/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Alm. modem eller kabelmodem
Fra : begga
Vist : 1002 gange
100 point
Dato : 01-12-05 12:07

Hej
Jeg bruger et alm. telefonmodem, men har mulighed for at få et kabelmodem via mit tvstik (teliastofa). Jeg bruger ikke internettet så meget - til mail, nyheder, oplysningen, søgninger, netbanking etc.. Det tilbud teliastofa giver er : flexrate 50 Mb til 50 kr pr mdr. og 0 kr i oprettelse. Mit nuværende tilbud hos tele2 er 56 kbits/s, 27øre pr. min før kl 19 og 13,5 øre efter. Er der nogen, der kan give mig et bud,hvilket tilbud er bedst for mig?
Med venlig hilsen Begga

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-05 13:37

Det er da klart at Teliastofa gerne vil sælge deres produkter, om du vil have bredbånd gennem dit antennestik er noget du skal vurdere, den tilsyneladende billigste løsning er FlexRate 1024/256 se her: http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=snpriser jeg ville vælge FlatRate 512/128 til et lille forbrug som dit (i øjeblikket) når/hvis du får bredbånd og ikke behøver at tænke på prisen, så er du på nettet meget mere, det er min erfaring efter at jeg smed modemet ud for 3 år siden.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 01-12-05 13:43

Hej
At det er billigt er meget afgørende for mig. Jeg bruger pt. biblioteket, hvis jeg skal sidde længe på nettet. Jeg tænkte om jeg fik mere surftid for 50kr med et kabelmodem end med et alm. modem.
Med venlig hilsen Begga

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-05 13:53

Jeg foretrækker at sidde hjemme, og er længe på nettet, særlig efter at jeg har opdaget kandu, er herinde daglig, men det er som før skrevet dig der skal vurdere om det er billig nok i forhold til dit modem forbrug nu, der er da også en tillægsgevinst-telefonen kan bruges selv om du er på nettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-05 14:03

Overså dit tillægsspørgsmål, 50MB er rigtig meget med dit nuværende forbrug, begynder du at købe film, musikfiler og andet som hentes ned, så er 50MB hurtig brugt, det er derfor jeg har fast pris uanset forbrug.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 01-12-05 15:09

For det første får du et meget mere behageligt internet med en kabelforbindelse som Stofa! (næsten ingen ventetid på visning af sider, og hentning af email og netbanking vil gå som en leg), det betyder så sandsynligvis at du kommer til at bruge internettet mere! De 50 mb skal du altså tage med et gran salt, det kan hurtigt løbe op til 300 kr om mdr. Men hvis du bibeholder dit gamle forbrug fra tlfmodemmet får du en hurtig, stabil og billig forbindelse!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-12-05 15:12

hej
her er lidt om priser
så kadn du jo sidde lidt ig regne ud fra dit forbrug
http://www.teleprisguide.dk/abonnement_liste.asp?typ=3

Kommentar
Fra : begga

Dato : 02-12-05 10:45

Hej
Tak for alle svarene.
Mvh. Begga

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 02-12-05 10:46

Tak for svaret tedd.