/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
At klone skærm og TV???
Fra : tgi4ever
Vist : 985 gange
40 point
Dato : 08-11-02 14:02

Jeg har været ude og investere i et kabel, som forbinder min tv-out udgang via et scartstik til mit tv. Men jeg kan kun se på en af skærmene (monitor eller tv) ad gangen????

Hvordan gør jeg får, at kunne se på begge skærme?????

Hvilke programmer vil kunne klone??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-11-02 15:09

On Fri, 08 Nov 2002 13:02:09 GMT, "tgi4ever" <tgi4ever.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har været ude og investere i et kabel, som forbinder min tv-out
>udgang via et scartstik til mit tv. Men jeg kan kun se på en af skærmene
>(monitor eller tv) ad gangen????
>
>Hvordan gør jeg får, at kunne se på begge skærme?????
>
>Hvilke programmer vil kunne klone??

Programmet er vel din grafikkort driver. Kig efter en opdateret driver
på fabrikantens hjemmeside, eller køb et bedre grafikkort. Tv-out er
normalt samtidigt på skærm og tv, synes jeg. Hos asus ialfald. Men
twin-view begrebet findes jo også, og det har ikke mange grafikkort,
da det er output til 2 skærme.

John

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-11-02 00:53

hvilket grafik kort har du ????
hvis det er et nvida så kig lige her
http://www.digit-life.com/articles2/gf4/geforce4-tv-out.html

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 18-12-02 07:20

Ha ha..

Hvis du - ligesom jeg - opgav det ellers rigtigt spændende link

>hvilket grafik kort har du ????
>hvis det er et nvida så kig lige her
>http://www.digit-life.com/articles2/gf4/geforce4-tv-out.html

..så er historien kort:

Nogle grafikkort (bl.a. GeForce2 og GeForce4 serien med Nvidea's chipset) understøtter "DualView", dvs "at se på begge skærme SAMTIDIG".

Er dit kort derimod fra fx Gerforce3-serien, understøttes DualView IKKE!
Det betyder altså, at du - hver gang du er færdig med at bruge billedet på fjernsynet, skal på computeren og skifte.

Se i manualen til dit grafikkort, eller på producentens hjemmeside, om dit grafikkort understøtter DualView.

Hvis det GØR, kan du trygt vende tilbage til ovenstående link.
Hvis IKKE, vil du aldrig komme til at kunne se på begge skærme samtidig.. beklager.
Så skal du enten ud og købe nyt.. eller acceptere de tekniske begrænsninger.

Kommentar
Fra : Engum

Dato : 23-08-03 12:51

Du kan prove at kigge her www.tvtool.de de sælger et lille program der kan hjælpe dig, det koster 12 euro for en nøgle det er alt. Ikke noget med licens o.lig.
Det har virket for mit Asus V7700 i over et år, så jeg kan trygt anbefale det.

Håber det hjælper

Mvh.
Thomas

Kommentar
Fra : j.filskov

Dato : 09-11-03 14:16

Vedr. det TV-Tool, så har jeg hentet det til 12 euro. Men når jeg skal skrive min "key" er feltet gråt. Jeg får besked om at jeg mangler nVidia Detonator 43.45, men når jeg prøver at hente det, så kan det ikke installeres på min computer da "Microsoft muligvis ikke har testet det".
Så hvordan får man det nødvendige hentet, så man kan gøre brug af sin (betalte) TV-Tool???

Mvh
Jens

Kommentar
Fra : Engum

Dato : 12-11-03 19:33

Hej Jens

Det er ikke nødvendigt at microsoft har teste og godkendt alt hvad du instalere på din computer, så du kan roligt installere nVidia Detonator 43.45.
Jeg går udfra at der kommer en eller anden popup ting og spørger dig om du vil instalere driverne, her skal du bare vælge forsæt eller next el.lig. Ang. Tvtool. er feltet gråt inden du har tastet din key ind ? Har du hente det fulde program ? version 7.2 tro jeg det hedder.

Mvh.
Thomas