/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Ansatte med løntildskud
Fra : AKF48
Vist : 757 gange
50 point
Dato : 23-11-05 20:34

God aften allesammen,

Skal man være aktiv jobsøgende, når man er ansat med løntilskud ? Har hørt både ja og nej, men hvad siger reglerne?

Hilsen
AKF48

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 23-11-05 20:37

Nej formålet er jo at lokke din nuværende arbejdsgiver
til at ansætte dig uden løntilskud, når den tid kommer.

Godkendelse af svar
Fra : AKF48

Dato : 23-11-05 20:42

Tak for svaret Teil.

OK, det var godt.

hilsen
AKF48

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-05 20:44

Velbekomme

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 23-11-05 21:10

Hvis du er dagpengemodtaget når du ikke er ansat med løntilskud skal du være aktivt jobsøgende.

Hvordan reglerne er for kontanthjælp ved jeg ikke.

er du i tvivl er hos din a-kasse eller i din kommune, du skal spørge det er dem der administrer reglerne.

MVH
GCH

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-11-05 07:19

Hvis du er kontanthjælpsmodtager. 1. Har du en arbejdsgiver der vil ansætte dig med løntilskud, skal arbejdsgiveren henv. sig til Jobkonsulent/aktiveringssagsbehandler i kommunen herom - det er den hurtigste vej. han får tilsend papir, udfylder og returnerer. Er du i aktivering, tager det lidt længere tid, da du da skl "indstilles" til løntilskudsjob. Her er der forskelle kommunerne imellem, men du skal fx have en samtale med din aktiveringssagsbehandler, som evt. gar til jobkonsulent, som kontakter arbejdsgiveren og så kører det igen.

Kommentar
Fra : AKF48

Dato : 25-11-05 17:12

Hej gch123

Tak for din kommentar.
Hilsen
AKF48

Kommentar
Fra : AKF48

Dato : 25-11-05 17:13

Hej alka,

Tak til dig også, nu har jeg styr på det hele.

God weekend
Hilsen
AKF48