/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Traadloest naetvaerk - hvad behoeves?
Fra : gnilbo
Vist : 798 gange
200 point
Dato : 30-11-05 08:32

Hej !
Jeg er flyttet til udlandet og er i denne forbindelse ved at bestille traadloest naetvaerk til min stationaere PC. Det bliver en forbindelse via kabel-tv (a la Webspeed).

Skal jeg bruge alle disse nedenstaaende dele?

- Siemens Wireless-LAN Router
- Siemens Wireless-WLAN USB-Adapter
- Siemens Wireless-LAN PCMCIA-Karte

Paa forhaand tak for hjaelpen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-11-05 09:20

Hejsa
Det behøves ikke nødvendigvis at være Siemens. Forbrug har lavet en lille test, og forklaring (se links på siden) http://www.forbrug.dk/test/testbasen/computerudstyr/traadloese-netvaerk/
Ditto har Microsoft lavet et bud:
http://www.microsoft.com/danmark/security/articles/wireless.asp

Her er så hvordan du kan sikre det:
https://www.cert.dk/vejled/wireless.shtml

Go' tur...
Søren

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 30-11-05 11:10

Det jeg meget gerne vil have at vide, det er, om jeg har brug for alle 3 ting?

Ellers tak for links.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 12:40

Vis du kun har en stationær pc så skal du kun bruge>
Siemens Wireless-LAN Router(accespoint) >sættes til dit modem(kabel)er der switsh port x antal så kan du tildslutte flere pc'er f.eks. laptop(den kan både brugeWLAN USB-Adapter og
LAN PCMCIA-Karte ) ,kommer som reglen med din forbindelse.

Siemens Wireless-WLAN USB-Adapter >sættes i din pc's usb port,sender til Siemens Wireless-LAN Router>som sender forbindelsen videre til dit mode via kabel>internettet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 12:44

stationær>- Siemens Wireless-WLAN USB-Adapter>trådløs til>Siemens Wireless-LAN Router> kabel til>modem>kabel til væg indtag>internettet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 12:51

kommer som reglen med din forbindelse<<< cabel/kabel modem

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 30-11-05 16:43

Med andre ord, saa er det rigtigt, at jeg skal bestille alle 3 ting? Det er faktisk bare det, jeg gerne vil have at vide, saa jeg ikke bestiller noget overfloedigt.

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 30-11-05 16:44

For god ordens skyld skal jeg lige sige, at jeg ikke har nogen baerbar PC. Jeg har KUN en stationaer PC.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 17:02

- Siemens Wireless-LAN Router(accespoint)>kender ikke denne router(hvor mange porte)

- Siemens Wireless-WLAN USB-Adapter

og kabel modem>kommer sikkert med din internet opkopling,det gør det her hjemme-.
Så alt du skal bruge er ovenstående.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 30-11-05 17:05

Wireless-LAN PCMCIA-Karte>er et netkort der kun bruges i laptops.

Godkendelse af svar
Fra : gnilbo

Dato : 30-11-05 17:17

Tak for svaret Manse9933. Saa fik vi det afklaret.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 17:18

Har du et versions nummer på Siemens Wireless-LAN Router,altså det nøjaktige navn,eller endnu bedre et link til samme.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 17:20

Der er mange forskællige Siemens Routere og nu er jeg blevet nysgerrig