/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rustbeskyttelse af Mercedes
Fra : futze
Vist : 830 gange
100 point
Dato : 05-12-05 19:10

Er der et godt råd til hvilke rustbeskyttelse man skal bruge på en mercer fra 98, samt
et sted hvor arbejdet er ok.
Vognen er ikke efterbehandlet før.
Hilsen
Futze

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-12-05 19:24

Jeg kunne aldrig finde på at bruge andet end Pava.

Men lige hvilket sted er jo svært, det kommer jo også an på hvor i landet du befinder dig.

Men jeg bruger Pavacentret i Hårby ved Skanderborg efter anbefaling fra bekendte der bor der i nærheden. Og der bliver det gjort ordentligt.

mvh dova

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 05-12-05 19:27

Dinitrolcenteret er et besøg værd. Få den "store" tur.Pris ca 3500 kr. www.dinitrol.dk
Arbejder selv ved Mercedes og har set deres arbejde. Kan kun anbefales.

Hilsen Mercerpigen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-12-05 19:34

Det lyder dyrt, jeg giver kun lidt over det halve for Pava, den "helt store tur" hvor der bliver givet i alle hulrum o.s.v.

Og det har tidligere været på en MB og nu på en Transporter.

(Og kan da så lige tilføje, at det virker....Transporteren er nu 20 år gammel, og der er ikke noget der bare ligner rusttæring i undervogn m.m., og den får Pava hvert andet år)

mvh dova

Accepteret svar
Fra : mercerpigen

Modtaget 110 point
Dato : 05-12-05 19:56

Nu står jeg jo med fingerne i undervognsbehandlingen hver dag Og har set mange forskellige arbejder. Det handler først og fremmest om tillid til behandleren.
Faldt selv over et tilbud fra Suvo
Det kan ikk anbefales... Men det var måske et et enkeltstående tilfælde..... sammen med de 25 andre biler jeg har set fra suvo......
Rustbeskyttelsen er ikk bedre end ham der sprøjter den på.....
Så mit råd vil være: Hør i lokalområdet. Tal evt med synshallen eller dit værksted.
Held og lykke i jagte på "sort arbejde"

Mercerpigen

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 05-12-05 22:06

Tak for svaret mercerpigen.

Kommentar
Fra : morpheus-one

Dato : 22-01-06 09:38

hej

er udd sprøjtemand ved både pava og dinitrol..........

jeg kan hjælpe dig....sprøjter for de store bilklubber hvor folk kun vil ha det bedste af det bedste.

jeg skiller mere af og er mere omhyggelig end du kan købe dig til pga jeg ikke er presset på tiden og mængden af produkt......foregår på aut center bare efter arbejdstid "you know"

anbefalinger kan lægge ud eller sendes..

mvh

morpheus

ps...der er MEGET stor forskel på arbejdsgangen ved pava og dinitrol......