/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Frieri
Fra : invisible
Vist : 702 gange
100 point
Dato : 02-12-05 15:39

Ja det er jo sørgeligt at der ikke findes en kategori som hedder "frieri" når der nu er en der hedder skilsmisser.

Normaltvis skal man selvfølgelig selv klare sit frieri, men jeg bliver nød til at spørge jer der ude.

Er det kikset at frie juleaften ?? Ringen får hun i julegave. Det kun vores børn og én bekendt som er der til jul.
Eller skal man frie før jul, også finde en lille julegave ??

Det er mere om man ødelægger det lidt ved at give en ring, og så frie bagefter, er det ikke intimt nok ???

Skal man evt. købe en flok roser ???

Nogle forslag.
Ringen er købt, og ideen var at give den og fri juleaften. Er det "tilfredsstillende" nok til en kvinde ??

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 110 point
Dato : 02-12-05 15:50

Hej med dig!!! Det er præcis, hvad jeg ønsker mig af min samlever til jul!! Så ja, det er bestemt tilfredsstillende nok!

Mit ønske scenarie juleaften er, at der under træet ligger en lille fin pakke til mig - evt. med en ring i... Og at min kæreste leverer sit frieri når jeg har pakket ud...

Suk.. Det ku være dejligt... Så go for it!!! Hun er heldig

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-05 16:02

vaxen har talt

det bliver da en dag/aften der ikke glemmes

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 02-12-05 16:03

Det var egentlig det jeg havde forestillet mig, man er jo bare bange for at man ikke når at sige "ordene" lige i det der pakkes op.
Men ringen taler vel for sig selv.
Jeg har købt en ring, som så kan byttes til den rigtige størrelse efter jul, eller med flere diamanter i

Jeg lader den lige stå åben lidt endnu, men indtil videre står du (Vaxen) til point

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-12-05 16:12

Tak for det indtil nu

Fint at du lader den stå åben lidt endnu... så kan jeg jo slæbe min samlever til puteren - så kan han måske blive inspireret... Heller måske modtage et vink med en vognstang

Forresten - roserne... Det er altså også dejligt... Men gem dem til hun har sagt ja...

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-05 16:13

ps til vaxens indlæg - gem også ringen til hun har sagt ja

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-12-05 16:19

Jeg kender et par, hvor manden friede juleaften.

Han havde købt en bil, ca. 50 cm i træ. Den var flot pakket ind. Han havde vedlagt et kort. "Vi skal køre gennem livet du og jeg"

Da hun havde pakket gaven ud, havde hun kigget lidt underligt på ham.

Så gav han hende ringen og friede. Ikke et øje var tørt.

Jeg var ikke selv til stede.

"Bilen" som jeg tror, havde været meget dyr står stadig til pynt i deres hjem.

Hun siger altid: "Den fik jeg da ........ friede".

Pøj pøj med dit frieri.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 02-12-05 16:32

Put æsken inden i - ja, et par skisokker - så får du tid til at få sagt dine ord i rette tid. Roserne trylles frem efterfølgende.

Held og lykke

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-12-05 16:48

Jeg vil så mene, at du ikke bare skal lægge ringen sammen med de øvrige julegaver, netop fordi den så "kun" opfattes som en julegave.

derimod noget hen i retning af det ans fortæller, lyder mere opfindsomt, og lader ingen tvivl tilbage om formålet med ringen.

Held og lykke med det....og på forhånd hvis altså det bliver et JA

mvh dova

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 02-12-05 17:11

*suk* hvor dejligt

PÅ med julemandskustumet og ned på knæ med dig - som det sidste der sker ved juletræet.

Hvor er hun heldig og hvor er det dejligt - tankerne flyver 26 år tilbage....eeej, jeg må ud og lave gløgg og æbleskiver til ham

På forhånd med Jer to.

Venlige tanker fra Dorthe.

PS. Mon der er en chance for at du måske gider at vende tilbage mellem jul og nytår - og FORTÆLLE??

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 02-12-05 17:19

Hmmm.

Jeg tror jeg fjerner gaven, og giver den som en af de sidste gaver.

Og så kører vi løs med de smarte ord.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-05 20:23

Du må lige lade jeres børn være lidt med i seancen/frieriet. Det er måske også en stor dag/forandring for dem. Og roserne...........husk roserne.
Eyvind (gift juleaften for 41 år siden)

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-12-05 21:04

God idé... Det skal være den sidste gave der gives den aften. Andre gaver herefter vil bare falde til jorden. Få evt. jeres børn til at hente gaven/ringen til hende, så er de også med som en nævner.

Pøj Pøj med frieriet og ægteskabet.

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 02-12-05 23:25

Tak for alle jeres svar.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-12-05 23:38

Pøj pøj med frieriet juleaften. Håber da at at vaxen også bliver glad juleaften

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-12-05 14:06

Tak for det Invisible!! Jeg håber I får en skøn aften - og at du lægger din vej her forbi og giver et lille referat af hændelsesforløbet.

Og tak Ans.... Tænk hvis det blev denne juleaften... Jeg har nu ventet i 13 år

God jul alle

Vaxen

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 03-12-05 17:18

Jeg skal sørge for at lægge vejen forbi og aflægge rapport.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-12-05 21:57

vaxen> Har du aldrig hørt om 29/2

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 06-12-05 12:31

Hvad sker der d. 29/2 ??

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-12-05 15:24

Skudår/skuddag... Der må kvinderne fri til mændene.

Traditionen foreskriver, at ved skudår må kvinden fri på skuddagen, og siger manden nej, skal han af med en særpræget gave - 12 par handsker. Traditionen går over 700 år tilbage.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 02-01-06 15:29

Godt nytår til jer allesammen.

Det gik lige efter planen, og jeg var så heldig at hun sagde JA.

Dog havde jeg ikke involveret børnene 9 & 12 i "hemmeligheden".
Da jeg kunne se skuffelsen i hendes øjne, da der ikke var flere gaver, var det tid til at komme på knæ og trække den
specielt udvalgte æske op af inderlommen.

Havde en flot enkelt læderæske, ikke de der hjerte eller rose æsker i rød fløjls.

Børnene ble meget glad og den udkårne blev også meget glad. Så alt i alt en rigtig god aften.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-01-06 15:43

Stort tillykke herfra... Så står den måske på sommerbryllup. ?? August er en pragtfuld måned til dét formål skulle jeg hilse og sige...