/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Jeg skal skifte fra Tiscali - hvad er be~
Fra : karenm
Vist : 438 gange
20 point
Dato : 07-11-02 09:34

Hej !

Hvem har lyst til at give et bud på hvilken en udbyder der både er driftsikker, har gode kundeservice muligheder, og fornuftige priser i øjeblikket ?

Vi skifter fra Tiscali, fordi vi er utilfredse med deres service. Kunne ikke engang kan komme igennem til dem, med ønsket om at ændre vores webhotel løsning fra en III'er til I'er.

Vi har et domænenavn, som vi gerne vil beholde. Vi betaler 75 kr. pr. år til hostmaster.dk, for at have det.
Kan man tage det med sig ?

Hvor svær er overgangen fra en løsning til en anden ? Tager det dage, før man er oppe at køre igen, når man er normal dødelig bruger, der ikke har så meget forstand på alt dether ?

mvh
Mie

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 07-11-02 10:22

Selv har jeg haft Teledanmark i 14 måneder nu. Har ikke EN eneste gang haft problemer, og har derfor
aldrig haft brug for at ringe til deres kundeservice.

Domænenavnet betyer intet hvis du skifter isp (udbyder)

Jeg tror faktisk der er nogen ventetid ved overgang til TDC, men er ikke sikker.

/Philip

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 07-11-02 09:35

Hej karenmie,

Jeg har gode erfaringer med Pair networks (http://www.pair.com).

Når det er dig der betaler til hostmaster.dk er domænet dit, så du kan tage
det med dig når du vil.

Du behøves ikke at have nogen nedetid når du skifter. Du opretter en konto
hos et andet webhotel, og fortæller webhotellet hvad domænet hedder.
Webhotellet sætter domænenavnet op på deres 'DNS-server'.

Domænenavnet står så to forskellige steder og peger på to forskellige
webhoteller. Det er hostmaster.dk som fortæller alle i hele verden hvilken
DNS-server som er den rigtige for dit domænenavn, så når det hele kører hos
det nye webhotel, meddeler du bare adressen på den nye DNS-server til
hostmaster.dk og du slipper helt for nedetid.

Hilsen Niels Dybdahl

"karenm" <karenm.news@kandu.dk> wrote in message
news:Qppy9.5079$oC3.778347@news010.worldonline.dk...
> Hej !
>
> Hvem har lyst til at give et bud på hvilken en udbyder der både er
> driftsikker, har gode kundeservice muligheder, og fornuftige priser i
> øjeblikket ?
>
> Vi skifter fra Tiscali, fordi vi er utilfredse med deres service. Kunne
> ikke engang kan komme igennem til dem, med ønsket om at ændre vores
> webhotel løsning fra en III'er til I'er.
>
> Vi har et domænenavn, som vi gerne vil beholde. Vi betaler 75 kr. pr. år
> til hostmaster.dk, for at have det.
> Kan man tage det med sig ?
>
> Hvor svær er overgangen fra en løsning til en anden ? Tager det dage,
> før man er oppe at køre igen, når man er normal dødelig bruger, der ikke
> har så meget forstand på alt dether ?
>
> mvh
> Mie
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : karenm

Dato : 07-11-02 14:10

Hej !

Tak for svaret Niels Dybdahl.
Jeg er ikke sikker på jeg er så varm på en udenlandsk udbyder. Alene af den årsag, at jeg ikke er sikker på de tekniske detaljer, og derfor ikke er helt tryg ved at skulle kontakte dem ved evt. problemer.

Men tak for tippet.

mvh
Mie

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-11-02 19:44

"karenm" <karenm.news@kandu.dk> wrote in
news:Qppy9.5079$oC3.778347@news010.worldonline.dk:

> Hej !
>
> Hvem har lyst til at give et bud på hvilken en udbyder der både er
> driftsikker, har gode kundeservice muligheder, og fornuftige priser i
> øjeblikket ?

Hosting2.dk og wannafind.dk er begge at anbefale.

> Vi skifter fra Tiscali, fordi vi er utilfredse med deres service. Kunne
> ikke engang kan komme igennem til dem, med ønsket om at ændre vores
> webhotel løsning fra en III'er til I'er.

Efter en større sparerunde mangler de vist arbejdskraft derinde.

> Vi har et domænenavn, som vi gerne vil beholde. Vi betaler 75 kr. pr. år
> til hostmaster.dk, for at have det.
> Kan man tage det med sig ?

Jep, det er dig og kun dig der ejer domænet

> Hvor svær er overgangen fra en løsning til en anden ? Tager det dage,
> før man er oppe at køre igen, når man er normal dødelig bruger, der ikke
> har så meget forstand på alt dether ?

Hvis det bliver gjort ordentligt, er der slet ikke nogen nede tid. Kun en
periode på 24 timer, hvor trafikken vil fordele sig mellem tiscali og den
anden udbyder du vælger at bruge.

> mvh
> Mie

--
*/Emil