/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
paypal.com
Fra : trimare46
Vist : 738 gange
200 point
Dato : 20-12-05 22:09

er der nogen der kender firmaet paypal.com, og som kan forklare på dansk hvordan det fungerer. mine engelsk-kundskaber rækker ikke til at forstå deres website i så høj grad som jeg gerne vil. findes der noget på dansk om det, vil jeg blive meget glad for et link
mit problem er, at jeg har fundet en køber til en bådmotor, som jeg har til salg, men jeg vil ikke sende den til polen før jeg har en sikkerhed for at få mine penge, og køberen vil selvfølgelig ikke sende pengene uden at have sikkerhed for, at han får motoren. men kan paypal overhovedet bruges til den slags, eller er der kun garanti for at paypal ekspederer pengene videre.

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 20-12-05 22:27

Har før brugt paypal.com og det har virket fint hos mig :)

Kommentar
Fra : Dakota

Dato : 20-12-05 22:47

Paypal kan kun overføre pengene og kan på ingen måde stille garanti for de leverance du eller andre vil foretage.
Du må forstå at det blot er en anden elektronisk måde at overføre penge, end via bankerne.
I kunne lige sågodt bruge E-Gold eller Stormpay eller en hvilken som helst anden E-Bank.
Afhængig af størrelse og pris er det måske mere sikkert at tage Polensfærgen enten dig eller ham og mødes face to face.
Johnny

Kommentar
Fra : thebigal

Dato : 11-02-06 15:28

Jeg har brugt paypal flere gange ved køb af vare gennem ebay og det fungerer ganske godt. Jeg har endda også fået mine penge refunderet en gang igennem paypal, da jeg ikke fik den vare som jeg havde bestilt. Dog Skal du som sælger være opmærksom på at køber vist nok kan få sine penge retur eller gøre krav på sine pengene efter, at køber har afsendt pengene til dig - så med andre ord kan du risikere (i værste tilfælde) at sælger sætter pengene ind på din konto, du sender varen og køber får varen og gør efterfølgende krav på sine/dine penge. Jeg vil foreslå at du i stedet får pengene overført med en bankoverførsel til din bankkonto, så er du sikker på at pengene havner det rigtige sted med det samme. Din bank kan oplyse dig om hvilke oplysninger(IBAN nummer etc.) som du skal forsyne køber med.

Kommentar
Fra : Ch0b

Dato : 03-01-07 21:59

Jah, kan kun tilslutte mig hvad thebigal siger, og også hvad den generelle holdning er: at PayPal er sikkert nok..

Du kunne også gøre som mange større eksportører (firmaer/fabrikker) gør, at 'kræve' 50% af betalingen i forskud - når du har dem sender du varen afsted. Når køber så modtager varen betaler han de sidste 50% af beløbet..

Bare en mulighed ;) Held og lykke, hvis handelen ikke allerede har fundet sted..