/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
kickstarter maxi
Fra : mollo
Vist : 829 gange
120 point
Dato : 03-01-06 20:39

hej

jeg har en puch maxi hvor jeg lige har sat en ny 45mm cylinder på. problet er at nu kan jeg slet ikke få kcik starteren til at du. den sidder simplethen fast når jeg forsøger at trade den ned.

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 03-01-06 20:45

Har det stået på længe?... Ellers kan det være frost.

Mvh.
Mogens

Kommentar
Fra : mollo

Dato : 03-01-06 21:12

den har stået i garage så det skulle ikke være probletmet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-01-06 21:24

Det ku lyde som om stemplet sidder fast og så kan du jo ikke få kickstarteren ned
Jeg tror at du evt har knækket en stempelring der sidder i klemme eller noget lignende du kan vel ikke dreje motoren ved håndkraft heller??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-01-06 09:18

Hvis der er knækket en stempelring, så pas på når du tager cylinder af, læg en klud ned i krumtaphuset, så der ikke ryger rester derned.

Kommentar
Fra : mollo

Dato : 04-01-06 16:59

det burde ikke være stempel ringen da både cylinder er helt nyt og da det er en der er uddannet mekaniker der har sat den på

Accepteret svar
Fra : 127tage

Modtaget 120 point
Dato : 15-01-06 19:48

det er fordi at stemplet går ned og røre en lille forhøjning i motorblokken forneden i selve hullet som stemplet køre ned i, i blokken... den er ca. 2,5 mm høj. du kan ikke undgå og se den når du piller cylinder og stempel af... den skal du file af så dur det hele igen...

du behøver ikke være bange for at der er knækket noget, du kan roligt pille cylindren af igen... det er når man går op i 45 mm stempel så er der ikke meget plads tilbage...

Godkendelse af svar
Fra : mollo

Dato : 21-01-06 18:21

Tak for svaret 127tage.