/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Lån selvom man står i RKI ???
Fra : Jen_sen
Vist : 3813 gange
100 point
Dato : 03-01-06 15:04

Kan man det ?

Jeg står og skal ha en ny bil - har en riiimlig god indtjening og vil gerne invistere i en ny bil

Er der nogen der kender et sted man kan låne penge selvom man står i RKI ?

''

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 03-01-06 15:16

Hej.
Du må undskylde, men har du penge til ny bil, så betal dine kreditorer så du bliver slettet af RKI. Så kan du låne til ny bil.
Torben

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 03-01-06 15:18

Denford reklamerer kraftig på TV af de tilbyder op til 110% lån i fast ejendom, også selv om man er i RKI.

http://www.denford.dk

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 03-01-06 15:19

Hvis du har den rimelige indtjening som du skriver, hvorfor sørger du så ikke for at komme ud af RKI dem kan du få slettet hvis du betaler det du skylder. Når du er ude af dem (RKI) kan du låne mange steder.
Der mange steder du eventuelt kan låne, men det tror jeg mange her på kan du vil fraråde.
MVH Robert

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 03-01-06 15:20

--> bauchmann, jeg er helt enig med dig, men det var jo ikke det jen_sen ville vide.

Det må man selv vurdere, hvis man vil låne til en bil til 22-25% rente så er det jo bare og komme igang

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-01-06 15:20

Det vil være endda meget svært at låne penge til en bil eller at få den finansieret, når du står i RKI,
medmindre du vil ud i nogen gråzone udlånere af tvivlsom karakter.

Rimeligt nok synes jeg, som Bauchmann er inde på.

mvh dova

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 03-01-06 15:21

Hej
Prøv hos familie og venner. Alle andre der vil låne dig penge - på trods af RKI - tager himmelhøje renter og gebyrer.
Ellers kan jeg kun tilslutte mig "Bauchmann".
RKI er ikke bare for sjov - og så er tavlen visket ren.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 03-01-06 15:26

De steder, hvor du kan låne som registreret i RKI, der betaler du meget mere i ÅOP. Du må ikke være fokuseret på renten på lånet, det viser intet om de faktiske låneomkostninger.

ÅOP=Årlige omkostninger i procent, det inkluderer renter og gebyrer.

Som de andre er inde på, hvis du har en god indtjening, så betal din eksisterende gæld, bliv slettet af RKI og du får en øget økonomisk frihed til at kunne optage lån med en fordelagtig rente.

I sidste ende er et medlemsskab af RKI at bide sig selv i halen

Kommentar
Fra : Jen_sen

Dato : 03-01-06 15:37

Takker for alle svarende, Historien er længere end som så

Pengene er fra en skilsmisse hvor jeg står som uskyldig.. Men hæfter for beløbet.

Er der en der vil oplyse HVOR man kan låne pengene ?

Jeg er IKKE i fast ejendom

Accepteret svar
Fra : postkort

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-06 16:02

En søgning gav disse muligheder.

http://www.laanoversigten.dk/

http://www.nyhedsbasen.dk/respons/634.asp

Et alternativ er din egen bank. Hvis RKI skyldes skilsmisse og du kan dokumentere en god indtjening samtidig med at du ellers er kendt i banken som en god kunde, så er der en lille chance for at banken vil gå ind i det på skærpede vilkår. Hvis du ikke har været i din egen bank, så prøv det som første mulighed

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 03-01-06 18:24

Som postkort foreslog, vil det være en god ide at prøve med din bank eller en anden "almindelig" bank.
Men du gør meget klogt i at lave et budget på forhånd for, hvorledes du kan klare det.

Lav en oversigt over al din gæld, din indtægt og dine udgifter, både de faste og alt det løse.
Indarbejd at banken overtager al din gæld til et enkelt lån samt det billån du ønsker.

Hvis budgettet virker troværdigt og udviser et rimeligt råderum til private udgifter vil din chance blive klart bedre i forhandlingen med banken. Du vil dog nok under alle omstændigheder blive afkrævet en rente i den højere ende af skalaen, men dog meget lavere end diverse "grå" finansieringsselskaber.

Godkendelse af svar
Fra : Jen_sen

Dato : 10-01-06 10:14

Tak for svaret postkort.