/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
Hvordan kommer jeg i gang med delphi6
Fra : perchris
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 11-11-02 21:46

Jeg har ikke arbejdet med object oriented programing før
men lavet en del basic programmer på min DOS computer.
Så jeg har brug for noget dansk vejledning her i begyndelsen,
helt simpelt trin for trin.

Accepteret svar
Fra : Squanto

Modtaget 100 point
Dato : 12-11-02 08:18

Du kan kan købe en bog. Som koster penge. Ellers kan du jo søge som Henrik siger på google.com.
Her er et dansk link: http://www.udvikleren.dk/
Måske kan du lære noget fra den sige

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 13-11-02 21:22

Hej henrik
100 point for en komplet trin for trin vejledning ville afgjort være for lidt.
Det jeg ville var bare at blive sparket i gang på en overskuelig måde, ser du,
jeg ligesom ramte panden mod en mur, da jeg havde fået installeret Delphi
og lige skulle have lavet et lille pgm i stil med: læs ord fra en .txt fil og
gem de ord der starter med "a" i en anden.
Squanto gav mig det jeg ønskede i linket, Der er en artikel der hedder "Det første skridt" det ser helt rigtigt ud, så den skal gennemgås om lidt. TAK Squanto
Ellers er jeg da meget interesseret i at se det materiale fra Slagelse Handelsskole
Min e-mail per__c@hotmail.com
Per

Godkendelse af svar
Fra : perchris

Dato : 13-11-02 21:30

Tak for svaret Squanto.
Som det fremgår af min kommentar til Henrik, fandt jeg en
god artikel på dit link. ellers var det en god ide med en bog.
Per

Kommentar
Fra : gulbahar

Dato : 05-07-03 16:32

Jeg kan ikke finde Squanto's svar på mit såørgsmål.hvor kan jeg finde det .tak

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 08-07-03 17:50

Hej gulbahar
http://www.udvikleren.dk/show_articles.php?kat=2

"Det første skridt I denne artikel vil vi se på: De grundlæggende ting i Delphi Brug af flere formularer Brug af nogle af de mest anvendte komponenter God kode struktur if-else-then sætninger Løkker Du vil komme til at lave din første applikation, samt et lille tekstbehandlingsprogram."

søg på google! ("Det første skridt" delphi)
Per