/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mus på afveje
Fra : Camillasmoster
Vist : 701 gange
100 point
Dato : 06-12-05 22:23

Hejsa

Min mus har det med at springe helt vilkårligt, imens jeg laver kabale.
Pludselig er kurseren smuttet over i modsatte side af skærmen.

Hvad kan det skyldes?
Slitage?

Hanne

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-12-05 22:37

Hvis du bruger "icemate" kan musen finde på at gøre kunstner. Det gør min i hvert fald - og jeg har fundet ud af, at det hjælper lige at løfte musen en anelse fra glasset en gang imellem..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-12-05 22:57

Hej creamy

Hvad er Icemate? En museart? Løfte musen fra glasset? øhhhh

Jeg har en Labtec mus.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-12-05 23:04

Du har tilsyneladende ikke en icemate*G* så egentlig er det ligegyldigt.

Men en icemate er en "musemåtte" af glas

Sov godt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-12-05 23:12

Især trådløse mus har det med at smutte fra en! fordi der ikke er noget halsbånd på dem!

Hvad er det for en type mus? Med eller uden kabel?
Er det en han eller hun ? (Han er med kugle)

Det er især optiske mus der kan opføre sig uroligt!

Accepteret svar
Fra : chrazqx

Modtaget 50 point
Dato : 07-12-05 08:15

det hedder en icemat... og det er kun muse med rigtig god opdaterings hastighed der skal køre på en icemat.
prøv at vende din mus om og se om der er et lille flueben hvor der til højre for står "N231.
skriv lige hvis der gør det.
MVH. Chrazqx

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 07-12-05 08:22

det gør der nemlig på min labtec mus og så ved jeg hvorfor (tror jeg)...
i mit tilfælde var det fordi jeg kørte med den på mit skrivebord af træ. musen er så følsom at den springer hvis der er en lidt større revne/sprække i bordet.
jeg prøvede med teflon så musen er lidt højere oppe og nu virker den perfekt.
(ellers så skift lige batteriet)
MVH. Chrazqx

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-12-05 10:04

Hmm

Min lille mus er af hunkøn og hun har en lang hale og plejer ellers at opføre sig pænt. Meeen det er jo julemåned, såååå..... hun ta'r et sidespring i ny og næ

chrazqx - flueben yes! Batteri no!

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-12-05 10:38

Det kunne være noget så simpelt som støv i "de indre organer". Prøv at skille den ad og se, om der ikke skulle have forvildet sig noget støv (og evt. kattehår) derind

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-12-05 15:03

hø hø..
Og klokken kvart i kvalme ville jeg rette min fadæse med "icemate" (som rent faktisk betyder en ven, kammerat) til det rigtige som er en "icemat" (en musemåtte) - men kandu har problemer så tidligt på dagen, så jeg måtte opgive mit forehavende..

Håber ikke det skabte forvirring for Camillasmoster, så hun har gået rundt i den tro, at jeg kører min mus hen over en isven *G*

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-12-05 15:04

Heldigt for min mus og mig, at der ingen katte er her!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-12-05 16:09

hej
hvis det er en mus med kugle
skal du tage den ud og rense de små hjul der sidder
inde ved kuglen hvis de er beskidte hopper musen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-05 16:16

1133, du skal læse hvad der bliver skrevet!
Camel-mosters mus er en HUN mus, og har derfor ingen kugle, som du referere til. Men den har udentvivl det RØDE lys!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-12-05 17:38

Ja, vi er to her, der ser rødt en gang imellem...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-05 17:58

Ja æbleskiver med jordbærsyltetøj, og så et glas varmt glögg!

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 12-12-05 16:46

yes sir, men lige et spørgsmål: bruger du musemåtte?
skål i glögg!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-12-05 18:06

chrazqx - yes sir

Skåll!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-12-05 18:17

Min mus er en "HAN" uden halsbånd. Den behøver ikke måtte, men har en hård plade med indbygget regnemaskine.
Altså ingen plys på måtten!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-12-05 18:19

Jeg har en skummåtte med en glat plast plade ovenpå.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-12-05 18:51

Hvis man bruger en HAN mus, så skal den i hvert fald have et underlag, der er nemt at holde rent, for når man sidder med hånden på musen, så kan det ikke undgås at sved og fugtighed på hånden, afsættes på underlaget, som så n***** øh kuglen samler op, når den køres hen over måtten, den fugtighed samler så støv med op og det klistre sig fast på rullerne inde i musen, hvorefter den så småt begynder at opføre sig mere og mere urolig.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-12-05 22:23

Her er nærmest sterilt på måtten!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-12-05 23:07

?
En steriliseret måtte?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-12-05 00:54

Ja, man kan så meget nu om dage

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 13-12-05 07:42

det kan godt være fordi der er en plast plade....
prøv at køre med musen på papir og se om ikke det skulle hjælpe..
Chrazqx

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-06 23:23

Tak for svaret chrazqx.

Det var svært at afgøre hvem, der skulle have poængerne, for alle havde sådan set ret.

Min hunmus opfører sig fint nu, hvor jeg har skiftet underlaget.

Selvom det er en hun, skal hun altså også renses - en lille undervognsbehandling ellers kører hun fast på måtten.

Nå men, du får poængerne til at købe en bog om højre og venstre - ihvertfald sidder mit flueben på venstre side af N231. Håber ikke, at min humor fornærmer dig - det er ikke ondt ment!

Hanne

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 25-01-06 19:17

det er bare helt ok