 17:51

Ja, det er nemlig installeret i akkurat samme rækkefølge som der står jeg skal gøre .. som sagt ikke første gang jeg har haft dette problem, da jeg prøvede andre guider ..

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-01-06 21:16

det lyder meget underligt, for hvis det er installeret korrekt burde den være der. Måtte selv installere den et par gange netop fordi jeg ikke fik gjort det i den rækkefølge. (det skal ligge inde i den der lange liste der kommer frem hvor man kan vælge)

Er bange for jeg ikke kan hjælpe så, for mit virker fint

Har dog læst mig til at et program der hedder dvdsanta skulle kunne konvertere og lægge tekster på i en arbejdsgang, man skal dog huske at kalde både avi og sub det samme, men det program kender jeg desværre ikke

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 15-01-06 21:57

Nu prøvede jeg DVDSanta .. filmen kan godt nok afspilles i DVD'en, men der er næsten ingen billede .. svært at forklare, men der er bar en masse små firkanter af farver, og så lyd på .. og undertekster følger nu ligepludselig ikke med filmen, hvilket den gør her på computeren .. sateme mærkeligt - er der ikk det ene galt så er det det andet :)

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 17-01-06 18:23

Så, nu fik jeg det endelig til at virke .. af en eller anden grund så var "TextSub" der lige pludselig .. uden jeg havde gjort noget .. strange! :)
Så nu når jeg ska ha brændt den ud, hva for et program vil i så foreslå ? Det er stadig en .avi fil ..
Har prøvet med Nero, men den gider ikk gå i gang .. den står bar uden at komme videre .. også prøvet med DVDSanta, man så lukker min computer ned når den er gået i gang .. ikk spørg mig hvorfor ..
nogen der bruger eller kender andre programmer ?

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 17-01-06 19:15

ja du kan ikke nøjes med at brænde filen ned på skive da den jo skal konverteres først.
jeg kan varmt anbefale roxio easy cd/dvd creator 6. Det er nemt at gå til og laver et ok resultat, synes jeg.(det er dog ikke et gratis program.

Ved der er en roxio 7 også, men den har jeg desværre ikke haft held med at finde ud af

Det skulle vist kunne lade sig gøre at konvertere i nero jeg har dog aldrig fundet ud af det

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 17-01-06 19:56

Hmm, er da det indtryk jeg har fået ? Er lykkedes mig at brænde en anden .avi-fil ud på en DVD-skive, dog inden jeg fik underteksterne til at virke ..