/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Kommentar til "det er dyrt"
Fra : erling_l
Vist : 646 gange
1 point
Dato : 02-12-05 01:02

Joh, det er dyrt - men et eller andet sted må folk vel også læse det, de skriver under på. Det er trods alt en pæn sum penge, når man snakker hushandel, så enten må man altså selv lave et stykke arbejde - eller få andre til at hjælpe.

Man kan jo næsten sige det alene ud fra den viste ejendomsmæglerpris: 70.000 !!!! - vildt......

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 02-12-05 01:30

Nøjagtig det samme tænkte jeg da jeg læste det. Man skal da altid læse tingene igennem før man underskriver. Jeg forstår slet ikke dem der (tør) undlade dette.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-12-05 10:29

En tilføjelse til "Det er dyrt".

Jo, det er dyrt at sælge hus....alt for dyrt, og især hvis man vælger en af de store ejendomsmæglerkæder.

Nogen reklamerer med gratis, uforpligtende salgsvurdering af ens hus.

Det har jeg prøvet, sådan bare for sjov for 5 år siden, netop fordi vi kom til at diskutere mæglerpriser.

Se mit hus kunne dengang koste 1.385000, og det skulle den ejendomsmaglerkæde have 93000,- såfremt de skulle sælge huset. ( Og så skal man huske, hvis man bare prøver det, at såfremt man virkelig har i tankerne at ville sælge sit hus indenfor et år efter, så forbeholder firmaet med det uforpligtende tilbud, sig retten til en vis %del af salgsprisen, hvis man ikke bruger dem ved et evt. salg)

Et andet firma i byen kunne gøre nøjagtig det samme for 20000 + moms
For de skal nemlig ikke som de andre, udover salæret, have en del af husets pris oveni.

Og nogen steder er det endda billigere

Et hus vi lejer ud, kostede kun 7000. i mæglersalær + det tilstandsrapporten kostede (ca 3500)

Så jo, man kan meget let komme af med nogen ærgerlige penge, hvis man ikke kigger sig lidt for.

mvh dova

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-12-05 13:18

Enig dova. Har lige solgt til 3.000.000 - det kostede 29.500 + moms til mægleren. Regner man ud fra det, mæglerne kalder standard gebyr, ville det ligge over 100.000 - fuldstændigt tosset...

Accepteret svar
Fra : dhmoelsted

Modtaget 1 point
Dato : 02-12-05 18:19

Jeg forstår godt jeres undren over denne sag, dette honorar var det "man" brugte hos de autoriserede på dette tidspunkt, og når man sætter sit hus til salg er det jo ikke for at annullere handlen, det er jo set i bakspejlet en standard kontrakt med dette honorar ved ophævelse , det jeg blev harm over var at han mundtlig lovede et fair honorar i forhold til det arb. der var blevet udført, men det glemte han da jeg foreholdt at der ikke var sket rådgivning hverken ved adv. eller hos Home, nu var sagen lidt speciel, en sep. der blev ophævet o.s v og man kunne ikke på salgstidspunkt blive enige om en "billigere" mægler derfor disse vanvittige takster og manglende nærlæsning af standardkontrakten, mit ærinde med dette tip er at hvis man vil ha en af de store så ihvertfald få indført et eller andet onkring en ophævelse hvis dette skulle blive aktuel...for det er en god timeløn ihvertfald i mit tilfælde..

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 02-02-06 00:31

Tak for svaret undskyld ventetiden - jobskift og "al sån noget" dhmoelsted.