/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Internal clock - external clock??
Fra : ckrintel
Vist : 261 gange
22 point
Dato : 17-11-05 20:19

hej alle.
Når jeg åbner min 3dmark03 og går under details for mit system, Står der at min internal clock er 2,2 Ghz og at min external clock er 200.00 Mhz. Hvad betyder udtrykkene???

Hilsen christian

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-05 20:53

Det er den frekvens som der arbejdes med, henholdsvis internal og external. Det er typisk at external ligger på ca. 1/10 del af den internale clockfrekvens.

Kommentar
Fra : ckrintel

Dato : 17-11-05 21:00

ja, men hvad er external clock??? Hvad er det der bliver arbejdet med ved den frekvens?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-05 21:50

Det er bushastigheden altså et udtryk for hvor hurtig data kan overføres mellem de forskellige hardwareenheder!

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 19-11-05 22:20

Internal clock er din processors hastighed, external clock er den hastighed hvormed der skrives til RAM etc.