/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
hvordan kommer man over sit livs kærligh~
Fra : babee
Vist : 1026 gange
100 point
Dato : 04-12-05 22:19

jeg er så utrolig ulykkelig. min mand er gået fra mig sådan lige pludselig pga han har kysset med en anden som han så fik en masse følelser overfor. vi havde det så godt sammen så jeg kan slet ikke fatte det er sket. vi har været sammen i 8 år og gift i 1 1/2 år og alt var lykkeligt. det skete i fredags. han var til herrer julefrokost og senere gik de på værtshus og han ringede hjem til mig 6 gange og spurgte om jeg ikke nok kom for han savnede mig og elsker mig overalt på jorden. jeg var træt efter en lang arbejdsdag og havde ikke lyst og syntes han skulle hygge sig med kammeraterne. mindre end en time efter han ringede hjem var han sammen med hende og og belv total forelsket. jeg bad man vælge og han valgte efter lang tids beslutning ( ca24 timer) at prøve noget nyt. nu er jeg så alene og ulykkelig og utrøstelig og så vil jeg gerne høre jeres mening om hvordan man kommer over ham. og jeg elsker ham stadig og håber han kommer tilbage (men tror det ikke )

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-05 22:24

Det kommer man ikke over, tiden giver distance og en smule lindring.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-12-05 22:26

Han er da ikke vær at samle på hvis der ikke skal mere til at han er parat til at sætte alt overstyr Nyd du helre at du er sluppet af med sådan en selvisk nød (ja undskyld men det mener jeg
mvh Sune

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-12-05 22:30

Ups, sikke da en klaphat!

Ham gad jeg ikke spilde en tåre på, men det er selvfølgelig let sagt.

Hånden på hjertet Babee - hvor højt elsker han dig, hvis en enkelt aften ude (uden dig ved hans side) gør ham smask forelsket i en anden?!

Ja, jeg tillader mig at tvivle på hans kærlighed til dig..sorry!

Kommentar
Fra : babee

Dato : 04-12-05 22:31

kan godt forstå du syntes sådan sunowich men han skal jo følge sit hjerte og en del af ham ville blive her men den ande del hos hende. jeg prøver at virke meget afklaret med det overfor ham men det er sku sværtnår man sidder alene. har haft veninder og min mor hos mig indtil nu. og nu vælter følelserne ud. ps jeg er 25 år. han er guld værd og det er måske ikke så ment at forstå når man ikke kender vores forhold.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 04-12-05 22:32

kan jeg godt forstå du gør men det gør jeg ikke. han er meget oprigtig og ærlig og siger også nu at han stadig elsker mig men det nye og spændende trækker mere i ham

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-12-05 22:38

Hmm...Jeg mener ikke man kan "total forelske" sig i en anden, hvis man har en siddende der hjemme, som man ELSKER..

Men jeg synes da det er synd for dig

Dog tror jeg, der er noget han ikke fortæller dig - og det kan meget vel være fordi han ikke ønsker at såre dig mere end han allerede har gjort..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-05 22:40

Er du nu også sikker på at din mand er blevet forelsket i en anden?

Han ringede hjem til dig 6 gange for at fortælle dig om kærligheden til dig.
Han har fået for meget at drikke. (hmm, det kan misforståes)
Da han så kommer hjem bliver i uvenner og det ene ord tager det andet.
I skal begge lige falde ned på jorden igen.

Lang tids beslutning, 24 timer!!!!!!!!!

Lad ham lige blive ædru og du skal også lige falde til ro.

Jeg tror, at I bliver sammen.

Ja ja de julefrokoster bliver ofte roden til noget skidt.

Få lige i ro og mag få talt ud.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-12-05 22:41

I har sikert haft en masse godt sammen men men Det holder jo ikke med mindre du vil være tredie hjul sorry men sandt. Du har livet for dig der er en masse mere søde trofaste pålidelige elskelig fyr du kan få en masse nye minder med så op med humøret ogf så sparer du osse den julegave hi hi Fat mod
Med Venlige medfølende hilsner Sune

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-05 22:43

Jeg tvivler nu på kærligheden til den anden.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-12-05 22:49

nånånå.... Altså, de julefrokoster..............
Tror du ikke, at han har været umanerlig fuld og at han har været sur over at du ikke ville komme?

Giv ham lidt tid. Du har al mulig ret til at blive hjemme, når han er ude med "vennerne". Han har sandsynligvis allerede fortrudt, men er måske stadig sur på dig. Eller han skammer sig måske når han er blevet ædru.
Det må så være op til dig, om det er noget, du vil finde dig i...

Tør de der øjne, for tuderiet kan du ikke bruge til noget. Du må overveje, om du virkelig ønsker ham tilbage, når han vender hjem....
Man starter ikke et nyt liv med en fremmed kvinde som man møder til en julefrokost. Ikke når man er lykkelig gift.
24 timer er altså ikke "lang tids betænkning". Han skal se hverdagen, problemerne, snavsetøjet, traditionerne... UDEN dig! Først derefter kan man sige, at han har haft "lang tids betænkning".
Har I børn?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-12-05 23:05

Mener det samme som ans
Hvis i var lykkelige, tror jeg også han kommer tilbage når det går op for ham hvad han har gang i.

Tror ikke det er nogle go ide at ringe til ham, han skal selv finde ud af det er noget skidt.
Det gør jo heller ikke noget hvis han ligger og steger lidt efter den behandling han har givet dig.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-12-05 23:17

han skal faneme da ha en spark i bollerne, så hårdt at han bliver gasblå i hovedet..

sådan behandler man sgu da ikke sin kone, at bare fordi hun ikke lige føler for at komme ned i byen og se sin mand og hans sjukker skabe sig åndsvagt, ja så finder han bare en anden... han skulle have skåret fjolleren af med en sløv teske, så han kunne mærke den smerte han har påført sin stakkels kone...føjføjføj..

helt ærligt, mener jeg ikke at du skal tage han tilbage igen, det han gør er at manipulere med dig, hvis du ikke gør så´n og så´n så skrider jeg bare øv bøv...

sådan fungere et forhold sgu ikke..

hygge som single Melander

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-05 23:27

I har kendt hinanden i 8 år og været gift i 1½ år.

Vel er det hårdt at opleve at samleveren har været utro.

Du er oprevet og har sikkert talt med store ord. Han er også blevet oprevet på grund af de store ord.

Hvis han ikke er i hjemmet, er han sikkert taget hjem til en af vennerne eller sin mor.

Hende han har været sammen med er sikkert taget hjem til sin kæreste/mand eller mor.

Få talt ud om tingene.

Man afbryder jo ikke et langt forhold i løbet af "samtale" på 24 timer.

I har begge været oprevet over det skete.

Skal du ikke snart til julefrokost, så kan det jo være at han tænker på hvad, der kan ske for dig.

Jeg tror, hvis I ikke tidligere har haft uoverensstemmelser (utroskab) vil finde sammen igen.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 05-12-05 04:50

vi har aldrig været hinanden utro før. jeg er dybt forvirret over alt det der er sket jeg mener jo heller ikke man bare kan glemme 7 1/2 år sådan lige. han siger selv han ved han ikke får det så godt som han har det nu og ved ikke hvorfor det er det andet der trækker i ham. jeg ved heller ikke om han er blevet usikker på mig da jeg ikke reagerede med store ord. jo men ikke i den forstand at råbe jeg bad han gå ind og slette hende telefonnummer eller gå og han valgte at gå. han gik ned til hende for at finde ud af hvad der var af følelser. og da han kom hjem efter 6 timer var han stadig i tvivel. det skal lige siges de har ikke lavet andet end at kysse . måske andre ting spiller ind. han har været på kursus man, tirs og onsdag og vi har faktisk ikke rigtg set hinanden en hel uge og heller ikke fredag inden han tog afsted hua det det er svært men første nat og jeg fik da 5 timers søvn.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 05-12-05 08:41

Hej Babee....Lad roen falde over dig og lad være med at tænke på jeres ægteskab som værende slut. Det er det ikke, ikke endnu i hvert fald.

Det er altså helt normalt, at man kommer i tvivl om, om man gør det rigtige, har giftet sig med den rigtige, men problemet, hvis man kan kalde det det, for jer er, at I er meget ærlige over for hinanden.

Hvis han havde holdt sin mund og havde gået stille og roligt og lade branderten og bondeangeren dampe af uden at have lavet en kysse scene i fuldskab blive til et spørgsmål om skilsmisse, så var det ikke blevet til denne dramatiske scene.

Jeg tror han skammer sig over at det kunne ske, nu prøver han at retfærdiggøre det med, at det er følelser. Det er det sikkert også, men at påstå at man elsker en man ikke har kendt andet end en aften på et værtshus. Det er for tyndt og dækker over noget andet.

Kysseriet skal du nok komme over, men hvis han kaster sig ud i en adfærde i de kommende dage er det svært at lappe.

Ring til ham og bed ham om at komme hjem og få snakket tingene ordentligt igennem uden tømmermænd. Han skylder dig og sig selv at vise det ægteskab i begge har valgt respekt.

Accepteret svar
Fra : Monsen1234

Modtaget 100 point
Dato : 05-12-05 09:05

Jeg er 100 % sikker han kommer tilbage igen, jeg er mand og skriver af erfaring, har haft det lige som din mand. Jeg kan IKKE forklare hvorfor JEG blev forelsket i en anden og jeg er sikker på din mand heller ikke kan finde ud af hvad der sker i hans hoved, man er magtesløs og HAR overhovedet ingen kontrol over sine føleser. Jeg kunne også se at jeg aldrig ville få det så godt sammen med den anden dame som din mand indrømmer, men man er forblindet og ALT er bare ligemeget bare man får hende. Men når man har kendt hinanden i mange år, så kender man virkeligt hinanden ud og ind og hurtig begynder man at se den nye dame på en anden måde og samligne hende med ens kone, så tænker man der ville min kone have reageret meget bedre og så dumt ville min kone ikke have været i denne situasion, og man ser det sådan fordi man har hendt hinanden i årevis og man efterhånden tænker på samme måde, på det tidspunkt er det nye forhold ikke så lyserødt længere og hun begynder også at samligne en med andre og skal også videre i livet, SÅ er det man kommer krybende tilbage, men det er svært for både konen og manden, for som min kone siger "Vil jeg nogensinde kunne stole på dig igen"
Han kommer, men hvor er det svært at være menneske og jeg er helt sikker på at det ikke er fordi der er noget galt med dig, men nogle gange sker der noget man ikke er herre over.
I mit tilfælde var jeg meget tæt på at miste dem begge, den nye dame havde et dårligt ægteskab og blev skilt og da jeg ikke var noget længere fandt hun en ny og det har siden været en kamp at komme tilbage til konen igen. Men som jeg plejer at sige hvis vi havde det 100% godt før har vi det efter lang tids kamp nu 90 % godt. Der er stor sansynlighed for at det vil blive det samme for jer.

Men giv det en chance når han kommer, man river ikke bare 7-8 år ud af kalenderen og selv om du ikke tror det kunne du også få lyst til en anden, hjernen arbejder pludselig ikke som du vil have det og man må bare følge med.

KH: Monsen.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 05-12-05 09:12

vi har snakket tingene igennem og jeg har brug for ikke at se ham et stykke tid. jeg blev jo også selv i tvivel om han virkelig elskede mig til i fredags når alle skriver at det kan han ikke have gjordt jeg skrev derfor en sms i morges til ham om at nu måtte han være ærlig og fortælle mig om det var sandt og han skrev tilbage at han elskede mig til i fredags og han kan ikke forstå / forklarer hvad der sker inden i ham og hvordan der kommer de følelser frem han har for den anden. jeg skrev også til ham at jeg viste det var dumt det jeg skrev nu men jeg savnede ham vildt hans svar tilbage var at hvis han sagde han savnede mig ville han få dårlig samvittighed overfor hende men jeg viste jo hvad han følte og det var en svær sms at skrive det er godt nok forvirrende det hele

Kommentar
Fra : camho

Dato : 05-12-05 09:35

De satans julefrokoster.......mange bliver rodet ud i noget, der slet ikke var meningen. Har selv gjort det, super julefrost, god humør også var han der bare: "Manden i mit liv" (altså en ny mand, da jeg jo havde én i forvejen). Men ak-ak det kostede en meget ked mand derhjemme, familie osv. Jeg kan kun tilslutte mig Monsen........jeg erfarede også at "græsset ikke er grønnere hos naboen", nærmest tværdimod!!! Min daværende mand lappede hurtigt sårene med en ny pige (de er forøvrigt lykkelig gift med barn idag).........Jeg var single, indtil jeg mødte min nuværende mand, som jeg nu har børn med. Men jeg har den erfaring med i bagagen, at græsset ikke er grønnere hos nabo, selvom det kan se sådan ud!!!
Altså Babee, det er hammer fornuftigt ikke at se ham i et stykke tid.......DU har brug for tid......og tiden hjælper. Det kan jo godt være, du kommer frem til, at DU ikke vil have ham tilbage! Forsøg at få tiden til at gå lidt hurtigt. Vær sammen med veninder og familie, og prøv at hygge dig. Jo mindre din mand hører fra dig- jo bedre. Han ender måske med at blive bange for, at du helt har glemt ham!!! Og det tror jeg ikke han kan li!!! Jeg ønsker dig al mulig held og lykke og håber det hele ender godt for dig - om det så bliver med eller uden ham. HUSK.....man skal kysse mange frøer før man finder prinsen!!!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-12-05 09:35

Du kan se som jeg skrev han kan ikke forstå hvad der sker inde i ham, men pludselig brænder det ud og han vil længes utroligt efter dig igen

Kommentar
Fra : camho

Dato : 05-12-05 09:36

Du er en god mand, Monsen!!!!!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-12-05 09:45

Du har fuldstændig ret camho jo mindre man høre fra sin kone jo være får man det, for uanset om man har fundet en anden vil man gerne at døren står på klem derhjemme, jeg ville jo selvfølgeligt have dem begge, trygheden og varmen hos konen og det nye og brændvarme hos veninden.
Opdager din mand døren er låst begynder han at blive bange og tænke at der ikke er nogen vej tilbage.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-12-05 09:52

Tak comho jeg håber du mener det, for det er det sande helvede at blive forelsket i en anden, tro det eller lad være, det er IKKE lykken, ALT går i stykker, man får en utrolig dårlig samvittighed over for sin kone, men man KAN ikke styre det, jeg mistede mit arbejde kunne ikke passe det og er i dag på lykke piller og har være det i over et år.
Som Dan Turel` skriver " Jeg hader at være forelsket"

Det kan kun være lykken hvis man er alene.

Kommentar
Fra : camho

Dato : 05-12-05 10:03

Op med humøret Monsen. Der er også en prinsesse til dig.....som kan nyde godt af dine "hårdt tjente" erfaringer. Jeg håber, det flasker sig for dig også!

Kommentar
Fra : babee

Dato : 05-12-05 10:07

monsen jeg er virkelig glad for du skrev jeg tror det er lige det er sådan han har det.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 05-12-05 10:13

jeg prøver også at virke som om overfor ham at jeg skal nok klarer den det skal han ikke tænke på. godt nok i morges skrev jeg det til ham men nu skriver jeg ikke til ham mere i dag. han ved ikke at døren står på klem for det gør den men det skal han ikke vide. i går da vi snakkede det hele igennem spurgte jeg han om at hvis det ikke gik med hende hvad han så ville og han ville jo helst tilbage men der sagde jeg at det skulle han jo ikke regne med og så siger han så må han jo springe ud fra vejlebroen. men han sagde også han ville gøre alt for at det skulle gå med hende den nye. så det er jo svært

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-12-05 10:23

Jeg skriver af egne erfaringer og tror at sådan har han det også, mon ikke det er det samme, mænd er vel nogenlunde ens.

comho jeg har det rimeligt igen, jeg ER sammen med min kone igen vi der godt, men ikke så godt som før. Der bliver aldrig talt om det mere. men man kan altid mærke det lure under overfladen.
En aften kom jeg ved en fejl til at nævne hendes navn, jeg kunne have bidt tungen af, men hun tilgav og sage det kunne ske for en hver. Jeg ved ikke om man nogensinde får det perfekt igen, det giver ridser

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-12-05 10:35

Ja det er helt tydelig, sådan havde jeg det også, hvis det ikke kunne gå så vil man gerne tilbage igen, uden at tænke på at ens kone må stå model til alt dette, det tænkte jeg overhovet ikke på den gang, først senere når man er kommet tilbage og man så opdager at ens kone dengang og fornyligt har fået mavesår, 2 gange og det er min skyld, for fanden hvor får man det skidt så, veninden er over alle bjerge og har et godt liv nu men jeg og min kone må stadig kæmpe. Men hold ud det SKAL gå

Ps: Han er lige så dum som jeg var, jeg sagde bare at jeg ville hoppe fra Storebæltsbroen, men tro eneligt ikke på det, det er vi sku for feje til.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-12-05 13:40

Monsen1234>> Jeg har fulgt med i denne tråd uden at komme med kommentarer men nu vil jeg lige indskyde en lille sidebemærkning - til dig!

Prøv at vise din kone denne tråd!! Jeg tror at din procent, m.h.t. hvor godt I to har det før/efter - vil vil øges! Du skriver i hvert fald så ingen kan være i tvivl om at du mener dine ord og, af et ærligt hjerte, har fortrudt.

Venlig hilsen og held og lykke til spørgeren

Dorthe.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-12-05 14:10

Mange tak til "vil.du" jeg tænkte på det i formiddag da jeg skrev det, men ved ikke rigtig, man er SÅ bange for at rode op i det, at hvis hun læser det kan det resultere i at det bliver misforstået og hun tror jeg har hende i tankerne endnu, det er som at røre en byld, havde man da aldrig fået de forbannede føelser, men når det kunne ske for mig ved jeg det kan ske for alle, for jeg havde virkelig aldrig troet jeg kunne blive forelsket i andre en min kone, men det skete alligevel, alle fik et chok (Monsen) fundet en anden, det var lige så utænkelig som sne i Sahara. Så derfor døm ikke andre det KAN ske for alle.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-12-05 14:25

Vil lige bemærke at jeg har været glad for at være med i denne tråd, det er lige som noget er lettet inde i mig, jeg har jo ikke haft nogen at snakke med om det, og at der er nogen der også vil se det fra min side er jeg ikke vant til, jeg har jo været ham der ødelage, sådan lød det i alt fald og det er måske også rigtig. Så jeg vil sige til babee at jeg håber du har nogle at tale med, det havde min kone og det hjalp hende, det værste er at være alene. Det blev jeg, for vennerne var på hendes side og jeg blev alene, sådan kan det også gå din mand, det er noget man ikke tænker på mens det hele er meget hedt

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 05-12-05 16:37

Du virker ikke særlig erfaren med kærlighed..

1. Han var dig utro og de tænker kun på at han ikke må forlade dig.

2. Du lader ham snakker om dig som hans nødløsning.

jeg syndes det er lidt useriøs, og tror at du ville have godt af at skulle finde dig selv før du får noget med ham eller en anden at gøre.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 05-12-05 18:01

luke2000 ja han har været mig utro og han har forladt mig!!!kan jo ikke vide om han vil tilbage men som det er nu har han forladt mig.

jeg lader ham ikke på nogen måde snakke om mig som en nødløsning slet ikke jeg har fortalt ham at han ikke bare kan komme tilbage igen og jeg skal vidrer med mit liv hvad han så ikke ved er at jeg ikke mener det indeni.

erfaren med kærlighed hvornår er man det???

useriøs hvorfor???

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 06-12-05 07:39

babee. Hvordan går det ?

Kommentar
Fra : babee

Dato : 06-12-05 10:23

hejsa det går jo ikke så godt jeg har ikke hørt fra ham siden igår morges og jeg kontakter heller ikke ham. selv om det er det jeg har mest lyst til. men jeg skal nok komme videre det er jeg sikker på men det kommer til at tage lang tid. jeg tror ikke han kommer tilbage

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 06-12-05 11:22

Du lyder til at være en stærk pige, det er klogt ikke at kontakte ham, selv om det er hårdt for dig og du gerne vil i kontakt med ham er det klogest han ikke høre fra dig for på et tidspunkt begynder det at gnave i ham og han tænker " hvorfor kontakter hun mig ikke, mon hun slet ikke længes efter mig ? " lige så vel at du nu lever i usikkerheden skal han også leve i usikkerheden og ikke vide hvor han har dig, det kan gøre ham utryk og måske blive bange for VIRKELIG at miste dig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-12-05 14:24

Hej, babee. Hvad laver du om dagen ud over at være gift (-og forladt lige nu)??

Jeg tænker mest på interesser i din fritid? Jeg tror, det kunne være en god ide at bruge tiden til at gå i gang med noget, som du har lyst til at lave. Måske noget, som du har undladt af hensyn til din mand. Det er ret ligegyldigt, om du omdekorerer huset eller begynder at gå til "Riverdance" eller noget helt tredje. Eller anskaf dig en kat eller et eller andet, som I måske ikke helt havde samme holdning til.. Bare det var noget, du havde lyst til inden din mand forlod dig. --Lige nu synes du nemlig sikkert ikke, at der er noget, du har lyst til. Men prøv alligevel.
Jo bedre du kommer gennem denne periode, jo mere har du at "byde på" hvis du ønsker at reparere forholdet når han kommer og vil hjem igen.
Måske får du det endda så godt, at du slet ikke ønsker ham hjem igen.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 07-12-05 08:37

hejsa monsen og birgitta
jeg er også selv meget overrasket over hvordan jeg tager det. men jeg tror det er fordi jeg har snakket om det så meget med både venner og minaller dejligeste og skønneste veninde og mor.hans familie bakker mig også meget op. han ringede i går eftermiddag det havde vi aftalt i søndags at han skulle vi snakkede lidt og jeg spurgte om vi ikke kunne snakkes senere fordi jeg var ude og handle og det sagde han vi godt kunne og ville ringe senere men jeg hørte ikke fra ham igen men jeg kontaktede heller ikke ham og gør det heller ikke. vi har en hund sammen og da jeg skal være på arbejde i 11 timer i dag kommer han og går med hunden. men der ser vi ikke hinanden.

birgitta ja jeg skal i gang med noget. jeg skal have noget at gå op i uden for mit hjem. jeg har et par hobbyer jeg går op i men det er noget jeg laver herhjemme jeg maler og laver kort men nu har min veninde og jeg aftalt at vi skal prøve at gå til linedance det tror jeg er sjovt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-12-05 14:42

YES!!! Se DET er en veninde!!

Og det er da ret fint, at du og din mand deles om ansvaret for hunden.
Men i længden vil det være bedre, hvis du finder en anden løsning (så du også viser ham, at du sagtens kan klare den slags selv...!!) Det drejer sig jo om at komme fri af din afhængighed af ham, både praktisk og følelsesmæssigt.
Og det kan være uhensigtsmæssigt, at han kan komme og gå hos dig, men du kan ikke det samme hos ham. Hvis han ikke er tilbage inden f.eks en uge, så få skiftet låsen.

Monsen1234, -jeg tror, du har en anelse om, hvor heldig du har været! --Lynet kan slå ned i alle, ja, -men hvis man vil bevare sit parforhold, så DYR man sig altså!!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-12-05 16:44

Det er rigtig Birgitta, men det er bare SÅ svært, det er ingen hemmelighed at jeg var 52 år den gang nu "53 år" der er ikke mange der kikker efter en mand på den alder det havde jeg ikke fornemmet i de sidste 30 år. Pludselig møder man en kvinde på bare 32 år der begynder at ringe til en mere og mere, 8-10 gange om dagen på arbejdet, efterhånden opdager man at hun er meget glad for en, spørger mig til råds om alvertens ting, man bliver jo helt stolt at der er en der kan bruge en,det skal lige siges hun er fantastisk smuk en virkelig flot kvinde. Pludselig kommer der farver på en ellers grå hverdag, man giver sig lidt og lige pludselig KAN man bare ikke styre det. Jeg har altid vist at det var dømt til døden, for stor aldersforskel, men jeg er utrolig ked af at sige det, jeg kunne bare ikke styre det, fornuften ville i en retning og kroppen i en anden, altså er man total splittet, det var surt og sødt i en pærevælling et liv jeg aldrig håber at komme ud i igen.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 07-12-05 20:41

på mandag kommer han her så vi kan få snakket nogle flere ting igennem og der beder jeg om nøglen og siger han skal ikke tænke på hunden mere. jeg gider heller ikke have ham rendene mere her i mit hjem. i dag da han ringede var han så kold så kold så jeg tror desværrer det er total slut ellers gemmer han bare sine følelse`????

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-12-05 21:23

Monsen, det gør du bare aldrig mere!!! Enten opgiver du dit ægteskab og søger nye græsgange, eller også arbejder du, -SLIDER du på at få et godt liv med den kone, du har haft i mange år, og som du jo egentlig elsker, også selv om du kender hende ud og ind og det nye og spændende er røget lidt af med årene.
DU har så sandelig selv ansvaret for at dit parforhold ikke er så spændende mere. Hvis DU er utilfreds, så er det op til DIG at ændre på forholdet.
(32 år... Kunne du ikke bare se tilbedelsen som noget, du ikke fik fra dine eventuelle BØRN??? Hvorfor skulle kvinden erstatte din KONE???)

Babee, se at få det overstået, på mandag. Om det er totalt slut er alt for tideligt at sige. Men han har godt af at vide, at tingene ændrer sig, og når han ikke er i huset mere, så har han ikke mulighed for at være en del af det.
Det vil nok være en ide om du laver en aftale med din veninde mandag, ca. en times tid efter aftalen med din mand. Du har nok brug for lidt støtte, når det er overstået..

Men tænk lige på, at han skal til at finde ud af en hverdag med et ret fremmed menneske... Det er slet ikke så let, og i hvert fald ikke kun sjovt og spændende... Man kommer tæt på hinanden når man bor sammen.. Der er altså mere end sex og samtale i en hverdag. Og hvis han opgiver hende en dag, -eller hun bliver træt af ham... så er det, at du skal til at beslutte, om du overhovedet ønsker ham tilbage... For det kan ske igen..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-05 21:43

babee

Jeg ved at alle prøver på at hjælpe dig, men du skal tænke på een ting, er han(din mand) ikke medejer af huset/boligen.
Du kan jo ikke lukke ham ude,af sin egen bolig. Du kan ikke forlange at han skal aflevere nøglen til egen bolig (hvis I er fælles om den)

Hvis du vil føre dette ud i livet må du anmode om separation/skilsmisse i Statsamtet/Overpræsidiet.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 08-12-05 08:19

hejsa ans vi bor til leje sort så jeg kan godt forlange nøglen. fra næste måned ændrer huslejen sig for det er billiger når jeg bor her selv så der har han ikke noget at gøre her mere. jeg har sagt til ham at han må sørge for det med skilsmissen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-12-05 15:31

babee

Hvor er det svært for dig

Du ønsker ham tilbage ved at sige, at han skal sørge for skilsmissen.

Hvis du vil skilles, så indsender du papirerne.

Citat
hejsa ans vi bor til leje sort så jeg kan godt forlange nøglen. fra næste måned ændrer huslejen sig for det er billiger når jeg bor her selv så der har han ikke noget at gøre her mere. jeg har sagt til ham at han må sørge for det med skilsmissen.

Forstår det ikke helt. Han kan vel som du forlange nøglen eller!!!!!!!!

Jeg prøver at forstå lejemålet/forholdet.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 09-12-05 08:22

nej det kan han ikke og gør det ikke for jeg bor her nu han bor hos sin mor

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-12-05 13:28

Puha!!! "Mor" er nok en hårdere konkurrent end en tilfældig kvinde til en julefrokost!! Det er da for tåbeligt, at hun lader ham flytte hjem igen, når han ER flyttet hjemmefra én gang!

Da jeg var ung og havde været gift i et par år rendte min daværende mand hjem til sin mor efter/under/ på flugt fra et skænderi med mig. Det var knusende og frustrerende, og vores ægteskab ville være sluttet dér, hvis ikke lige det var, at MIN mor opdagede det allerede efter et par dage. Og uden at spørge mig ringede HUN til ham og gav ham en regulær opsang hvor hun bad ham blive voksen og tage hjem og rede trådene ud i hans familie i stedet for at rende hjem til moar. Og det gjorde han, -han VAR nok også allerede ved at få nok af sin Mors kvælende favn...... Vi var gift i 22 år ialt..
Jeg har nok været omkring din alder dengang...
Svigermødre KAN altså være noget træls noget..

Men det kunne være, at du skulle lave en liste over hvilke ting, du gerne vil have afklaret på mandag. Først og fremmest om han tænker på at komme hjem igen. Spørg ham ligeud. Og hvis ikke, så er der noget med bodeling og skilsmisse og hvem skal have hunden osv. Lav en liste. Det vil forberede dig psykisk, og det giver dig noget at holde dig til, så du ikke bare bryder sammen hvis han slet ikke er indstillet på at komme hjem igen.

Hvis han tænker på at komme hjem, så er det en anden liste, du skal have lavet, som handler om hvad du vil og ikke vil finde dig i fremover fra hans side. Og om hvad DU kan gøre, for at undgå at det sker igen..

At han virker "kold" KAN være fordi han prøver på at skjule hvor ked af det, han i virkeligheden er.. Du ved bedst, om han plejer at kunne fortælle når han er ked af det? Og hvad gør du selv? Du virker måske også "kold" fordi du ikke ønsker at lade HAM vide, hvor ked af det DU i virkeligheden er...

Kommentar
Fra : babee

Dato : 09-12-05 23:08

hejsa alle ja jeg virker også kold så derfor gør han nok også jeg har lige fået at vide af andre at han er smuttet fordi han er forelsket i hende og fordi han fik for lidt sex. nu håber jeg godt nok han er mand nok til at sige det til mig på mandag for hans egen skyld jeg må ikke fortælle ham jeg ved det så det er sku svært. men hvis man går pga det efter 7 1/2 år så er han sku ikke det værd. han kunne åbne sin mund og sige det og så kunne vi arbejde på det. der er jo en grund til at vi har for lidt sex og det er pga noget med ham. jeg fik jo også for lidt men kunne leve med det. så ærligheden er lige røget hvis han ikke selv siger det på mandag. så er alt total slut fra min side og han kommer ikke inden for min dør igen det er sikkert og vist.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-12-05 23:50

Jeg vil da håbe at I får talt ud om de problemer, der har været. Noget tyder jo på, at Jeres sexliv ikke har været tilfredsstillende for begge parter.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-12-05 17:21

Nååååeh... Nu er sex jo ikke noget, man bare "får" i et parforhold.... Det kan da godt være, at en mand kan gå i byen og "få" sex, ligesom han kan gå i byen og købe sex... Men i et parforhold er der jo SÅ mange ting, der har indflydelse på, hvordan sexlivet er. Man "får" ingenting.

Hvis han kommer på mandag med den holdning, at "du kunne bare have givet ham mere sex, og hvad f.... skal en mand ellers gøre", Så tror jeg nok, jeg ville sige et og andet og losse ham ud hurtigst muligt...

Men hvis I begge er møg-kede af, hvad der er sket, og I BEGGE forfærdelig gerne vil forsøge at løse jeres problemer i ægteskabet, så kunne det måske være en ide at ofre penge på en parterapeut.. Det er i hvert fald billigere end en skilsmisse..

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 10-12-05 19:34

Du fik også for lidt men kunne leve med det! som jeg forstår det kan han IKKE leve med det, men hvorfor søren har han ikke sagt det ? Og da det er hos ham problemet ligger, skulle du nok også have sagt til ham hvad problemet er, når man ikke får talt om så vigtige ting kan der jo ske det der er sket for jer.
Han skulle have åbnet munden og sagt han fik for lidt og du skulle så svare at du også fik for lidt ! det lyder jo enkelt så, men der er åbenbart et eller andet med ham og det må kunne løses. Jeg har ingen ide om hvad det kan være men hvis det er meget særprægede lyster eller noget andet vildt (Man kunne godt tænke sådan hvis han pludselig har fundet en der opfylder hans behov) det er heller ikke sikkert det er noget i den retning, men du skal ikke gå med til noget du ikke vil, bare for at tilfredstille ham.
Men er det sådan noget og den nye er med på det, er det derfor han syntes hun er så fantastisk og er forelsket i hende, men han kender ikke andre sider af hende, det er sikkert kun en lille del af hende han har lært at kende, mange ting vil han syntes hun er dum til og gør helt forkert, for han samligner hende med dig (som jeg også gjorde) og når i har været sammen så mange år må der jo være mange ting ved dig han er glad for. Tænk på han bor jo ikke engang sammen hende men hjemme hos mor, han er kun sammen med hende i de søde timer, når der er praktiske ting der skal laves tager han hjem til mor.
Er han ikke mand nok til at åbne sig på mandag, syntes jeg du skal sige hvorfor du ikke vil med ham, selv om du også mener du ikke får nok, ham MÅ også selv vide hvor problemet er med hensyn til sex.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 12-12-05 18:10

han er hjemme igen for at blive han er meget ked af det og vi har en masse ting vi skal have snakket igennem og er allerede godt igang. tak for alt hjælp. og nu håber jeg det er for at blive han kom

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 12-12-05 18:11

Tak for svaret Monsen1234.
          du havde ret og hjalp mig meget

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-12-05 18:19

...det var godt at høre...
Jeg ønsker jer bare en god fremtid sammen..

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 13-12-05 12:14

Det var dejligt at høre babee. Det var det jeg skrev " Han kommer igen " sådan er vi mænd og sådan var jeg også. Selv om det er svært så skal du ikke være for gal på ham, det kan ske for selv den bedste, der er nogen ting der er så stærke at man ikke er herre over det og bagefter er man bare lille.
Kan du have det godt og pas godt på hinanden.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : camho

Dato : 11-01-06 18:37

Hej Babee

Har tænkt på hvordan det er gået? Har du det godt?

Camilla