/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
hjemmegjorte kabler til webspeed
Fra : grovfugl
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 03-12-05 11:37

Hejsa! Kan man lave (eller få lavet) sit eget kabel til webspeed modems (i ved dem man skruer i væg og modem). TDC leverer i håbløse standardlængder, og jeg vil så nødig have overskudskabel til at ligge og samle støv. Et alternativ er et nyt, ekstra stik, men det er for dyrt - ca. 1000 kr. Ved nogen besked, så bliver jeg glad

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-05 11:49

Du kan henvende dig til en antennemand / forrretning. De kan lave dem i de længder du ønsker, fik jeg at vide i sin tid, da jeg havde samme problem som du har nu.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-05 12:08

du kan købe stikkene og selv montere det på kablet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-05 12:11

Dur ikke rotw. De skal presses mere end du kan gøre privat, hvis de skal være driftssikre

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 03-12-05 12:12
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-05 12:14

Tjae... måske du har ret alligevel rotw.....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-05 12:28

Ligner det en bolt i begge ender af cablet?(cabel modem),vis, så kan de bare trækkes af, afkorte cablet,og så afisolere man bare cablet som det allerede ser ud og presser det bolt lignende stik ind over igen,der er en kappe inde i stikket som går uden om det yderste tråd net og mitter cablet går igennem bolten (med et stykke isolering+et stykke rå kobber)

Kender ikke TDC's dtandarter(kabler/modem/stik)

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-05 12:31

Disse bolt stik er ikke klemt fast,de er presset ind over cablet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-12-05 14:04

De er hverken klemt eller presset på. De stik er skruet oven på kabler og sidder på den måde fast. Det drejer sig om at kun afisolere lige netop det der skal til da midtercoren ikke skal være for lang. Skærmen som er det trådnet der ligger uden om er skal bukkes tilbage og man skruer stikket på med nettet i klemme. Det er faktisk meget let.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-05 14:07

Disse bolt stik er ikke klemt fast,de er presset ind over cablet(Telia Stofa)

Godkendelse af svar
Fra : grovfugl

Dato : 03-12-05 14:41

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 03-12-05 14:54

Du kan købe løse RJ45 stik (det er de flade plastikstik), men det kræver en speciel tang for at kunne klemme dem fast på kablet. jeg har selv lavet kabler i flere forskellige længder. Købt kablet i metermål og løse stik.

Stikkene koster ikke ret meget og tangen gav jeg 298 kr. for og den kan du jo sål åne/leje ud til andre der også skal lave kabler.

Du kan også få lavet kablerne i en antenneforretning eller et sted hvor de sælger elektronik.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-05 17:32

nakita : det stik du kan lave med rj45 er patch kabler og ikke webspeed (antenne) og du kan købe en tan får 85-100 kr ja der findes også BNC tænger