/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
toilet til højskylcisterne
Fra : KLark
Vist : 1757 gange
24 point
Dato : 07-11-02 11:10

Hvor kan man finde en forhandler der sælger toiletstole til højskylstoilet - og er der nogen der ved hvor meget jeg skal betale for en sådan stol? Alt andet lige, skulle jeg da tro, at det er billigere end den stol (model Clara) man kan få i Silvan til kr. 999,00??

Kan man selv montere stolen - og hvad materiale skal man i så fald tætne med?

VH KLark

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 34 point
Dato : 07-11-02 11:52

Hej KLark
De eneste steder , udover byggemarkederne, du kan købe underskålen til højtskyllende toiletter er hos VVS grossisterne .Men prisen er temmelig høj,der er der dog en grossist du kan prøve .
Sanitetesexperten på Gl. Køgelandevej i Valby lige over for grønttorvet.
Ellers skal du bruge en gummiring på 110 mm, sanitetskit, og en gummimanchet til skyllerøret og 2 stk spændebånd .

Kommentar
Fra : KLark

Dato : 07-11-02 14:40

Hej McCloud

Tak for dit svar! Tror du at de sælger til "private"?

VH KLark

Kommentar
Fra : KLark

Dato : 07-11-02 14:40

Hej McCloud

Tak for dit svar! Tror du at de sælger til "private"?

VH KLark

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 07-11-02 15:09

Hej KLark
Ja , de sælger til private.
Husk at klodse toiletkummen op på lidt blyplader eller et par trækiler.
Derefter kan du fuge mellem gulvet og kummen og få en pæn afslutning på udskiftningen.
hvis du er itvivl om noget skriver du bare igen
mvh mcloud

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-11-02 17:24

On Thu, 07 Nov 2002 10:10:10 GMT, "KLark" <KLark.news@kandu.dk> wrote:

>Hvor kan man finde en forhandler der sælger toiletstole til
>højskylstoilet

alle VVS-forhandlere (kan evt. skaffe det)

>- og er der nogen der ved hvor meget jeg skal betale for
>en sådan stol? Alt andet lige, skulle jeg da tro, at det er billigere
>end den stol (model Clara) man kan få i Silvan til kr. 999,00??

Hvorfor? Det er jo ikke ligefrem dem, der bliver solgt flest af, så du
kan ikke sammenligne med prisen på et komplet lavtskyllende toilet.

>Kan man selv montere stolen

Ja

> - og hvad materiale skal man i så fald tætne med?

Unigum

Lars

Kommentar
Fra : theking

Dato : 07-11-02 21:47

hej klark.
du skal ikke klodse kummen op med trækiler som mcloud beskriver, da træ kan suge fugt/vand til og der ved udvide sig og evt. ødelægge din nyindkøbte skål.
Med venlig hilsen.
The King.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-11-02 20:59

> Hvor kan man finde en forhandler der sælger toiletstole til
> højskylstoilet - og er der nogen der ved hvor meget jeg skal betale for
> en sådan stol? Alt andet lige, skulle jeg da tro, at det er billigere
> end den stol (model Clara) man kan få i Silvan til kr. 999,00??

Geberit har flere forskellige og selv Ifõ har én (ny model).
Prismæssigt tror jeg dog ikke de er billigere.
Hvis du kan få den fri + rengjort er du velkommen til at få en kumme vi har
i kælderen. Boltene ser genstridige ud og den er VILDT ulækker at se på, men
hvad... knofedt er vel hvad der mangler.

/marc