/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Problemer med xbox
Fra : Henrik7500
Vist : 694 gange
260 point
Dato : 14-12-05 20:06

Jeg har en xbox (med chip) og nu vil jeg gerne ha den sat sammen med min pcer så jeg kan se billeder og video klip fra min pcer på xboxen
er der en der ved hvad jeg skal gøre og hvilke programmer jeg skal bruge

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-05 17:07

Du kan starte med lidt mere fyldestgørende oplysninger, hvis vi skal finde et brugbart svar til dig.
Hvordan er de koblet sammen?
Er der nogen software med til det?

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 15-12-05 19:00

der er bare en netkabel over en swits det er ikke en router der er ikke software med men min xbox køre avalunch

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 260 point
Dato : 15-12-05 19:47

OK
Hvis du bruger en switch, så skal du tildele en fast ip adresse til xbox, da den må formodes at have en nettilslutning, men så kan du ikke også være på nettet, med mindre at du har fået mindst 2 IP-adresser af din udbyder.
Havde du brugt en router, kunne du med DHCP i routeren, lade den styre IP delingen, så havde du samtidig den mulighed at du kunne have pc og xbox på nettet samtidig, på en og samme ip, da routeren vil fordele trafikken efter behov.

Jeg må indrømme, at jeg ikke lige er klar over hvad avalunch er for noget. (Jeg har ikke xbox)

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 16-12-05 19:53

Min xbox er på netted og det er min pcer også men jeg mangler et server program til min pcer som min xbox kan komme ind på ???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-12-05 20:13

Hvis du kender IP adressen på din xbox, skulle det kunne lade sig gøre, at pinge den fra PC'en og få kontakt med den. Men som nævnt, har jeg ikke en sådan xbox, og er derfor ikke inde i hvordan den er sat op. Dog skulle man mene at det arbejder på samme facon som andet netudstyr.

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 17-12-05 22:05

Jeg ved ikke om du kan bruge det her link
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=98

Godkendelse af svar
Fra : Henrik7500

Dato : 20-01-06 12:26

Tak for svaret severino.