/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Træning?
Fra : MariaSeifert
Vist : 725 gange
50 point
Dato : 30-07-01 22:54

Jeg er begyndt i Fitness center for at blive "strammet lidt op" men jeg er kommet i tvivl om det er sundt det jeg gør.
Jeg går i fitness center 3-4 gange om ugen nu.
I starten brugte jeg den samme maskine hver gang jeg var der i 30 -45 min. pr. gang.
Jeg ved ikke hvad maskinen hedder men øvelsen man laver er nærmest som at ta´store skridt med ski på. Det er selvfølgelig for benene og ballerne men jeg har tænkt på om det måske kunne skade knæene hele tiden at lave de samme øvelser?
Jeg har ikke haft ondt nogle steder (endnu)....
Nu er jeg begyndt at gå/løbe på løbebånd i stedetfor men det er noget hårdere og mærkeligt nok så siger kalorieforbrænder-tælleren i maskinen at jeg her forbrænder mindre kalorier end på ski-maskinen selv om jeg virkelig løber godt til i ca. 15 min.
Tjaa....jeg kan godt se at det med kalorierne sikkert giver sig selv, but anyway, skader løbebåndet?
Jeg har tænkt mig at komme op og løbe 30 min. 5 dage om ugen. Jeg har ca. 5-7 kg. at tabe hvilket jo ikke er forfærdeligt meget men svært nok for mig.
Jeg er hovedsageligt interesseret i at tabe mig på ballerne. Er løbebåndet så den rigtige ting?
Hvad kan man ellers gøre for at tabe sig lige dér?

hilsen fra den spørgende.....

Accepteret svar
Fra : Tulletine

Modtaget 50 point
Dato : 31-07-01 08:43

Hejsa, Min erfaring er at stepmaskinen er guld for ballerne. Du belaster ikke dine knæ eller andre led ved at bruge den. Du kan samtidig forbrænde en masse ved at steppe i interval. Først varmer du op i et jævnt tempo, strækker baller og baglår ud. Tag et par minutter i hurtigt tempo, du må gerne løbe/hoppe så du får pulsen op. Ændre derefter belastningen så det bliver hårdt. Det skal være virkeligt sejt at træde igennem så du kan mærke dine muskler arbejder på højtryk med at træde pedalerne ned. Skift indimellem belastningen så du kan køre pulsen op og derefter tilbage til de seje og langsomme. Du forbrænder med garanti det du ønsker og får stramme baller og flotte markerede lår. Husk at strække godt ud ellers kan du ikke gøre det hver dag. Held og lykke.

Kommentar
Fra : Allan

Dato : 31-07-01 08:50

Helt rigtig at pt er step maskinen det bedste til at trimme baller og lår, men det er meget vigtig at din brug af den ser strukturreret ellers virker det ikke som forventen men måske omvendt med at fedt bliver til muskler, så et program 5 gange om ugen men de to hvile dage må ikke være to dage lige efter hinanden.
Programmet for maskinen skal lægges af dig selv eller i samarbejde med en instruktør som kender dit kondi tal osv.
Ellers så spørg løs

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-07-01 08:37

"MariaSeifert" <MariaSeifert.news@kandu.dk> skrev

> Jeg er hovedsageligt interesseret i at tabe mig på ballerne. Er
> løbebåndet så den rigtige ting?
> Hvad kan man ellers gøre for at tabe sig lige dér?

Tabe sig nok. Som det har været nævnt her i gruppen før, er det ikke muligt
at fjerne fedtdepoter fra et bestemt sted (dog muligt at "stramme op" vhja
muskler) dvs at du skal fjerne nok fedtdepoter til at måsen også forsvinder.
Den sikre vej er igennem kosten (det er nemmere at undgå at få kalorierne
ind, end at brænde dem af) - men gerne kombineret med motion.

--
mvh

Anja

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-08-01 08:00

On Mon, 30 Jul 2001 20:54:14 GMT, "MariaSeifert"
<MariaSeifert.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg er begyndt i Fitness center for at blive "strammet lidt op" men jeg
>er kommet i tvivl om det er sundt det jeg gør.
>Jeg går i fitness center 3-4 gange om ugen nu.
>I starten brugte jeg den samme maskine hver gang jeg var der i 30 -45
>min. pr. gang.
>Jeg ved ikke hvad maskinen hedder men øvelsen man laver er nærmest som
>at ta´store skridt med ski på. Det er selvfølgelig for benene og
>ballerne men jeg har tænkt på om det måske kunne skade knæene hele tiden
>at lave de samme øvelser?
>Jeg har ikke haft ondt nogle steder (endnu)....

Hvis det er den maskine jeg tænker på, så er den ikke særlig hård ved
knæene. Drejer 'skinene' rundt eller går de frem og tilbage?
En god indikator er at du ikke har ondt. Stop op når du får det, det
skal ikke gøre ondt for at være godt.

SNIP

>Tjaa....jeg kan godt se at det med kalorierne sikkert giver sig selv,
>but anyway, skader løbebåndet?

Mærk efter om du får ondt. Du har ikke så stor overvægt, at det
behøver være en hæmning for løbebånd, hvis det er noget der tiltaler
dig.

SNIP

>Jeg er hovedsageligt interesseret i at tabe mig på ballerne. Er
>løbebåndet så den rigtige ting?
>Hvad kan man ellers gøre for at tabe sig lige dér?
>
>hilsen fra den spørgende.....

Du kan ikke styre, hvor du taber dig, men du kan styre at forme din
krop undervejs og efter vægttabet. Dine ballemuskler bliver trænet
godt på en stepmaskine (eller ved at gå på trapper) og personligt
synes jeg jeg fik meget ud af at skate på inliners, men det kan jo
bedst lade sig gøre i godt vejr. Hvis du vil have noget rigtigt
effektivt, skal du nok styrketræne lidt i stedet for, der findes nogle
gode maskiner, hvor du ligger på maven og bevæger benene op mod en
vægtmodstand. Styrketræning skal du til gengæld gå lidt mere
forsigtigt til værks med, i modsætning til konditionstræning, og ikke
træne de samme muskler oftere end hver anden dag. Ellers kan du gå
over til at træne forskellige muskelgrupper, sådan at du træner nogle
muskler den ene dag og andre dagen efter. Fx ben den ene dag og arme
og overkrop den næste. Jeg har selv trænet det hele hver anden dag,
men det er som det passer een jo.

Venlig hilsen
Maria

"People with goals succeed because they know where they're going."

- Earl Nightingale