/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton internet security og netværk
Fra : saxoadk
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 26-11-05 21:51

Hvordan laver man et netværk med norton internet security og Microsoft netværk

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-11-05 22:10

Du skal oprette en workgroup eller arbejdsgruppe på alle computere, som har det samme navn.
Dette gør du via guiden Netværksinstallation som du finder under kontrolpanel.
Hvis der er en computer som er forbundet med printer - som de andre skal kunne bruge -skal du huske at gå ind i printeropsætningen, højreklikke på printeren, og vælge deling.

Herefter skal du åbne NIS. Under Personal Firewall, skal du køre guiden Hjemmenetværk.
Alle comutere skal være tændt når denne guide køres. Her skal du markere de netværkskort på resultatlisten som du ønsker at konfigurere automatisk og tilføje den betroede zone.

Dette virker ikke altid. Men husk at alle computere skal genstartes efter endt guide. Måske også et par ganger.

Virker det ikke, skal du indføre IP numrene (til de andre computere) manuelt under den betroede zone.
Sådan finder du IP nummer: Gå ud i "Start">"kør" Her taster du cmd
Når vinduet er åbnet, taster du : ipconfig
Du vil nu få computerens IP nummer op.

Håber det var en nogenlunde guide. Lykke til

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 26-11-05 22:12

du skal bare give netværket adgang inde i "personlig adgangskontrol" i NIS (det er længe siden jeg har installeret det)
Der skal du give tilladelse til hvert program der skal have adgang til netværket
mvh
Niels

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-11-05 22:13

P.S: Det gælder det samme efter den manuelle indføring af IP numre. Der skal genstartes.

Kommentar
Fra : saxoadk

Dato : 27-11-05 09:49

hej tukols

tak for svaret der er bare et lille men, jeg kan ikke finde guiden hjemmenetværk erdet i NIS eller Windows.
MVH TLL

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-11-05 10:25

Det er i NIS.
Nu er der flere udgaver af NIS, men i den jeg har - 2004, gøres det på den her måde.
Du skal via start-programmer åbne for NIS.
Du vælger personlig firewall
Konfigurer
Netværk
Nu vælger du Guide og kører den, eller klik på betroet og herefter tilføj. Her skal der være vinget af ved individuelt. Du kan nu tilføje de andres IP numre.
Husk- alle computere skal genstartes.
Hilsen tukols

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-11-05 14:24

I den NIS jeg har er der ikke en guide til hjemmenetværk!! Men der er et sted inde i "personlig firewall" og "beskyttelse mod indtrængen" hvor du kan lave undtagelser hvis den blokkerer for en.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-11-05 14:32

Er usikker på om det er den der skal bruges. Hvilken NIS har du? Kan jo regne ud du ikke har 2004.

Hilsen tukols