/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Hva gør man? Falske bestillinger
Fra : SiaIce
Vist : 991 gange
23 point
Dato : 21-12-05 11:19

Hvad gør man hvis man i sin webshop modtager en falsk bestilling?
Altså en bestilling fra en som beslutter ikke at gennemføre handlen?
Hvad gør i andre? Hvor mange advarsler skal der til?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-12-05 11:27

Sletter bestillingen.

Kommentar
Fra : SiaIce

Dato : 21-12-05 11:35

Jeg spørger fordi der i nogle shops står at det kan fører til politianmeldelse ved falske bestillinger??

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-12-05 11:37

??? Hvad er problemet ???

Hvis man ikke gennemfører ordren - så er der blot ingen handel - og så kan man næppe kalde det en bestilling.

Det er vel ikke anderledes end at gå ind i en butik, og kigge på varerne, tage dem med under armen, gå til kassen, og så fortryde i sidste øjeblik.

Jeg ville nok se den indehaver der kom og "advarede" mig.....

- derimod, så oplever jeg jævnligt at netop internetbutikkerne IKKE skilter særligt tydeligt med omkostninger og gebyrer m.v. i forbindelse med handelen, før man er gået ind på betalingssiderne. Og så kan jeg godt finde vilkårene urimelige, og så forlader jeg butikken igen.

- politianmeldelse ved falske bestillinger er, hvis du nu bestiller noget i naboens navn osv... ligesom hvis folk har bestilt bogklubmedlemsskaber osv. via kuponhæfterne til andre end dem selv.....

mvh berpox

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-12-05 11:40

Uanset, så er der jo 14 dages fortrydelsesret, jeg ser da hellere en handel, der ikke bliver til noget, istedet for en handel, der sendes retur.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-12-05 11:54

Hvis du føler, at det er et problem kan du jo lave et bekræfelsesformular til email adressen så kunderne skal bekræfte at det er den adresse der har bestilt. Det vil måske afholde nogen fra at gøre noget for sjov og så kan jeg da ikke forestille mig, at det skulle være nogen der fortryder bestillingen ved kassen for dem kan du vel kun se via en log.

Retten til, at fortryde er der og annuleres handlen inden den er ekspederet kan du jo bare glæde dig over, at det ikke gav mere arbejde end som så.
Husk kunderne har flere rettigheder ved Internethandel og at kunden selv skal betale forsendelse ved returnering med mindre der er tale om reklamation, hvor det skal være omkostningsfrit selv om de mange skriver noget andet.

Der er bestemt et større kundepotentiale ved Internethandel og kan du ikke lide reglerne så må du lade være med at sælge ad den vej.

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 33 point
Dato : 21-12-05 12:02

Hvis du modtager falske bestillinger der medfører at varerne er bestilt så du skal bestille varerne hjem og sende dem, vil jeg indgive en politianmeldelse. Når det er sagt, kan det jo være svært at dokumentere at der ikke er en person der har bestilt varer i en anden persons navn fx. som chikane af dig eller pågældende. For at undgå de falske bestillinger, synes jeg at du skal gøre brug af BjarneD forslag om en bekræftelsesformular, eller som et minimum sende en ordrebekræftelse pr. mail så den påtænkte modtager har mulighed for at reagere og afbestille.

AMP

Kommentar
Fra : SiaIce

Dato : 21-12-05 12:02

Okay tak for jeres svar. I behøver ikke flå i levende bare fordi jeg spørger.
Jeg har desuden aldrig sagt at jeg ikke kan lide reglerne!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-12-05 12:07

OK SiaIce, du har ikke sagt, at du ikke kan lide reglerne, men dit spørgsmål er meget uklart omkring hvor ordren annuleres så derfor svarede jeg bredt.

Godkendelse af svar
Fra : SiaIce

Dato : 21-12-05 19:48

Tak for svaret

Kommentar
Fra : BjarneD